Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vad skulle du själv göra om du tappade lusten mitt i akten?
Du jämför alltså att ställa fram en skål med chips under en filmvisning med att ex. nån av motsatt kön finns i din närhet?
Förstår du hur dum den liknelsen är?
1. Kvinnors kroppar eller sexuella viljor är inte chips eller ”som chips”.
Kvinnor ”ställer inte fram sig på någons ”bord” bara för att de råkar existera i samma utrymme som dig.
Men för fan ska du också börja. Din liknelse med att hälla te rakt ner i någons strupe då, på vilket sätt är det en bättre liknelse?
Det är lite intressant att du säger som du gör.
Man kan ju tycka att om nu tjejen verkligen inte vill så är väl hennes kropp hennes heliga tempel som hon vill skydda till varje pris. Om det nu är som ni påstår att hon verkligen inte vill och det värsta som kan drabba henne är att någon tar sig friheten att överträda hennes vilja och utnyttja hennes kropp så är det ju inte långsökt att tänka att hon borde med alla medel hon kan försöka freda sig. Våldtäkt är väl ändå (eller kanske rättare sagt har varit) bland det värsta man kan råka ut för?
Hur kan det komma sig att tjej efter tjej efter tjej blir våldtagna utan att ha sagt nej, utan att ha sagt stopp, utan att fysiskt ha försökt stoppa den andra parten, utan att ha ropat, utan att ha slagits m.m.?
Kom ihåg att vi pratar om fall där det inte förekommit våld, hot eller utsatt situation?
Det finns flera fall där tjejen uttrycker sig som så att de låter sig våldtas hellre än att säga ifrån, fysiskt visa att de inte vill, göra motstånd och i vissa fall när det funnits andra i närheten ropat eller på annat sätt påkallat deras uppmärksamhet. Hur kan det komma sig?
Du frågade vad jag skulle göra om jag tappade lusten mitt i akten?
Om jag verkligen inte ville längre skulle jag tala om det, om jag var den aktiva just då skulle det ju vara enkelt att bara avsluta, om tjejen var aktiv skulle jag säga till eller fysiskt visa att jag inte ville länge. Om jag skulle välja att låta henne fortsätta ändå så skulle jag definitivt i alla fall inte anmäla henne för våldtäkt efteråt. Då har jag låtit det ske ändå och då får jag gå vidare med mitt liv och det beslutet. Inte svårare än så.
Vad skulle du själv förvänta dig av en person som du har en frivillig sexuell akt med om denne mitt i inte vill längre?