2026-08-28, 22:21
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
1. Riktigt hur Mohamsson är kopplad till Israels ambassadör förstår jag inte. Det är ovidkommande i frågan.

Du öppnar dörren för att hålla alla muslimer i Svcerige ansvariga för islamismens brott. De får ansvara för Irans förtryck av sin befolkning.

Du säger att det är okej.

Du måste förstå att två fel inte ger ett rätt.

Judar har rätt att bo fredligt och tryggt i Sverige!

Palestinier har INTE rätt att ta med sig sitt krig och sin konflikt till landet de flydde till... när Sverige brinner pga av er aggressivitet, var skall du ta vägen då?

Du är inte så smart va?

Är det så smart att gå till personangrepp nu? Ska vi inte avhålla oss från det tycker du?

Det den israeliska ambassadören sa var ju att alla judar i Sverige som kritiserar Israel var självhatande judar. De hatar israeliska staten och sig själva och är därmed rasister. Det ambassadören menar är att svenska judar inte får ha nån annan åsikt än den israeliska staten. Så då är frågan har Mohamsson satt sig i knät på staten Israel eller i knät på självhatande judiska rasister? Det kan väl knappast vara självhatande judiska rasister.

Nu tror jag inte att muslimer som ger sig på judar i Sverige bryr sig om vilka judar de ger sig på. De styrs bara av blint hat på grund av vad de själva utsatts för. Jag tror också att de flesta muslimer kan skilja på israeliska judar och svenska judar. Trakasserier av svenska judar får inte förekomma.

Svenska judar går inte att skilja från andra svenskar. När det gäller muslimer så finns många olika varianter. Jag har mött muslimer som tycker att islam är det värsta som finns. Andra ska be stup i kvarten. Sen har vi detta med kvinnornas klädsel. En del lyckas faktiskt klä sig med slöja på ett trevligt sätt. Andra ser så tråkiga ut så klockorna stannar.

Min förhoppning är att vi skall klara av problemen. Jag är svensk och vit och är måttligt förtjust i att bara se svenska blekansikten. Nåt tråkigare finns inte. Jag gillar olika.
Citera
2026-08-29, 00:19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja du. Du tycker alltså att det är "måttligt" att små judiska förskolebarn, som när dom rultar fram där i grupp längs trottoarerna, ska behöva ha en beväpnad säkerhetsvakt i släptåg. Små söta förskolebarn! Och hur förskolorna måste omgärdas av höga staket och filmas med övervakningskameror.

Säg mig. Hur många muslimska förskolebarn behöver ha med sig en säkerhetsvakt när dom är ute o går i detta "måttligt" antisemitiska land som skydd mot den onde, elake juden?

Nej, du behöver inte svara på mitt inlägg.

Det är tråkigt att det är så att judiska aktiviter och institutioner skall behöva ha höjd säkerhet. Allt sådant är förkastligt.

Men antalet allvarliga incidenter är definitivt måttligt och höjd säkerhet är inget unikt för judar i Sverige. Vi ser nu att vi tyvärr inte har säkerhet för elever i Sverige.

Problemet är dock fortfande inte att uppmärksamma och fördöma den förekommande antisemitismen och hoten, utan att detta används av israelvänner som ett vapen för att ta fokus från konflikten mellan Israel och Palestina och få samhällsdebatten att sluta handoa om den, så vi skall tala antisemitism på längden och tvären istället, allt utom Israels agerande.

Som ni propagandister t ex får oss att göra i den här tråden och i tidningarna och sociala medier, trots att absolut ingenting konkret eller avlägset våldsamt eller ens reellt hotfullt har hänt. Det finns ingen ”storm” av antisemitism här. Det är påhittad propaganda.

Men ropa varg har till slut sitt pris.
Citera
2026-08-29, 00:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag tror inte att flertalet judar som bor i Sverige skulle beskriva antisemitismen i Sverige som "måttlig". Jag googlade tidigare i ämnet och stötte på en uppgift om att 30-50% (minns inte den exakta siffran) av svenska judar har funderat på att emigrera.

Hur stor andel av Sveriges muslimer har allvarligt övervägt att lämna Sverige? Knappast en tredjedel av dem, än mindre hälften.

Ja, den är i alla fall måttlig och jag är inte alls övertygad om vad flertalet judar skulle säga om saken. I brist på bevis så säger jag att de håller med mig.

