Citat:
Ursprungligen postat av
SonnyKennyLenny
Märkligt att inte media har uppmärksammat TNs begäran om byte av advokat och lämnat spekulationer om orsaken. Med den personlighetstyp som allt tydligare framträder så ska vi nog inte förvånas om ytterligare byte sker om en tid igen. Enligt TNs synsätt så är det förmodligen han själv som är det största offret och som nu förtjänar samhällets samlade resurser och omgivningens djupa förståelse. Inte osannolikt så har TN redan fått igenom att han som ende intagna på Sollentunahäktet ska ha tempurmadrass och extra kudde. Kanske byte till andra glödlampor också eftersom han får huvudvärk av det vita ljuset. Personalen vill ju inte bli JO-anmälda.
Jag skulle dock icke ännu förordna vare sig tempurmadrass eller annan särskild ynnest åt TN, hur muntert det än må vara att föreställa sig saken. Det vore att spänna hästen framför vagnen.
Själva bytet av försvarare är däremot ett verkligt förhållande och ett intressant sådant. Vad som föranlett det vet vi ännu icke. Att däremellan genast måla upp särskilda kuddar, lampor och andra kungliga bekvämligheter vore att göra en höna av en fjäder.
Men om den personlighet som nu träder fram även visar sig i hans förhållande till sitt försvar, då förvånar det mig föga om även nästa ombud en dag får finna sin hatt och gå sin väg.
Och vad gäller föreställningen att TN i varje läge lyckas placera sig själv i rollen som den främst kränkta parten, så måste jag medgiva att det börjar finnas fler vedträn på den brasan än vad som först syntes.
Men låt oss icke döma glödlampan innan vi funnit strömbrytaren.
Härtill är jag nödd och tvungen.