2026-08-19, 12:03
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
De kommer att kriga tills siste man dör, men det lär ju dröja då det föds fler än dör, i det så kallade folkmordet.

De befolkar paradiset med martyrer. Samtidigt som de behåller opinionen anti-israelisk. Döda barn är en strategi för Hamas, det talar de öppet om.
Citera
2026-08-19, 12:04
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Njä. Självaste Koranen säger att Israel tillhör judarna. Otvetydigt. Åtskilliga gånger, Men logik är inte muslimernas starkaste kort.

Ett annat exempel på hjärnsläpp är att ”det palestinska folket” inte är och aldrig har varit ett folk. Väst har en stor skuld i detta lögnaktiga spektakel.

Så, hur menar du att de muslimer som uppehåller sig i Gaza ska omtalas?
Citera
2026-08-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Vem fan bryr sig ens om att den där Haifa bruden bär Salomons sigill runt halsen i tv?

Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Är ju ett slags terrorism egentligen. Borde dömas till utvisning också.

Blir väl på sin höjd olaga hot.

Bristande vandel
Citera
2026-08-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Håll reda på korten nu. Mitt svar var till ett funkofobiskt inlägg som påstod att det inte var något att bry sig om att hon skrev "Må hon brinna", att "alla borde fatta att hon inte tänkt mörda henne för det".
Etnicitet har definitivt med det att göra, hon attackerade Mohamssom för sin etnicitet och skrev att hon var en vidrig förrädare som borde hamna under en buss, "må hon brinna" osv.
Hon skrev alltså att ingen med arabisk/muslimsk bakgrund får visa solidaritet med judar. Precis som Hamas som mördar alla Palestinier som är homosexuella, oliktänkande, som inte hyllar Hamas och som Gud förbjude visar empati med judar.

Skrev inte att det inte var nåt att bry sig om. Läs mina inlägg igen. Jag förstår fullt ut varför det blev lite uppståndelse över detta. Jag tror bara inte att det var ett regelrätt dödshot utan mer ett "må hon brinna i helvetet".

Är inte samma som att säga man ska mörda en etnicitet men vill du tolka det så då gör du det.

Hon kritiserade det förmodade stödet för Israel, inte judar, men hon utgick från att davidsstjärnan automatiskt betydde stöd för Israel vilket är fel. Du gör samma fel när du tolkar hennes kritik mot Israel som kritik mot judar.
Citera
2026-08-19, 12:14
Medlem
En muslimsk statsvetare det var en oxymoron om något. En troende muslim vet väl för fan ingenting om statsvetenskap. De är ju helt inne på Sharia. Medeltidsmänniskor som ska bo i en sandhög och inte här.
Citera
2026-08-19, 12:16
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:

Tack för ordet. Ja, nu är inte riktigt detta mitt ansvar eftersom jag inte är skyldig till bedrägeriet till att börja med.

Som du vet var alla som bodde i protektoratet ”palestinier”. Araber, judar rubbet. Flera israeliska ledare har alltså varit palestinier, bland andra Golda Meir. Redan här borde folk börja skruva på sig, men nej.

Syriska araber vore hederligare och mest med verkligheten i överensstämmande. Något ”palestinskt folk” är de inte, inte mer än judar, armenier, samariter, tjerkesser, druser, brittiska kolonialister och andra europeiska invånare i så fall. Att en palestinier = en arab är en idé som lanserades av Nasser. Ararafat hävdade till och med att Bibelns filistéer = dagens palestinier. Det är ungefär som att säga att Dr Alban är islänning. Men araberna älskade påståendet och det är numera en ”sanning”.

Här får du en tvättäkta palestinier

https://www.imdb.com/name/nm0703501/?utm_source=chatgpt.com
Senast redigerad av flesh-flute 2026-08-19 kl. 12:30.
Citera
2026-08-19, 12:17
Medlem
Citat:
Runt 18% av studenterna på Israeliska universitet är araber, liksom invånarna i Israel. Det hade inte sett ut så vid ett folkmord. Hur var det vid det RIKTIGA folkmordet på Bosnier tex i Balkankriget? Det var inte såhär "20% får plugga här och bo här", det var att grannar gick ut och mördade grannar för man hatiskt skulle slakta alla av en viss etnicitet. Läs på vad "folkmord" betyder. Palestinier LEVER INNE i Israel. Det pågår ett KRIG som Hamas startade och vägrar avsluta för helvete.

Ingen påstår att Israel bedriver folkmord mot araber. De bedriver folkmord mot Palestinier. Det fanns judar på tyskt territorium. Betyder det att inget folkmord bedrevs mot de? Självklart inte. Din logik haltar.
Citera
2026-08-19, 12:18
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
Bränn upp den muslismka statsvetaren istället.

