2026-08-17, 15:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Efter den 30 juli 1965 sin egen lyckas smed.

Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det enklaste är det som troligtvis hänt att grabbarna stuckit åt olika håll efter dom dumpat kärran.

"Dumpat i vattendrag" i Göteborgs området.För några år sen var jag o en på semester i Göteborg lyckades avkoda det till att den puttats i vattnet nånstans längs Götaälv.

Massa öde industrikajer från Angeredsbron nedströms

Om detta stämmer som har framkommit så samlades "gänget" på ett hak i Haga under kvällen den 29 juli för att diskutera den uppkomna situationen.

Det bestämdes då för ytterligare en träff som skall ha inträffa under kvällen den 30 juli också i Haga. Om denna skedde på samma hak som den första har aldrig framkommit.

Vid träff # 2 skall det ha blivit överenskommet att några fler träffar skulle det inte bli. Detta möte skall inte Dahlsjö ha deltagit i. Därefter skulle var och en av dem få vara sin egen lyckas smed.
Citera
2026-08-17, 15:35
Medlem
448s avatar
Det tillkommer folk som fortfarande tror att det är en tragisk olycka men sträckan till Åsa är inte längs en norsk fjord med djup på 2000m med sluttningar på 45 grader.....
Citera
2026-08-17, 15:48
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strutfena
Vem vet vart de åkte egentligen, Åsa kanske var en plan eller bara något som sas. Det var unga grabbar med en bil (troligtvis), dessutom vart de inte helt laglydiga. Kanske åkte de någon helt annanstans med helt andra planer? Norr? Borås?

Vem vet. Bilen kan absolut ligga i någon sjö, efter alla år som gått har den sjunkit ner i dyn som det finns gott om i västergötland.

Nej ingen vet vart de åkte, om de nu gjorde det.
En tanke som tydligen inte slagit någon är att det kan ha varit dans någonstans på fredagskvällen och att de åkte i god tid för att förfesta.

Så länge som vi inte har något konkret samband mellan deras försvinnande och vart bilen tagit vägen, så länge är ju alla möjligheter öppna.
Citera
2026-08-17, 15:59
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Nej ingen vet vart de åkte, om de nu gjorde det.
En tanke som tydligen inte slagit någon är att det kan ha varit dans någonstans på fredagskvällen och att de åkte i god tid för att förfesta.

Så länge som vi inte har något konkret samband mellan deras försvinnande och vart bilen tagit vägen, så länge är ju alla möjligheter öppna.

Finns ju massa information om att dom fått det hett om tassarna , det var inte smågossar som pallat äpplen ur en villaträdgård utan råkat ta en mäktig kriminell i skitan som i källarscenen i PulpFiction
Citera
2026-08-17, 16:02
Medlem
Citat:
Finns ju massa information om att dom fått det hett om tassarna , det var inte smågossar som pallat äpplen ur en villaträdgård utan råkat ta en mäktig kriminell i skitan som i källarscenen i PulpFiction

Det finns enormt med hörsägen om något som hände för över 60 år sedan ja, det är knappast fakta. Faktan är att bilen och grabbarna är väck.
Citera
2026-08-17, 16:04
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Vi proffs har tittat i tråden när amatörforskare spånat 🤣

En menade att bilen ligger i torpasjön där E6an går utan o tänka att den inte fanns då....

Andra spånade att den låg i långgrunda sjöar som det inte ens går dränka en eka varav en är populär bad och dyksjö....

Kustremsan och avåkningställen till Åsa är väldigt grunda där man har bilväg.

Sammantaget med dessa uppgifter att dom var tvungen o sjappa gör att Skaraborg har rätt

Observera att jag inte tar ställning vare sig för bilolycka eller planerat försvinnande.

Jag pekar på brister i resonemang och slutledningar.

Skaraborg har jobbat mycket, men vi är inte ett dugg närmare lösningen än vad vi är i inlägg nr 1. Utifrån det Skaraborg fått fram bygger han teorier och gör antaganden vilka han kommenterar med att ”så måste det ha varit”.

Om de gick under jorden för att undgå att bli dödade, vad hände med bilen? Varför var det viktigt att göra sig av med den? Denna fråga har ingen kunnat svara på.
Så länge ingen kan göra det, då finns faktiskt möjligheten att de kört av vägen, inte nödvändigtvis på väg till Åsa Havsbad.

