2026-08-19, 19:45
Medlem
Vem äter allt? De måste ju slänga mängder med mat.

Och allt fokus på proteinbars. Tränar de mycket? Är de beroende av bars?

Socker är inte bra för cancer heller.
Citera
2026-08-19, 20:35
Medlem
Från 412 prenumeranter till 439. Hur är det möjligt?
I eftermiddags var det 427.
Citera
2026-08-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Från 412 prenumeranter till 439. Hur är det möjligt?
I eftermiddags var det 427.
Folk är väl nyfikna och m alla algoritmer som styr o ställer vad som syns i flöden så är det inte så konstigt tror jag. Det finns ju folk på riktigt inte fattat vad hon håller på med och dom tycker att hennes undergräddade och kletiga ”bakverk” är maaaaaagiska!!
Citera
2026-08-19, 22:34
Medlem
Bland alla bakverk hon lagt upp och undrar vilket man skulle köpt om hon säljer dem på cafe är min spontana tanke ”inga” men dajmchokladkolakakorna såg ok ut.
Citera
2026-08-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
"Ser ni den saftiga tårtbotten?" Den ser ju blöt ut? 🤢

Den ser verkligen blöt/ underbakt ut. 🙈
Och de där "brownie cookies med noblesse" ser ju också mer än lovligt underbakta ut! - Men även de är väl "underbart saftiga"! Inte konstigt om hon faktiskt hade magproblem, om hon hade ätit alla dessa underbakta, kladdiga bakverk!
Citera
2026-08-20, 07:27
Medlem
Skampis avatar
Nu är hon sådär manisk som hon bara är på morgnarna... Skriver att hon minsann alltid varit en "petite" kvinna på 150 cm med "händer som ett barn" som fick sitta i lärarens knä på skolfoton. Hon visar en gammal bild där hon ser liten ut bland 3 män och menar att det är orättvist att bli anklagad för anorexi när hon är naturligt "petite".

"Hade en asiatisk kvinna kommit in och varit lika liten som mig hade så hade INGEN reagerat på hennes kroppsstorlek".

Nä okej så vården ska bara glömma bort att hon i flera år led av allvarlig anorexi som höll på att ta livet av henne, för att hon är KORT? Slår vad om att neurologen igår nämnde att hennes besvär nog kan förklaras av tidigare/pågående självsvält...
Citera
2026-08-20, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Nu är hon sådär manisk som hon bara är på morgnarna... Skriver att hon minsann alltid varit en "petite" kvinna på 150 cm med "händer som ett barn" som fick sitta i lärarens knä på skolfoton. Hon visar en gammal bild där hon ser liten ut bland 3 män och menar att det är orättvist att bli anklagad för anorexi när hon är naturligt "petite".

"Hade en asiatisk kvinna kommit in och varit lika liten som mig hade så hade INGEN reagerat på hennes kroppsstorlek".

Nä okej så vården ska bara glömma bort att hon i flera år led av allvarlig anorexi som höll på att ta livet av henne, för att hon är KORT? Slår vad om att neurologen igår nämnde att hennes besvär nog kan förklaras av tidigare/pågående självsvält...

Det stod ju också i hennes LPT- dom att hon bagatelliserade sin vikt eftersom hon är kort. Visst att asiatiska kvinnor kan vara korta men A är ju benig och tydligt undernärd. Det är ju stor skillnad mellan att vara hälsosamt petit och grovt undernärd. Alla hennes symptom tyder ju på anorexi. Det känns verkligen som att hon nån slags fetisch att vara madame petite. Hon borde skaffa ett OF -konto.

Hon la även ut detta idag på sitt Misswox konto: ”Alla ni kvinnor som börjar följa mig (privat konto) Vad letar ni efter? Tänkte eftersom ni aldrig skriver hej ;(”

För mig låter detta som att hon har sitt konto för att ragga på män?
Citera
2026-08-20, 09:02
Medlem
Jag blir typ sekundärledsen för hennes skull när hon skriver och tackar alla som stöttar henne i den tuffaste perioden i hennes liv, och om hur många fina nya vänner hon fått.

Nyheter Alice, det är inte de facto riktiga vänner du skapar på SoMe… Sorgligt att hon ser det så.
Citera
2026-08-20, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi

Här kommer bilden (hoppas jag!)
https://ibb.co/wFj4MBzk
Citera
2026-08-20, 10:55
Medlem
Även med en längd på 150,5 cm är 29 kg ett BMI på 12,9 dvs extremt underviktig. En hälsosam vikt för hennes längd vore 45 kg - 56.3 kg. Det skulle ge ett BMI på 20-25.
Citera
2026-08-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Här kommer bilden (hoppas jag!)
https://ibb.co/wFj4MBzk
Bilden funkar. Hon är liten, ja det har hon rätt i. Men - om hon tittar på bilder från strax innan hon blev sjuk i anorexi så har hon lyster i ögonen och en liten men högst normalt smal/petite kropp. Som hon sett ut sen, efter anorexin har ju varierat. Först belv hon ju "frisk" med att träna maniskt och bygga arsle, ben och tonad överkropp. Tänk binkinfitness som mål. Sen nånstans där spårade allt ur och massa annat började hända - som pågått och pågår i olika former. Ätstörning kommer i många olika former och är superkomlext. Under hennes värsta fintess-period hade hon troligen ortorexi t.ex.
Att den fysiska kroppen sparkar bakut efter ett tag är inte alls konstigt, det hade varit mer anmärkningsvärt om den inte gjort det. Har hon laxerat så sätter det spår o.s.v
Citera
2026-08-20, 11:57
Medlem
Men nu gick hon då verkligen över gränsen med sin senaste story. Usch vad arg jag blir. Lämnar ut sin bror och hans fysiska problem för alla att se. Stackars Leo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in