Citat:
Ursprungligen postat av
StoreSvarte
Det uppstod en liten konflikt i tvättstugan förra veckan. Jag hade klämt in mig i slutet av någons tvättid för att köra en snabbtvätt av mina träningskläder. Det var lite ostädat men det var inte jag som hade orsakat det så jag sket i det.
Det finns en riktig smällfet tjockis i huset som bor ihop med en svarting. Plötsligt kommer hon in i tvättstugan, sur och otrevlig, och börjar gnälla på att golvet är smutsigt. Hon hade en riktigt dålig attityd. Då fällde jag (en onödig) rasistisk kommentar om hennes man och att det är hårigt i trapphuset. Hon blev helt paff.
Nu har jag fått epost från hyresgästföreningen om ordningsregler och att man ska bete sig respektfullt i tvättstugan. Men där står det också att hon ska polisanmäla mig för att ha förolämpat henne.
Haha! Flashback borde anordna en insamling till dig om du blir dömd, som belöning för den roliga kommentaren om håren i trapphuset!
Alla tvättstugebråk är anledningen till varför folk i i-världen har egen tvättmaskin. Har man inte råd med en ny kan man köpa en begagnad. Folk blir ju helt hysteriska. Smutsigt på golvet??? Hade hon tänkt att vika lakanen direkt på golvet eller?
Tänk om en sådan människa åkte på semester till ett lite vildare land som Thailand eller Indien.
Du behöver nog inte oroa dig, hon lugnar nog snart ner sig och orkar inte gå till polisstationen.
Om det mot förmodan går till åtal (vilket jag verkligen inte kan tänka mig) kan du rätta till uttalandet och säga att "
det jag menade var såhär: Alla människor tappar ju ett eller annat hårstrå hela tiden, men det är orimligt att räkna ett enda hårstrå som "nedskräpning". Jag menade bara att om du tycker jag har skräpat ner i tvättstugan så kan jag lika gärna säga att ni har skräpat ner i trapphuset, båda uttalandena är lika orimliga. Och om det är förolämpning att säga att de har tappat något hårstrå när de gick i trapphuset, då är det också förolämpning att säga att du har smutsat ner i tvättstugan". Och förneka eventuella uttalanden som anspelar på ras, sånt är det ju livstids fängelse på i Sverige och hon hann sannolikt inte spela in några bevis?
Till BRF kan du (om du orkar) svara att du är närmast förolämpad av att de skickar ett såpass anklagande formulerat email till dig när det i själva verket är hon som förolämpade dig mest. Att du använde hennes tvättid var kanske fel men du trodde ju att den var oanvänd så det var väl inte hela världen sålänge du flyttade dig när hon dök upp.