2026-08-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad menar du egentligen med det här?
? Vad är oklart?
Citera
2026-08-18, 20:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Hur vet du att inget brott/våldtäkt har begåtts?

Hur vet du att det har begåtts en våldtäkt/brott?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Den gränsen går alltså vid ingen positiv respons.

Tips! Sluta ha sex med tjejer som inte rör sig, ligger som frusna fiskar etc. Liksom inte normalt.

Nu kommer Jocke kontra med att vissa kvinnor som är på väg att få orgasm ligger helt stilla och tysta och fråga hur många minuter mannen som tex slickar henne ska vänta innan han frågar om samtycke igen.

Killen är totalt bombad i huvudet.
Citera
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
? Vad är oklart?

Det är ett ganska remarkabelt uttalande. Vad menade du med vad du skrev?
Citera
2026-08-18, 20:07
Medlem
Citat:
Hur vet du att det har begåtts en våldtäkt/brott?

Jag frågade dig. Hur vet du att de inte bara las ner pga bristande bevis?
Citera
2026-08-18, 20:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu kommer Jocke kontra med att vissa kvinnor som är på väg att få orgasm ligger helt stilla och tysta och fråga hur många minuter mannen som tex slickar henne ska vänta innan han frågar om samtycke igen.

Killen är totalt bombad i huvudet.

Det här har hållit på så länge nu så jag börjar tröttna. Vi säger så här. Jag ordnar ett möte med advokater så kan vi träffas och diskutera dessa frågor tillsammans med dem så får vi se om ni tycker att jag är lika bombad efter mötet som innan.

Skulle ni kunna tänka er att ställa upp på något sådant?
Citera
2026-08-18, 20:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag frågade dig. Hur vet du att de inte bara las ner pga bristande bevis?

Det klart att bristande bevis är en anledning men det finns även många fall där det enbart finns muntlig bevisning som går till åtal. Även fällande domar.

Citat:
I granskningar som Brå har gjort framgår att en stor del av anmälningarna har en mycket låg potential att leda till en fällande dom redan från början. Det kan bero på att det som beskrivs i anmälan rent juridiskt inte uppfyller lagens rekvisit för våldtäkt, eller att förutsättningar för att styrka brottet objektivt helt saknas oavsett hur bra polis och åklagare arbetar
Citera
2026-08-18, 20:14
Medlem
Citat:
Det här har hållit på så länge nu så jag börjar tröttna. Vi säger så här. Jag ordnar ett möte med advokater så kan vi träffas och diskutera dessa frågor tillsammans med dem så får vi se om ni tycker att jag är lika bombad efter mötet som innan.

Skulle ni kunna tänka er att ställa upp på något sådant?

Vad skulle det hjälpa? Dessa advokater hade ju bara skrattat åt dig när du började med alla dina hitte-på scenarion och märkliga evighetsfrågor.
Citera
2026-08-18, 20:16
Medlem
Citat:
Det klart att bristande bevis är en anledning men det finns även många fall där det enbart finns muntlig bevisning som går till åtal. Även fällande domar.

Nja ca 2-10% är falska anmälningar, resten är fall som läggs ner pga bristande bevis.

Det är tämligen riskfritt att våldta någon.
Citera
2026-08-18, 20:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Känner inte igen nått om nån godisskål.

Och precis gör samma med sex. Låt frågan hänga i luften, tills du får ett positiv reaktion på den, om du inte får det så fortsätt inte avancera.
Som sagt kristallklart.

Nej det är inte kristallklart. Paret kan ha hållit på o knullat i 30 minuter högst frivilligt men sedan slutar det vara frivilligt från ena parten. Vad anser du att den parten som inte deltar frivilligt längre har för ansvar att tydligt visa detta?

Mitt exempel var att om du är hemma hos en vän och ska kolla på film och kompisen ställer fram en chipsskål på bordet. Du tolkar detta som att chipsen är till för er att äta till filmen och du tar ett par chips och äter upp dem. Kompisen säger inget till dig. Du tar fler chips och fortsatt inga ord från den andra personen, denne flyttar ej heller på skålen så att du ej ska nå den.

Skulle inte du tolka detta som att det var OK för dig att äta chipsen? Skulle du bli otroligt förvånad om kompisen dagen efter SMS:ar dig och säger att hon är sur på dig för att du åt av hennes chips?
Citera
2026-08-18, 20:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nja ca 2-10% är falska anmälningar, resten är fall som läggs ner pga bristande bevis.

Det är tämligen riskfritt att våldta någon.

Vad betyder det här då?

Citat:
I granskningar som Brå har gjort framgår att en stor del av anmälningarna har en mycket låg potential att leda till en fällande dom redan från början. Det kan bero på att det som beskrivs i anmälan rent juridiskt inte uppfyller lagens rekvisit för våldtäkt, eller att förutsättningar för att styrka brottet objektivt helt saknas oavsett hur bra polis och åklagare arbetar
Citera
2026-08-18, 20:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vad skulle det hjälpa? Dessa advokater hade ju bara skrattat åt dig när du började med alla dina hitte-på scenarion och märkliga evighetsfrågor.

Jag är seriös. Tycker att det skulle vara informerande både för er och mig. Jag lovar t.o.m. att om det visar sig även enligt advokaterna att jag är en sån idiot som ni påstår och inte fattar någonting så ska det skrivas och visas i den här tråden. Men om jag har rätt så skulle jag vilja att ni ber mig och alla andra om ursäkt för vad ni hävt ur er här i tråden.

Skulle ni kunna tänka er att ställa upp på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in