2026-08-21, 23:12
Medlem
Så man tror nu att det var endast 1 person som låg bakom mordet?
Citera
2026-08-21, 23:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Tror nog du har fel i ett påstående här.

Mer rimligt att Gerd råkade tappa plånboken och väskan när hon cyklade till Tor. som den sanna gentlemannen han är så stoppade han ner plånboken i väskan och gick mot gården Gerd cyklade in mot och lämnade tillbaka det tappade godset

Hahaha tack för denna härliga anekdot, den gav mig ett rejält asgarv!

Konstigt dock att Sveriges kriminalkår inte insett rimligheten i denna spekulation!
Senast redigerad av T34Panzer 2026-08-21 kl. 23:35.
Citera
2026-08-21, 23:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wapocnn
Kan vi snälla lägga ned trådsanningen om att Gerd var vid livet när hon släpades in i ladan? Det är inte alls säkert.
Kan inte du istället lägga ner din uppmaning om att vi ska sluta spekulera om något som rättsläkaren uppenbarligen kommer att vittna om…?
Citera
2026-08-21, 23:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurensvanner
En sjuk jävel som förmodligen gjort nåt mer sattyg.
Hoppas dom burar in fanskapet på livstid!

Exakt min åsikt - och misstanke. Detta är en inkompatibel människa som inte fungerar i sociala sammanhang. Det är något allvarligt fel på Johan.
Citera
2026-08-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wapocnn
Du, liksom farbror_barbro och flera andra i tråden som har svårt att bedöma DNA-bevisning, verkar bara uppfatta det som passar er egen bild. I SVT:s direktrapportering framgår det tydligt att Barbro m.fl. skrattade när möjliga mordvapen diskuterades. Situationen framstår som ännu mer allvarlig med tanke på att Barbro "hittade" flertalet yxor i huset.

#FreeJJ
Jag missade just den rapporteringen, tar upp det nedan och där är du inkluderad i dem här som jag ställer mig frågande till. Förklara gärna varför du tycks hysa sånt förakt gentemot BÖ och tar till FreeJJ?

JJ är en person som förnedrat Gärd genom att släpa henne med ansikte och överkropp mot grus och golv så att hon får ännu mer skrap- och sårskador än det yxhugg hon redan fått i bakhuvudet...det kan vi väl ändå enas om är 100% sant i det här fallet, eller lever du i en annan verklighet???

Och utveckla gärna på vilket sätt jag "har svårt att bedöma DNA-bevisning", är idel i öra!

Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Tack för att du snabbt återkopplade källa. Inser att jag övergav SVTs live-rapportering för Aftonbladet & Katrinholms Kuriren då jag tyckte de skrev snabbare och mer detaljerat - de har inte med något om skratt.

Men att skratta i en viss situation och särskilt som det verkar vara fallet här där det beskrivs som i stort sett hela salen gjorde det tycker jag framstår som helt naturligt - så jag har lite svårt att förstå att SVT ska framhålla att BÖ också gjorde det - och jag har oerhört svårt att greppa varför du och många tycks hysa sån avsky och förakt gentemot henne. Detta skrattande idag fråntar ingen av de anhöriga rätten att få reda på vad som hänt och FRAMFÖRALLT är det offren Gärd & Tor som förtjänar rättvisa och sanningen.

Jag håller med dig om att utredningen är ett jävla skämt och jag upplever att Åklagaren idag borde ställt mycket fler frågor och krävt utförligare svar av skeendet från JJ. Kanske kan det kompletteras i och med synen på måndag.

KKs rapportering:
ANDREAS JOHANSSON-LINDHE 13:54 - 21 AUGUSTI
Nu får han frågan om hur många yxor som togs med för undersökning. Enligt advokaten var det två, medan det ska ha funnits ett 30-tal yxor på brottsplatsen.
ABs beskrev inte det där med yxorna speciellt, vilket är lite av en miss:
MATILDA ANDERSSON 13.54
– Har du upptäckt andra föremål som inte finns kvar? frågar advokaten.

