Citat:
Ursprungligen postat av
LoveInAColdClimate
Jag VET att du skrev Gaza som svar på mitt påstående att Israeler inte kan plugga på ett PALESTINSKT universitet, för då mördas de i princip.
Gaza är alltså inte deras enda val, de har mängder av egna universitet att välja på.
De kan även plugga i Israel och gör så, de bor och jobbar i Israel. Tror det var runt 12% eller om det var 20% av Israels invånare som är araber.
Min poäng var alltså då att det inte pågår något folkmord. Tror du att Hitler lät judar plugga på universitet när de bedrev folkmord mot judar? Nej, de jagade dem i hela Europa, enda uppe i Norden. Folkmord innebär att vilja döda ALLA av en viss etnicitet. Israel har dessa människor som sina egna medborgare hos sig.
Men motsatsen går inte eftersom Palestinierna hetsar för ett folkmord på judar. Liksom alla deras anhängare. Judiska studenter attackeras långt utanför Israel. I tex USA.
Av såna som du.
Fick läsa igenom konversationen igen. Du kanske skrev så till nån annan men inte till mig. Vilka palestinska medborgare får plugga på israeliska lärosäten menar du? Och varför skulle det vara nåt bevis för att Israel inte begår ett folkmord mot palestinierna? Hitlers personliga läkare var jude. Är det ett bevis för att Nazityskland inte bedrev ett folkmord på judar? Fattar inte logiken?
Israeliska medborgare är Israeler, inte palestinier. Israel bedriver folkmord mot palestinier, inte israeler.