Sparka personen och förbjud denne att någonsin vara anställd eller utföra uppdrag åt eller i det offentliga för all framtid.
Citera
2026-08-19, 12:23
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Sparka personen och förbjud denne att någonsin vara anställd eller utföra uppdrag åt eller i det offentliga för all framtid.

Ain’t gonna happen. Det är såna här människor svenska folket vill se i riksdagen efter valet. Jag önskar att jag överdrev.
Citera
2026-08-19, 12:24
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Från Hamas sida handlar det bara om rent hat och fundamentalism. Rasism. De mördar och förtrycker minoriteter i Palestina också, tex romer.

Om du inte kan svara på erlagd fråga, så behöver du inte svara alls - det är okey.

Så judarna förtycker inga? De är felfria?är det bara den enes fel när två träter? Vad tycker ortodoxa judar om teans? De förtrycker inte hbtq+minoriteter?

Både judar/israeliter och palestinier/araber/muslimer är mordglada, blodtörstiga jävla monster i mångt och mycket pga religion!
Att du vurmar för den ene parten och vägrar att se bådas medverkan i ett religiöst krig, är bara pinsamt och otur för dig så kan du inte kalla mig för något, mer än rasist, då jag avskyr dem alla..

Samma förkastliga skrot å korn!
Citera
2026-08-19, 12:25
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Vi tycker olika.

Personligen tror jag att Simona Mohamsson fattar att hon är körd, och att liberalerna är körda. Jag tror inte att hon bar en Davidsstjärna för att rädda liberalerna över spärren, utan för att utrycka åsikter som är viktiga för henne.

För mig som Malmöbo är det uppenbart att judarna är fritt villebråd i den här stan, om de inte ligger så lågt som det bara är möjligt och undviker att visa några som helst judiska symboler. Jag tror att Simona Mohamsson vill passa på medan hon kan att uttrycka sympati med judarna i Sverige. Jag håller med henne om att Davidsstjärnan måste kunna ses som något helt annat än symbolen för Israels hemska krigsbrott mot palestinierna. Framför allt är den en symbol för det judiska folket.

Symboler för främmande folk - oavsett vilka - hör inte hemma i en partiledardebatt i Sverige. Där ska det vara symboler som visar att partiledaren sätter Sverige främst - om han eller hon nu ska ha några symboler överhuvudtaget, egentligen är det bäst att undvika sådant helt, för nästan varje symbol retar upp någon del av befolkningen.
Citera
2026-08-19, 12:25
Medlem
Citat:
Yassir Arafat som föddes i Egypten deklarerade sig själv som "Storsyrier" i sitt samtal med Brezhnev när Sovjets partistyrelse diskuterade Israel-Palestina konflikten och sade att uppfinnandet av ett "palestinskt" folk skulle bli motvikten till det judiska folkets sökande efter trygghet och ett eget hemland.

"Palestina" var således en ren politisk uppfinning som aldrig existerat utan bara hittades på som en politisk slogan i syfte att ge de muslimska araberna en historisk bakgrund i området.

Ordet "Palestina" härstammar från filisteerna, "the philistines" som var en förmodad grekisk folkgrupp som bebodde Gaza, södra Israel någon gång kring 1100-talets mitt f.kr. och som judarna slogs med och som omnämns i det gamla testamentet.

Ordet används för första gången som vi vet, av den grekiske historikern Herodotus på 400-talet f.kr. som "Palaistine" för att avse hela området refererandes till de stadsstater och omgivande territorier som utgjorde det filisteiska området mellan 1100-600-talet f.kr.

Efter Roms erövring av de judiska kungadömena och efterföljande judiska uppror lät Rom förslava många judar och etniskt rensa till stora delar, inte helt, sagda områden och lät kalla hela området för "Syria Palaestina", vilket förmodligen är vad Arafat hänvisar till, Storsyrien. Det är väl också därför som "palestinierna" idag ständigt refererar till från havet till floden o.s.v., en etnisk rensning av judarna sett historiskt som romarna gjorde.

I takt med att det ottomanska riket tog över flyttade gradvis araber in från omgivande områden och vid den folkräkning som gjordes 1920 beskrevs 700 000 bo i dagens Israel där 80% beskrevs vara muslimer, ca 10% kristna och resten judar.

Inflyttningen till området av judar skedde efter det byzantiska rikets fall och det ottomanska rikets övertagande av området där bl.a. spanska och arabiskboende judar flyttade tillbaka och sedan började den stora inflyttningen av judar ske på 1850-talet och framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in