2026-08-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Nu har jag inte lusläst hela FUP:en men det är märkligt att en inställning i en webbläsare om att inte lagra cache/historik gör att polisen knappt hittar nånting som han har sysslat med elektroniskt i över tjugo år... trots att han exempelvis satt inloggad på AI-verktyget Notebook när han anhölls lät det som (en helt källcentrerad AI-driven forsknings- och anteckningsassistent som hjälper dig att analysera och strukturera dina egna dokument utan att gissa eller kontakta nätet).

Vad använde han den till, kan inte polisen begära ut information om vad han gjorde med såna verktyg? Det fanns knappt några bilder eller filmer i hans dator eller telefon förutom de han tagit på sin egna blodiga tavla verkar det som. Knappt någon meddelandehistorik. Han borde ha ett gediget elektroniskt avtryck under hela den här tiden med tanke på hur mycket han suttit i lägenheten.

Fast vi vet inte alls hur mkt/lite bilder eller information it-teknikerna lyckades extrahera.
I varje sådant protokoll står i princip att man har extraherat men att man "inte funnit något som för utredningen vidare." I ett protokoll står det tex "vanligt/vardagligt surfande" eller liknande.
Citera
2026-08-18, 23:38
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Nu har jag inte lusläst hela FUP:en men det är märkligt att en inställning i en webbläsare om att inte lagra cache/historik gör att polisen knappt hittar nånting som han har sysslat med elektroniskt i över tjugo år... trots att han exempelvis satt inloggad på AI-verktyget Notebook när han anhölls lät det som (en helt källcentrerad AI-driven forsknings- och anteckningsassistent som hjälper dig att analysera och strukturera dina egna dokument utan att gissa eller kontakta nätet).

Vad använde han den till, kan inte polisen begära ut information om vad han gjorde med såna verktyg? Det fanns knappt några bilder eller filmer i hans dator eller telefon förutom de han tagit på sin egna blodiga tavla verkar det som. Knappt någon meddelandehistorik. Han borde ha ett gediget elektroniskt avtryck under hela den här tiden med tanke på hur mycket han suttit i lägenheten.
Tyckte du hans data hörna såg mysig ut?
Han är så bakom flötet så jag tror knappt han unnat sig en runk de sista 20 åren.
Dessutom tror jag att han förberett sig för att åka dit, jag tror inte han är korkad.
Citera
2026-08-18, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ojdå, det finns kanske ett visst befog för att hon är med på listan av misstänka MGM...
De flesta mord begås av de i nära relationer, de skulle cara tjänstefel, att inte utreda de närstående, tror det var GW som sa det
Citera
2026-08-19, 00:01
Medlem
NYZ367s avatar
99% när DNA kommer fram efter 20år är det dåliga nyheter för den anklagade

Varför är folk så tveksamma? Hans DNA finns på så många ställen vad han än hittar på som ursäkt så finns ingen bra förklaring.

Nu är det upp till Svenska rätts systemet, ska vi döma en dubbelmördare eller ska vi låta han komma undan med häktningstiden och skadestånd för den?
Senast redigerad av NYZ367 2026-08-19 kl. 00:03.
Citera
2026-08-19, 00:04
Medlem
NYZ367s avatar
Jag vågar satsa 2000kr att han döms i tingsrätten

Hans förklaring ringer så osant han döms
Citera
2026-08-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Fast vi vet inte alls hur mkt/lite bilder eller information it-teknikerna lyckades extrahera.
I varje sådant protokoll står i princip att man har extraherat men att man "inte funnit något som för utredningen vidare." I ett protokoll står det tex "vanligt/vardagligt surfande" eller liknande.
Vad för utredningen vidare? Om han hade en bild på ett blodigt ansikte på väggen, hade han inget sånt i datorn då? Vad använde han AI-verktyget Notebook till? De har tagit med så mycket oväsentligt om hans liv i FUP:en så det hade de gott kunna ha med också. Nu är ju hela han en stor gåta. Inget jobb, inga vänner, inga intressen osv, vad sysslade han med under de senaste två decennierna
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Tyckte du hans data hörna såg mysig ut?
Han är så bakom flötet så jag tror knappt han unnat sig en runk de sista 20 åren.
Dessutom tror jag att han förberett sig för att åka dit, jag tror inte han är korkad.
Tror du inte? Det ser till och med ut som att han hade Playboy-servetter i sitt runkbås: https://i.imgur.com/M3NFn1p.png
Senast redigerad av tylenol 2026-08-19 kl. 00:25.
Citera
2026-08-19, 00:30
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Vad för utredningen vidare? Om han hade en bild på ett blodigt ansikte på väggen, hade han inget sånt i datorn då? Vad använde han AI-verktyget Notebook till? De har tagit med så mycket oväsentligt om hans liv i FUP:en så det hade de gott kunna ha med också. Nu är ju hela han en stor gåta. Inget jobb, inga vänner, inga intressen osv, vad sysslade han med under de senaste två decennierna

Tror du inte? Det ser till och med ut som att han hade Playboy-servetter i sitt runkbås: https://i.imgur.com/M3NFn1p.png

Ja, och en dödskalle, ett träd med snopp, hemsk staty, en del andra blodiga bilder.
Brrr.. han är inte riktigt frisk.
Citera
2026-08-19, 00:32
Medlem
Den nutida bilden på MGM laddar inte, nån som kan hjälpa?
Citera
2026-08-19, 00:36
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Den nutida bilden på MGM laddar inte, nån som kan hjälpa?

https://imgur.com/a/bratt-s-mgm-GWkbHXO
Citera
2026-08-19, 00:48
Medlem
Tack!
Den här killen har alltså maximal otur på sin promenad. Springer rakt in i ett dubbelmord.

Hata slumpen, som GW säger.

Citat:
Citera
2026-08-19, 00:59
Medlem
Följt denna tråd i många år och blir lite fundersam.

1) Jag har inget minne av att någon misstänkt någon släkting har blivit utpekad.

2) Man har ju härjat om den röda bilen samma dag på gård som mordet skedde, helt plötsligt gäller inte det.

3) Fantombilden - som dom beskrev honom och jag kan knappast påstå det ser likt ut.
Citera
2026-08-19, 01:00
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ser ut som en helt vanlig snubbe. Finns tusentals liknande som jobbar inom it eller i butik och har flashbackare här i tråden som kollegor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in