– Självklart finns det säkert material som inte finns kvar, svarar kriminalteknikern.

Advokaten frågar om det hade kunnat påverka hans analys om alla saker funnits. Och det säger teknikern att det kanske hade kunnat, beroende på vad det är för saker förstås.
Citera
2026-08-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Står det i FUP.?
Kanske inte ordagrant men läser man FUP framträder det. Hon får räkna upp gubbarna vid något förhör.
Citera
2026-08-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
du har fel det var absolut inte 20 år senare

Nej. Det var visst 2001 han erkände. Det var 20 år senare man offentliggjorde inspelningen där han erkände. Fel av mig. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39jBqX/hor-arklov-erkanna-polismorden
Citera
2026-08-22, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kan inte du istället lägga ner din uppmaning om att vi ska sluta spekulera om något som rättsläkaren uppenbarligen kommer att vittna om…?
Om det inte redan hade varit uppenbart att du bedriver en häxjakt mot mig, hade det nästan framstått som märkligt att du först nu känner ett behov av att bemöta ett fem dagar gammalt inlägg som ligger närmare sjuttio sidor bakåt i tråden.

Min poäng är just att man bör hålla flera möjligheter öppna och inte utgå från att hon var vid liv. Om du förväntar dig att rättsläkaren kommer att slå fast att hon med största sannolikhet fortfarande levde, kan jag redan nu förvarna dig om att du lär bli besviken.
Citera
2026-08-22, 00:53
Medlem
Finns det någon bild på GM i nutid?
Citera
2026-08-22, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmHolmes
Jag missade just den rapporteringen, tar upp det nedan och där är du inkluderad i dem här som jag ställer mig frågande till. Förklara gärna varför du tycks hysa sånt förakt gentemot BÖ och tar till FreeJJ?

JJ är en person som förnedrat Gärd genom att släpa henne med ansikte och överkropp mot grus och golv så att hon får ännu mer skrap- och sårskador än det yxhugg hon redan fått i bakhuvudet...det kan vi väl ändå enas om är 100% sant i det här fallet, eller lever du i en annan verklighet???
Jag hyser inget förakt mot Barbro. Dessutom tycker jag att SVT:s rapportering om att hon ska ha verkat förvirrad under rättegången är under all kritik. Hon har visserligen agerat märkligt vid flera tillfällen under den här historien, men det innebär inte att hon är inblandad. Det finns även andra aktörer som har betett sig märkligt, utan att det för den sakens skull betyder att de har mördat någon.

Jag hade gärna sett att MGM dömdes för sitt respektlösa agerande gentemot Gerd, men tyvärr är det inte längre möjligt. Det du beskriver är dock inte något som motiverar att någon döms för mord.
Citera
2026-08-22, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haimmler
Finns det någon bild på GM i nutid?
Verkar inte så. Han är en riktig skugga till människa. Enda fotot som framkommit är från hans CV, men det är inte så gammalt och han lär se typ exakt likadan ut (FUP s. 1621).
Citera
2026-08-22, 01:42
Medlem
Nu när JJ låst sig vid att hanterat handduken, han sa alltså idag att han torkat upp blod från gårdsplanen (woot dude…?!?!!) så borde ju Åklagare och Polismyndigheten undersöka handduken ännu närmare för att konstatera om det finns minsta lilla antydan till grus från gårdsplanen på den (ser inte så ut på fotografi av den i FUPen), är blodansamlingen på den sådan att det ser ut som att någon torkat upp blod från marken eller tyder mönster etc på att det kommer från ett redskap, främst en yxa? Borde man inte också kunna göra nån slags kemisk analys vid blodet från Gärd på handduken och testa om det finns spår av järn/stål/rost från en yxa? Kanske svårt eftersom blod innehåller järn men tänker mig att det kanske finns andra bindningar/molekyler från en yxa än blod…?

Dags att jobba lite mer systematiskt nu när JJ kommit med sina fantastiska förklaringar till hur han ska ha agerat - ett sätt som ingen normal människa ens under panik skulle göra, om man inte var inblandad i morden så klart…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in