Men så har vi israelvännerna och det är en annan femma. I deras värld och i deras propaganda har antisemitismen ökat något hejdlöst sedan Israel anföll Gaza, därför att de hittar alltid något svepskäl till att kritiken mot Israel egentligen handlar om alla judar, och att den således är ett utslag av ”antisemitism”. Man har uppfunnit så snäva ramar för vilka åsikter och sätt att framföra dem som är godkänt att de lyckas definiera bort den som denna ”antisemitism”

Alltså en storm av sådan och inte en person med judisk bakgrund går trygg.
Citera
2026-08-29, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, den är i alla fall måttlig och jag är inte alls övertygad om vad flertalet judar skulle säga om saken. I brist på bevis så säger jag att de håller med mig.

Men så har vi israelvännerna och det är en annan femma. I deras värld och i deras propaganda har antisemitismen ökat något hejdlöst sedan Israel anföll Gaza, därför att de hittar alltid något svepskäl till att kritiken mot Israel egentligen handlar om alla judar, och att den således är ett utslag av ”antisemitism”. Man har uppfunnit så snäva ramar för vilka åsikter och sätt att framföra dem som är godkänt att de lyckas definiera bort den som denna ”antisemitism”

Okej. Jag googlade frågan, och fick fram att 40% av Sveriges judar har funderat på att flytta. Men den siffran bygger på en öppen webbenkät, vilket gör siffran mycket osäker.

En sak jag kan säga är att säkerheten kring synagogan i Malmö har förstärkts kraftigt. Malmö stad har satt upp ett metallstaket framför synagogan runt gatan. När jag för några år sen gick lite närmare synagogan, bara för att titta lite, så dök det upp en vakt så snabbt att jag inte hann se var han kom ifrån.
Citera
2026-08-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Det är för sent för mig att redigera mitt inlägg, så jag får lägga till något. En person med judisk bakgrund som inte bär några synliga judiska attribut går säkerligen i allmänhet trygg. Men en person som bär en synlig Davidsstjärna eller en kippa?

Att göra detta är en lek med, om inte döden, så i alla fall med chansen att komma hem utan blåmärken. Och när man sen har kommit hem, och förföljarna har sett vart man tog vägen, så kan ens lägenhet bli utsatt igen och igen, för nazistiskt klotter eller stenkastning.

Eller värre.

Flertalet kvinnor med slöja löper ingen risk alls, utom möjligen, möjligen att någon rycker i ens slöja.
Citera
2026-08-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Jo du tyckte att Valley Ghanems jämförelse funkade. Det gör de inte. Det är jättestor skillnad på att vara en organisation som strävade mot demokrati, frihet och fredlig samexistens, där man strök ett streck över alla historiska (grova) oförrätter, för barnens och framtidens skull - och att vara en organisation vars mål är att utföra folkmord, vars ideal är diktatur och våld, som gladeligen våldtar kvinnor till döds med knivar och sen kör runt inför skränande folkmassa som firar. Som LUSTmördar bebisar och barn!!
Så har tamejfan aldrig ANC betett sig och inte IRA för den delen heller.
Att du först försöker förminska och förneka att ANC-negrerna begått rasistiska massmord och terrorattentat och sedan avslöjats med detta och motbevisats, förstår jag att du känner dig upprörd.

Så länge du låtsas inte förstå skillnaden mellan att jämföra två saker och sätta likhetstecken mellan dem, blir det svårt att diskutera väldokumenterad fakta och grundläggande logik med dig.

Kanske hjälper det med att jämföra dig med Anders Breivik eftersom det finns en likhet: ni är båda människor.
Citera
2026-08-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Du hävdade att kristna inte använder sig av GT och jag visade att de definitivt gör det. Innan dess hävdade du att det inte finns en massa mord, våldtäkt, och andra hemskheter i bibeln och det gör det viset. Nu flyttar du målstolpen ännu en gång.

Alla religioner är skräp enligt mig. Du får tycka annorlunda om du vill det men påståendena du har kommit med angående bibelns innehåll och huruvida kristna använder sig av GT stämmer helt enkelt inte. Att kristendomen spreds fredligt stämmer inte heller. I vissa delar av världen gjorde den det och i många andra var det jävligt våldsamt.

Utförs fler moderna terroristattentat i islams namn än i kristendomens? You bet. Är terrorism ett islamistiskt påfund? Nej. Terrorister från kristna eller sekulära länder gör det oftast av ideologiska skäl istället.

Att majoriteten av muslimer världen över anser att terrorattentat är rättfärdigade får du gärna länka studien till. Det låter osannolikt.
Jag sa aldrig det. Jag sa att kristendomen kretsar kring det nya testamentet, och detta är inte min åsikt utan fakta. Hur får du ihop det i dit lilla huvud att kristendomen inte har med Jesus och hans läror att göra? Sen så sa jag aldrig att gamla testamentet inte hade något våld i sig, utan jag till och med erkände det (något som du inte kan göra för koranen) men påpekade att det är det nya testamentet som ligger till grund för hela kristendomen. Detta kan vem som helst se om dom går tillbaks i tråden, så sluta ljug nu. Att du tror att "alla religioner är skräp" är endast ett erkännande att du inte kan något om religioner och deras skillnader. Såklart finns det religioner som är värre än andra, bara en idiot tror att världen är svartvit.

