Citat:
Ursprungligen postat av
ingakrig
Tror inte på dig för en sekund. Inte ens hyresvärden skulle skicka ett personligt om en påstått bråk i en tvättstuga och hot om pilsanälsn. Möjligtvis sätta en lapp i porten att all hyresgäster bör ta händym och var snälla typ Lär dig ljuga bättre
Jodå, det kan absolut hända. I en lägenhet hade vi en familj under oss som störde sig på allt möjligt. Vi fick brev från hyresvärden flera gånger om småsaker de ringt och klagat om.
En gång om att jag skakat en matta på balkongen när de inte ens var ute på sin egen utan såg genom fönstret. Fattar att man inte ska göra det, men va fan ändå. Kunde ändå ha traskat upp och sagt till först.
En annan gång hade deras son på typ sex år lekt lite väl vilt i trapphuset och jag bad honom gå ut eller in till sig och leka. Tydligen också anledning att prata med hyresgästen om att jag "hackade" på deras barn.
En tredje vi hade en blomma i ett fönster som blåste ner i korsdrag och landade på marken nedanför. Livsfarligt.
Visst är alla tre saker som man kan höra av sig till hyresvärden om om man vill. Poängen är att om den hos hyresvärden som sköter kommunikationen är en mespropp vågar hen inte inte ringa/skicka brev angående "störningar" hur fåniga de än är. Mest troligt brev för att hen är för konflikträdd för att ringa.
Så att TS grova förolämpade av sin granne och hennes man i ett hett tvättstugegräl lett till ett brev från värden är inte helt osannolikt.