Citat:
Ursprungligen postat av
wapocnn
Du, liksom farbror_barbro och flera andra i tråden som har svårt att bedöma DNA-bevisning, verkar bara uppfatta det som passar er egen bild. I
SVT:s direktrapportering framgår det tydligt att Barbro m.fl. skrattade när möjliga mordvapen diskuterades. Situationen framstår som ännu mer allvarlig med tanke på att Barbro "hittade" flertalet yxor i huset.
#FreeJJ
Jag missade just den rapporteringen, tar upp det nedan och där är du inkluderad i dem här som jag ställer mig frågande till. Förklara gärna varför du tycks hysa sånt förakt gentemot BÖ och tar till
FreeJJ?
JJ är en person som förnedrat Gärd genom att släpa henne med ansikte och överkropp mot grus och golv så att hon får ännu mer skrap- och sårskador än det yxhugg hon redan fått i bakhuvudet...det kan vi väl ändå enas om är 100% sant i det här fallet, eller lever du i en annan verklighet???
Och utveckla gärna på vilket sätt jag "har svårt att bedöma DNA-bevisning", är idel i öra!
Citat:
Ursprungligen postat av
StockholmHolmes
Tack för att du snabbt återkopplade källa. Inser att jag övergav SVTs live-rapportering för Aftonbladet & Katrinholms Kuriren då jag tyckte de skrev snabbare och mer detaljerat - de har inte med något om skratt.
Men att skratta i en viss situation och särskilt som det verkar vara fallet här där det beskrivs som i stort sett hela salen gjorde det tycker jag framstår som helt naturligt - så jag har lite svårt att förstå att SVT ska framhålla att BÖ också gjorde det - och jag har oerhört svårt att greppa varför du och många tycks hysa sån avsky och förakt gentemot henne.
Detta skrattande idag fråntar ingen av de anhöriga rätten att få reda på vad som hänt och FRAMFÖRALLT är det offren Gärd & Tor som förtjänar rättvisa och sanningen.
Jag håller med dig om att utredningen är ett jävla skämt och jag upplever att Åklagaren idag borde ställt mycket fler frågor och krävt utförligare svar av skeendet från JJ. Kanske kan det kompletteras i och med synen på måndag.
KKs rapportering:
ANDREAS JOHANSSON-LINDHE 13:54 - 21 AUGUSTI
Nu får han frågan om hur många yxor som togs med för undersökning. Enligt advokaten var det två, medan det ska ha funnits ett 30-tal yxor på brottsplatsen.
ABs beskrev inte det där med yxorna speciellt, vilket är lite av en miss:
MATILDA ANDERSSON 13.54
– Har du upptäckt andra föremål som inte finns kvar? frågar advokaten.
– Självklart finns det säkert material som inte finns kvar, svarar kriminalteknikern.
Advokaten frågar om det hade kunnat påverka hans analys om alla saker funnits. Och det säger teknikern att det kanske hade kunnat, beroende på vad det är för saker förstås.