Du använder dig av oärlig semantik för att minska och förneka islamistiskt våld. ”Modern” och ”fler”? Om du menar genom hela historien, och att islam utför fler terroristattentat än alla andra världsreligioner kombinerat och multiplicerat med 1000, så visst. Här är ytterligare ett exempel på oärlig semantik: "Terrorister från kristna eller sekulära länder", att någon kommer från ett kristet land betyder inte att kristendomen har någonting med terroristattentat att göra. Att du försöker skylla icke-kristet relaterade terrorangrepp på kristendomen är bristande resonemang och visar din agenda.

Här är ett exempel: https://www.pewresearch.org/global/2006/05/23/where-terrorism-finds-support-in-the-muslim-world/

Finns massvis om du letar själv istället för att projicera din egen uppfattning om hur muslimer tänker. Vill du att jag ska ta upp statistik på överfallsvåldtäkter i Sverige och belysa dig vilka som ligger bakom 95% av dom?
Senast redigerad av NgnJohn 2026-08-29 kl. 17:30.
Citera
2026-08-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Att du först försöker förminska och förneka att ANC-negrerna begått rasistiska massmord och terrorattentat och sedan avslöjats med detta och motbevisats, förstår jag att du känner dig upprörd.

Så länge du låtsas inte förstå skillnaden mellan att jämföra två saker och sätta likhetstecken mellan dem, blir det svårt att diskutera väldokumenterad fakta och grundläggande logik med dig.

Kanske hjälper det med att jämföra dig med Anders Breivik eftersom det finns en likhet: ni är båda människor.

De LUSTMÖRDADE aldrig. I det stora hela arbetade de FÖR något positivt, FÖR en framtid i fred och broderlig samexistens. Du pekar på typ 3 fall av eldöppning. Inte att de gick man ur huse för att genomföra Kristallnatten 2.0.
De lustmördade för fan inte barn och unga tjejer genom tortyrvåltäkter!!!!

Fattar du inte att det är värre att halshugga spädbarn och våldta tonårstjejer med knivar än att typ släppa en bomb så är du lika galen som Vänsterpartiet.
Citera
2026-08-29, 21:26
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Okej. Jag googlade frågan, och fick fram att 40% av Sveriges judar har funderat på att flytta. Men den siffran bygger på en öppen webbenkät, vilket gör siffran mycket osäker.

En sak jag kan säga är att säkerheten kring synagogan i Malmö har förstärkts kraftigt. Malmö stad har satt upp ett metallstaket framför synagogan runt gatan. När jag för några år sen gick lite närmare synagogan, bara för att titta lite, så dök det upp en vakt så snabbt att jag inte hann se var han kom ifrån.

Detta är givetvis ett problem och alla sådana händelser bidrar till att en utsatt minoritet känner sig mer utsatt.

Jag anser dock fortfarande inte att just den här händelsen skall hårdras för mycket för att att belägga den antisemitism som definivt existerar.

Företrädare för judiska organisationer håller åtminstone i viss mån med mig om att det är ett problem hur antisemitism används i den politiska debatten.

Här Naomi Manderman från judiska ungdomsförbundet: https://omni.se/judiska-foretradare-vill-inte-bli-slagtran-i-valrorelsen/a/2pJrn4

Och Aron Verständig från judiska centralrådet är inne på samma sak i SVT.

Det handlar kanske främst här att markera mot SD och deras inställning till muslimer, och de här två kanske inte håller med mig fullt ut, det skulle förvåna mig, men det belyser problemet väl att de är medvetna om hur påståenden om antisemitism kan användas som ett medel i politisk retorik och propaganda.
Citera
2026-08-29, 22:49
Medlem
Citat:
De LUSTMÖRDADE aldrig. I det stora hela arbetade de FÖR något positivt, FÖR en framtid i fred och broderlig samexistens. Du pekar på typ 3 fall av eldöppning. Inte att de gick man ur huse för att genomföra Kristallnatten 2.0.
De lustmördade för fan inte barn och unga tjejer genom tortyrvåltäkter!!!!

