Citat:
Ursprungligen postat av
448
Vi proffs har tittat i tråden när amatörforskare spånat 🤣
En menade att bilen ligger i torpasjön där E6an går utan o tänka att den inte fanns då....
Andra spånade att den låg i långgrunda sjöar som det inte ens går dränka en eka varav en är populär bad och dyksjö....
Kustremsan och avåkningställen till Åsa är väldigt grunda där man har bilväg.
Sammantaget med dessa uppgifter att dom var tvungen o sjappa gör att Skaraborg har rätt
Observera att jag inte tar ställning vare sig för bilolycka eller planerat försvinnande.
Jag pekar på brister i resonemang och slutledningar.
Skaraborg har jobbat mycket, men vi är inte ett dugg närmare lösningen än vad vi är i inlägg nr 1. Utifrån det Skaraborg fått fram bygger han teorier och gör antaganden vilka han kommenterar med att ”så måste det ha varit”.
Om de gick under jorden för att undgå att bli dödade, vad hände med bilen? Varför var det viktigt att göra sig av med den? Denna fråga har ingen kunnat svara på.
Så länge ingen kan göra det, då finns faktiskt möjligheten att de kört av vägen, inte nödvändigtvis på väg till Åsa Havsbad.
Skaraborg och andra i tråden är övertygade om att KÅ på icke laglig väg bytte identitet. Förra året visade jag genom att ta reda på hur folkbokföringen fungerade på den tiden, att det var praktiskt taget omöjligt att ”få” en ny identitet genom manipulation. Ett flertal tjänstemän skulle ha behövt vara involverade och beredda att riskera sin anställning.
Varför skulle de riskera den för KÅ?
Det kan ingen i tråden svara på.