Skaraborg och andra i tråden är övertygade om att KÅ på icke laglig väg bytte identitet. Förra året visade jag genom att ta reda på hur folkbokföringen fungerade på den tiden, att det var praktiskt taget omöjligt att ”få” en ny identitet genom manipulation. Ett flertal tjänstemän skulle ha behövt vara involverade och beredda att riskera sin anställning.
Varför skulle de riskera den för KÅ?
Det kan ingen i tråden svara på.
Senast redigerad av RFT 2026-08-17 kl. 17:02.
Citera
2026-08-17, 16:11
Medlem
448s avatar
Citat:
Observera att jag inte tar ställning vare sig för bilolycka eller planerat försvinnande.

Jag pekar på brister i resonemang och slutledningar.

Skaraborg har jobbat mycket, men vi är inte ett dugg närmare lösningen än vad vibbar i inlägg nr 1. Utifrån det Skaraborg fått fram bygger han teorier och gör antaganden vilka han kommenterar med att ”så måste det ha varit”.

Om de gick under jorden för att undgå att bli dödade, vad hände med bilen? Varför var det viktigt att göra sig av med den? Denna fråga har ingen kunnat svara på.
Så länge ingen kan göra det, då finns faktiskt möjligheten att de kört av vägen, inte nödvändigtvis på väg till Åsa Havsbad.

Skaraborg och andra i tråden är övertygade om att KÅ på icke laglig väg byttes identitet. Förra året visade jag genom att ta reda på hur folkbokföringen fungerade på den tiden, att det varg praktiskt taget omöjligt att ”få” en ny identitet genom manipulation. Ett flertal tjänstemän skulle ha behövt vara involverade och beredda att riskera sin anställning.
Varför skulle de riskera den för KÅ?
Det kan ingen i tråden svara på.
Skaraborg menade i detta sammanhang att KÅ sku

Bilen gav ju dom tid Einstein , "Försvunnen bil med unga män" kan ju antas ha försvunnit i vattemdrag/skog.

Du är kvar i denna fas 50 år senare medans alla andra förstått så iaf en 30-40 år
Citera
2026-08-17, 16:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Resa till Danmark den 29 juli 1965?

Citat:
Vi proffs har tittat i tråden när amatörforskare spånat 🤣

En menade att bilen ligger i torpasjön där E6an går utan o tänka att den inte fanns då....

Andra spånade att den låg i långgrunda sjöar som det inte ens går dränka en eka varav en är populär bad och dyksjö....

Kustremsan och avåkningställen till Åsa är väldigt grunda där man har bilväg.

Sammantaget med dessa uppgifter att dom var tvungen o sjappa gör att Skaraborg har rätt

Förutom detta ang. resan till Åsa så finns det ytterligare en resa som de pratade om.

Detta följande är inget antagande utan har framkommit i polisutredningen i samtal mellan Kjell-Åkes flickvän och polisen. Han hade sagt till henne att de hade tänkt sig en resa ill Danmark detta datum och avslutat sin utsago med orden "man behöver komma ut och lufta på sig".
Citera
2026-08-17, 16:58
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Inte information. Rykten, antaganden, gissningar.
Inget går att bevisa.

Jag hävdar inte att de råkat ut för en bilolycka. Men så länge som det inte finns någon koppling mellan deras försvinnande och vårt bilen tagit vägen, så är en bilolycka möjlig.
Citera
2026-08-17, 17:03
Medlem
448s avatar
Citat:
Inte information. Rykten, antaganden, gissningar.
Inget går att bevisa.

Jag hävdar inte att de råkat ut för en bilolycka. Men så länge som det inte finns någon koppling mellan deras försvinnande och vårt bilen tagit vägen, så är en bilolycka möjlig.

Även polisen såg det som polisärt uppklarat utan att gå ut officiellt.

Du får ägna dig resten av livet åt olycksteorin - andra har gått vidare för 30-40 år sen 👍
Citera
2026-08-17, 17:19
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Även polisen såg det som polisärt uppklarat utan att gå ut officiellt.

Du får ägna dig resten av livet åt olycksteorin - andra har gått vidare för 30-40 år sen 👍

Nej, den ägnar jag mig inte åt, som sagt.
Men så länge som bevis saknas så är allt möjligt.
Citera
2026-08-17, 17:25
Medlem
448s avatar
Citat:
Nej, den ägnar jag mig inte åt, som sagt.
Men så länge som bevis saknas så är allt möjligt.

No they scattered all over the world

Case closed
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in