Fattar du inte att det är värre att halshugga spädbarn och våldta tonårstjejer med knivar än att typ släppa en bomb så är du lika galen som Vänsterpartiet.
Vill bara dubbelkolla om vi pratar om samma sak, det är alltså detta jag redan länkat till och citerat:
Citat:
The Church Street bombing was a terrorist car bombing on 20 May 1983 in the South African capital Pretoria by uMkhonto weSizwe (MK), the paramilitary wing of the African National Congress (ANC). The bombing killed 19 people, including the two perpetrators, and wounded 217
som du kallar att ANC i det stora hela arbetade "FÖR något positivt, FÖR en framtid i fred och broderlig samexistens"?

Muslimernas syn på oss svenskar och övriga ickemuslimer har tydliga likheter med hur negrerna ser på vita i sydafrika.
Här är några fler exempel på resultatet efter ANC-övertagandet i sydafrika, och vad som riskerar upprepas i Sverige nu när muslimer (fredens och kärlelekens religion) och negrer som hatar oss börjat infiltrera hela samhället:
Citat:
In 2012, a 12-year-old boy was drowned in boiling water after watching both his parents murdered and his mother raped.
A 56-year-old grandmother was gang raped during a robbery netting approximately $2,000.
Five men sexually assaulted a woman in front of her 5-year-old son over the course of an hour and a half.
Over the course of six hours, a woman was tortured by having her skin cut off, raped and had her feet power drilled.
A 66-year-old man was beaten to death in front of his wife. She escaped being gang raped by saying that she had HIV.
Bedridden Alice Lotter, 76, and her daughter Helen, 57 were tortured to death over several hours, including by being stabbed in the genitals with a broken glass bottle. One had one of her breasts removed while still alive. “Kill the Boer” was painted on the wall in their blood.
Knowledge Mandlazi went on a killing spree in 2014, murdering five whites and stating that “My hate for white people made me rob and kill." He held up his middle finger to surviving victims in the courtroom.
https://ammo.com/articles/south-africa-land-reform-farm-murders-untold-story

På tal om de lustmord du tjatar om.
Citera
2026-08-30, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Vill bara dubbelkolla om vi pratar om samma sak, det är alltså detta jag redan länkat till och citerat:

som du kallar att ANC i det stora hela arbetade "FÖR något positivt, FÖR en framtid i fred och broderlig samexistens"?

Muslimernas syn på oss svenskar och övriga ickemuslimer har tydliga likheter med hur negrerna ser på vita i sydafrika.
Här är några fler exempel på resultatet efter ANC-övertagandet i sydafrika, och vad som riskerar upprepas i Sverige nu när muslimer (fredens och kärlelekens religion) och negrer som hatar oss börjat infiltrera hela samhället:

https://ammo.com/articles/south-africa-land-reform-farm-murders-untold-story

På tal om de lustmord du tjatar om.

Men är du dum i huvet? Nu resonerar du som antisemiterna och blandar ihop alla svarta människor med ANC.
Det lustmordet du länkar till var ju inte ANC.
ANC släppte typ EN BOMB ja. Vet du hur många massakrar, kidnappningar, lustmord på spädbarn, bomber, knivande, våldtäkter osv. Hamas begår och har begått sen de startade? Det är konstant och hela tiden och deras supportrar i Sverige dansar och sjunger om jihad.
ANC hade ett uttalat mål om frihet och fredlig samexistens. En bombning vs så många olika terrorbrott att de inte går att räkna.
Citera
2026-08-30, 07:07
Medlem
Citat:
Men är du dum i huvet? Nu resonerar du som antisemiterna och blandar ihop alla svarta människor med ANC.
Det lustmordet du länkar till var ju inte ANC.
ANC släppte typ EN BOMB ja. Vet du hur många massakrar, kidnappningar, lustmord på spädbarn, bomber, knivande, våldtäkter osv. Hamas begår och har begått sen de startade? Det är konstant och hela tiden och deras supportrar i Sverige dansar och sjunger om jihad.
ANC hade ett uttalat mål om frihet och fredlig samexistens. En bombning vs så många olika terrorbrott att de inte går att räkna.
Nej det var inte EN bomb, inte bara det terrorattentat du om och om igen förnekat. Här är ett till exempel:
https://en.wikipedia.org/wiki/Durban_beach-front_bombing

Du är sjukt fixerad vid Hamas, judar och Israel i en tråd om invandrade muslimers hot mot invandrade politiker i Sverige. Ingen av dem har här att göra.

Att negrer i Afrika, inklusive ABC, begått bestialiska terrorbrott mot vita förminskar inte Hamas motsvarande vidrigheter mot judar, och att nämna det är inte att resonera som antisemiter.

Du behöver söka hjälp för din IDS ionist Israel Derangement Syndrome.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in