2026-08-16, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Nu har jag fått epost från hyresgästföreningen om ordningsregler och att man ska bete sig respektfullt i tvättstugan. Men där står det också att hon ska polisanmäla mig för att ha förolämpat henne.

Sedan när lägger sig Hyresgästföreningen i konflikter mellan grannar? De representerar ju hyresgäster gentemot värden?

Edit: aha, TS trollar och bor i sin mammas källare och har därför ingen aning vad olika saker är och var de gör.
Senast redigerad av Engineer 2026-08-16 kl. 13:52.
Citera
2026-08-16, 14:57
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Det uppstod en liten konflikt i tvättstugan förra veckan. Jag hade klämt in mig i slutet av någons tvättid för att köra en snabbtvätt av mina träningskläder. Det var lite ostädat men det var inte jag som hade orsakat det så jag sket i det.

Det finns en riktig smällfet tjockis i huset som bor ihop med en svarting. Plötsligt kommer hon in i tvättstugan, sur och otrevlig, och börjar gnälla på att golvet är smutsigt. Hon hade en riktigt dålig attityd. Då fällde jag (en onödig) rasistisk kommentar om hennes man och att det är hårigt i trapphuset. Hon blev helt paff.

Nu har jag fått epost från hyresgästföreningen om ordningsregler och att man ska bete sig respektfullt i tvättstugan. Men där står det också att hon ska polisanmäla mig för att ha förolämpat henne.

Det är bara svammel eller hur? Är det olagligt att förolämpa någon?

Edit: Fixar rubriken och lite annat.

På din bild ser du ut att vara en svarting med? Eller åtminstone inte ogilla dem?
Citera
2026-08-16, 16:00
Medlem
kibokos avatar
Mest imponerande att TS blev så skraj för granntanten att han valde att inte förolämpa henne utan hennes icke närvarande man.

Vi eventuellt åtal kan du därför framföra till åklagaren att din (eller advokatens) farsa men lätthet spöar dennes far. Borde få denna att lägga ner målet.
Citera
2026-08-16, 18:14
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ja såklart nekar jag. Men är det överhuvudtaget olagligt?
Menar du att du ljuger? Jag uppfattade att du var svensk.
Citera
2026-08-16, 18:16
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Blåneka du varit där, personen måste misstagit sig. Ord mot ord.
Alltså, ljug?
Citera
2026-08-16, 20:41
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Det läggs ned , Svarten kan dissa alla kallelser till förhör o dra ut på det

Kommer blåneka och dra ut på det om det blir något av det hela.
Citera
2026-08-16, 20:43
Medlem
448s avatar
Citat:
Kommer blåneka och dra ut på det om det blir något av det hela.

Säg att du upplevde kärringen som obehaglig och påtänd av nått sen
Citera
2026-08-16, 20:52
Medlem
Citat:
Det uppstod en liten konflikt i tvättstugan förra veckan. Jag hade klämt in mig i slutet av någons tvättid för att köra en snabbtvätt av mina träningskläder. Det var lite ostädat men det var inte jag som hade orsakat det så jag sket i det.

Det finns en riktig smällfet tjockis i huset som bor ihop med en svarting. Plötsligt kommer hon in i tvättstugan, sur och otrevlig, och börjar gnälla på att golvet är smutsigt. Hon hade en riktigt dålig attityd. Då fällde jag (en onödig) rasistisk kommentar om hennes man och att det är hårigt i trapphuset. Hon blev helt paff.

Redan här inser jag att allt är ditt eget fel. Obehaglig egoistisk nolla. Hoppas du blir vräkt.
Citera
2026-08-16, 20:58
Medlem
alicia66s avatar
Citat:

Städa tvättstugan efter dig din lata fan!
Citera
2026-08-16, 21:07
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Redan här inser jag att allt är ditt eget fel. Obehaglig egoistisk nolla. Hoppas du blir vräkt.

Som jag har förklarat innan så var det inte kvinnans tvättid. Den personen som hade tid just då hade redan tvättat klart för länge sen. Kvinnan hade inte tid förrän en halvtimme senare.

Testa läs tråden innan du kommer hit och gör bort dig.
Citera
2026-08-16, 21:40
Medlem
Aakerbocks avatar
Kanske bättre att ha som i vår Brf, där bokar man tvättstugan med en app. Och endast den som har tvättid kommer in. Då undviker man händelser som TS beskriver.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in