2026-08-18, 21:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Den här hade varit intressant att få läsa.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/i-sexualmal-ar-det-som-att-vi-maste-tro-pa-kvinnan/

Citat:
De är kvinnor och de är män. De kommer från partier längst ut till vänster och längst ut till höger.

Som nämndemän oroar de sig över rättssäkerheten i våldtäktsrättegångar. Och ingen av dem vågar framträda med namn.

– Jag tror inte att jag skulle få förnyat förtroende från Vänsterpartiet om jag var öppen med det här, men jag måste följa mitt samvete, säger en kvinna som gång på gång skrivit sig skiljaktig för att fria misstänkta våldtäktsmän.
Citera
2026-08-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Exemplet var bara till för att visa på skillnaden mellan en falsk anmälan och det Brå beskriver i denna text som jag bifogat tidigare.

Jag hade inga problem med att förstå skillnaden mellan falsk anmälan och fall som läggs ner pga bristande bevis. Därför bad jag heller inte om nån extra förklaring gällande detta.

Har du svårt för att förstå skillnaden?
Citera
2026-08-18, 21:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jag hade inga problem med att förstå skillnaden mellan falsk anmälan och fall som läggs ner pga bristande bevis. Därför bad jag heller inte om nån extra förklaring gällande detta.

Bra då förstår du att en stor del av de nedlagda våldtäktsanmälningarna inte handlar om våldtäkter.
Citera
2026-08-18, 21:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Har du bemödat dig med att titta på filmen om kvinnan som ljög om våldtäkt?
Citera
2026-08-18, 22:06
Medlem
Citat:
Bra då förstår du att en stor del av de nedlagda våldtäktsanmälningarna inte handlar om våldtäkter.
Vilka anmälningar handlar om våldtäkter då?

Om de 5 % av anmälningar som INTE läggs ner inte heller handlar om våldtäkter?

Begås det kanske inga våldtäkter i Sverige?
Citera
2026-08-18, 22:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Vilka anmälningar handlar om våldtäkter då?

Om de 5 % av anmälningar som INTE läggs ner inte heller handlar om våldtäkter?

Begås det kanske inga våldtäkter i Sverige?

Återigen ett mindre genomtänkt inlägg som inte ens är värt att bemöta.
Citera
2026-08-18, 22:26
Medlem
Citat:
Återigen ett mindre genomtänkt inlägg som inte ens är värt att bemöta.
Du har ju en åsikt om vilka anmälningar som inte handlar om våldtäkter.

Handlar de 5% som går till åtal om våldtäkter?

Det är ca 300 per år som döms för våldtäkt. Det är färre än som döms för mord.
Och mord vet vi ju sker i Sverige men kanske inte våldtäkt?
Senast redigerad av Pipsi 2026-08-18 kl. 22:39.
Citera
2026-08-18, 22:49
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
så? "inleda vuxenlivet" som man är alltså enligt dig, ha sex utan motpartens samtycke? ohhh... så "vuxet" och "manligt".

Samtyckeslagen är kristallklar i sitt budskap. Och det är uppenbart att denna lag behövs, eftersom sexuellt våld, utnyttjande och sexbrott av alla de slag är så oerhört vanligt och ett enormt problem i samhället, som kostar samhället miljarder varje år och enskilda individer deras livslust och tillit till andra människor.

Hade lagen varit "kristallklar" hade ni kunnat peka på hur den bör tolkas i de olika scenarier som jag och andra angett. Men det kan ni inte.
Senast redigerad av AndersPersson99 2026-08-18 kl. 23:15.
Citera
2026-08-18, 23:04
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Nu kommer Jocke kontra med att vissa kvinnor som är på väg att få orgasm ligger helt stilla och tysta och fråga hur många minuter mannen som tex slickar henne ska vänta innan han frågar om samtycke igen.

Killen är totalt bombad i huvudet.

Ja, så måste det vara, det kan inte vara ni som är efterblivna som hävdar att lagen är tydlig men inte kan svara på hur man vet hur den tolkas i olika situationer
Citera
2026-08-18, 23:14
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Den här hade varit intressant att få läsa.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/i-sexualmal-ar-det-som-att-vi-maste-tro-pa-kvinnan/

Forskare, experter, jurister. Kompakt kritik om otydlighet, godtycklighet och rättsosäkerhet. Men det spelar ingen roll, för vi lever i en feministisk dystopi och då gäller inte fakta eller logiska argument. Men de största idioterna är inte feministkärringarna, utan idioterna till män som låtit detta komma till denna punkt.
Citera
2026-08-19, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad skulle du själv göra om du tappade lusten mitt i akten?

Man skulle berätta för den andre hur det ligger till naturligtvis, och be den sluta. Men eftersom du och dina likar bedömer att kvinnor är totalt hjärndöda våp som inte kan förväntas klara av en så pass enkel uppgift så måste vi tydligen ha en samtyckeslag.

Själv har jag högre tankar om kvinnor än så. Din misogyni får stå för dig.
Citera
2026-08-19, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Du visar återigen vad du går för.

Du tycker att det är lika självklart att få sätta på nån som inte säger nej som att äta chips som dukas fram på bordet?

Ja det är klart det ska vara. Det borde väl t om en idiot som du förstå? Ett uteblivet nej kan absolut i massor av olika sammanhang, inklusive sex tolkas som samtycke. Detta förstår vuxna människor med IQ större en skostorlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in