Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Vad gör att du inte tror att hon talar sanning? Jag tänker att OM hon skyddade K-Å, borde det vara för att hon visste/anade att han levde. Det styrker din teori att han lämnade Gbg senare. Men varför fortsatte hon att tiga senare? Om jag vore mor till ett barn vars far "bara dragit" skulle jag göra det som stod i min makt att få honom tillbaka. Men hon kanske inte trodde att polisen skulle hjälpa med det? Och min make är varesig småkriminell eller har kriminella som är ute efter honom, så jag tänker kanske galet där.
Jag har under årens lopp haft att göra med en hel del personer gällande de försvunna och då framför allt via telefon men även träffat personligen.
Det gäller alltså personer som själva en gång i tiden har haft med dessa tre att göra. En del har varit riktiga lögnhalsar och andra har lidit av minnesförlust. Det finns t. o. m. de som både har agerat lögnhals och samtidigt lidit av minnesförlust. Jag kan förstås inte bevisa det men visst kände flickvännen till att Kjell-Åke levde.
Till att börja med teg flickvännen för att skydda sig själv. Ju längre tiden gick desto svårare blev det att berätta något. Numera efter snart 61 år är detta en del av hennes liv. Samma sak med "Putte".
Vill också tillägga att jag och andra har också varit i kontakt med personer som dock har berättat det de kände till.