2026-08-18, 21:46
Medlem
Sättet avarten skriver "mannen slår henne i huvudet med en yxa" visar vilket empatilöst kräk detta är. En oskyldig och frisk person hade inte uttryckt sig så efter en tragisk händelse. Har sett liknande beteenden av psykopater i andra fupar. Hoppas nån intagen sätter en yxa i avartens huvud.
Citera
2026-08-18, 22:37
Medlem
K.Blomkvists avatar
Dottern efter Brattåsmorden: ”Jag har pekats ut som misstänkt”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JOLgdX/foraldrarna-mordades-i-brattas-barnen-berattar-om-sorgen

Hon har misstänkliggjorts på Flashback berättar hon. Det har påverkat hennes liv och sociala relationer.
Senast redigerad av K.Blomkvist 2026-08-18 kl. 22:42.
Citera
2026-08-18, 22:46
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Vad är det för dna som avsatts?

Testa sökfunktionen kanske så slipper det upprepas återigen och du hittar svaret på din fråga direkt, det har diskuterats flitigt i tråden nämligen.

Är ju också lite det sökfunktionen finns till för..
Citera
2026-08-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JOLgdX/foraldrarna-mordades-i-brattas-barnen-berattar-om-sorgen

Hon har misstänkliggjorts på Flashback berättar hon. Det har påverkat hennes liv och sociala relationer.

Inte konstigt .

Hon beter sig som en jävla klåpare, är i behov av pengar och ljuger i förhör om allt möjligt.

Är väl fan självklart man pekat ut henne som mördare eller anstiftare
Citera
2026-08-18, 22:49
Medlem
Citat:

Man är mer eller mindre förståndshandikappad om man inte fattar att MGM är GM. Självklart har Barbro inget med mordet att göra.
Citera
2026-08-18, 22:51
Medlem
Under hela utredningen har mannen vägrat att gå med på en så kallad syn på brottsplatsen, men under rättegångens näst sista dag av fyra kommer hela rätten, inklusive 45-åringen, att samlas på gården i Brattås.
Spännande minst sagt
Citera
2026-08-18, 22:58
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Under hela utredningen har mannen vägrat att gå med på en så kallad syn på brottsplatsen, men under rättegångens näst sista dag av fyra kommer hela rätten, inklusive 45-åringen, att samlas på gården i Brattås.
Spännande minst sagt
Borde de inte göra synen gående på någon av stigarna dit?
Citera
2026-08-18, 23:05
Medlem
Citat:

Inte bara på Flashback.

Hon har misstänkliggjorts av alla i trakten kring Brattås. Och av en stor mängd av sina släktingar.
Källa: förhören med alla i FUP

Och givetvis med rätta. Mycket av hur hon har handlat och agerat har varit väldigt suspekt.
Dock tror jag mindre på att hon är iblandad. Jag tror bara att hon är lågbegåvad. Vilket även förhören vittnar om.
Citera
2026-08-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Inte bara på Flashback.

Hon har misstänkliggjorts av alla i trakten kring Brattås. Och av en stor mängd av sina släktingar.

Och givetvis med rätta. Mycket av hur hon har handlat och agerat har varit väldigt suspekt.
Dock tror jag mindre på att hon är iblandad. Jag tror bara att hon är lågbegåvad. Vilket även förhören vittnar om.

Med all rätt

Jag vill fortfarande tro att hon är anstiftare. även fast jag inte tror det. Men hon har uppträtt så suspekt hela utredningen
Citera
2026-08-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Det enda som är jättemärkligt är hur den misstänkte mannen lever som ett spöke utan att göra något som helst avtryck på sin omgivning under 45 år.
Nu har jag inte lusläst hela FUP:en men det är märkligt att en inställning i en webbläsare om att inte lagra cache/historik gör att polisen knappt hittar nånting som han har sysslat med elektroniskt i över tjugo år... trots att han exempelvis satt inloggad på AI-verktyget Notebook när han anhölls lät det som (en helt källcentrerad AI-driven forsknings- och anteckningsassistent som hjälper dig att analysera och strukturera dina egna dokument utan att gissa eller kontakta nätet).

Vad använde han den till, kan inte polisen begära ut information om vad han gjorde med såna verktyg? Det fanns knappt några bilder eller filmer i hans dator eller telefon förutom de han tagit på sin egna blodiga tavla verkar det som. Knappt någon meddelandehistorik. Han borde ha ett gediget elektroniskt avtryck under hela den här tiden med tanke på hur mycket han suttit i lägenheten.
Citera
Medlem
Håller med. Det e bara en WT kärring.
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Man är mer eller mindre förståndshandikappad om man inte fattar att MGM är GM. Självklart har Barbro inget med mordet att göra.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Inte bara på Flashback.

Ojdå, det finns kanske ett visst befog för att hon är med på listan av misstänka MGM...
Senast redigerad av K.Blomkvist 2026-08-18 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in