2026-08-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkj
På dejtingsajter är det ju vanligt att vissa män blir som förbytta om man kommer fram till att man inte är intresserad. De flesta nöjer sig med att kalla en för dittan och datten och dom ville ändå inte träffa en och sådant. Det är ju saker man inte tar personligt, deras reaktion är vanlig och man är bara lättad över att man aldrig gick så långt som till en dejt.
Men jag har även stött på en sjukt obehaglig människa som sade de mest vidriga saker efter jag sagt att jag inte ville "gå vidare"
Han använde det vi tidigare pratat om emot mig, på ett väldigt obehagligt sätt.
Sedan släppte personen inte taget utan kom tillbaka under andra användarnamn.
Hans ondska kändes liksom i själen och påverkade mig.
Mycket obehagligt för dig!
Citat:
Jag kan tänka mig att den här mannen har en sådan personlighet. Jag minns att jag läste att ett ex hade ringt till polisen därför att hon uppfattade honom som "oskön"
Dom skulle separera och han gick omkring och sade "elaka saker"
Även om "oskön" låter lättsamt så är det ett ord hon använde för något hon inte tyckte kändes ok. Hon tyckte att det var så obehagligt att hon ringde polisen.
Jag kan tänka mig att den här mannen reagerar väldigt starkt när han blir "avvisad"
Det framgår även av polisrapport att kvinnan uppgav att mannen ska ha uttalat 'förtäckta hot'. Och kvinnan beskrev även 'kränkningar' samt 'psykiskt våld' (händelserapport 2022 samt yttrande i bodelningstvisten).
Citat:
Eftersom kvinnan som blev mördad skulle få besök av sin släkt kanske det var så att hon bad honom åka hem under familjens besök.
Hon kanske ville hålla sin relation till honom för sig själv. Hon kanske inte kände sig redo för att göra deras relation officiell och seriös.
Det kanske var på det han reagerade.

Usch vad det kan gömma sig obehagliga typer bakom helt normala fasader.
Så skulle det kunna ha varit. Och säkert fler saker vi inte har kännedom om än.
Citera
2026-08-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig

Det framgår även av polisrapport att kvinnan uppgav att mannen ska ha uttalat 'förtäckta hot'. Och kvinnan beskrev även 'kränkningar' samt 'psykiskt våld' (händelserapport 2022 samt yttrande i bodelningstvisten).

Så skulle det kunna ha varit. Och säkert fler saker vi inte har kännedom om än.

Tror mig läst någonstans om att han i det,
inte lämnat henne ifred och satt sig på stol utanför hennes sovrumsdörr, men vet dock inte var. Nån annan/du kanske vet.
Citera
2026-08-14, 17:13
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Han var till fullo focuserad på att flytta in och fördjupa relationen, hon lika bestämd på att avsluta relationen vilket han inte förvärvat psykosocial förmåga att hantera hans kvinnliga offers viljestyrka, vilket får mig att associera med hans 3 flera år äldre systrar (?) från vilka MGM,s mentala bomb i unga år laddats till gärningens styrka. Något sådant trivialt misstänker jag skiljer en mördare från oss som inte går över gränsen. Att BO inledde övningarna eller slog tillbaka är väl inte helt osannolikt och oacceptabelt för den med starka kvinnor uppväxta MGM

mgm låter ju livsfarlig helt klart tror jag bo var en stark kvinna och bestämd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tveNNeting23
Tror mig läst någonstans om att han i det,
inte lämnat henne ifred och satt sig på stol utanför hennes sovrumsdörr, men vet dock inte var. Nån annan/du kanske vet.
Tror det var användaren slemhinder som skrev om detta, kanske i måndags? Kan leta sen. Jag har också läst den uppgiften så det stämmer att det står i en partslinaga i tvistemålet.

EDIT:
Hittat inlägget 10 aug slemhinder om "suttit på en stol utanför X rum" m.m.
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-08-14 kl. 17:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Så du tycker inte att ett erkännade är samma sak som när han säger att han tänker på kvinnan och hennes liv som jag tog bort?

Att vara misstänkt/anhållen är nog inte normalt tillräckligt i sig för uppsägning gissar jag. Arbetsgivaren tar en betydande juridisk risk om man säger upp personen enbart på misstanken. Och arbetsrätten säger väl att arbetsgivaren måste kunna styrka den brottsliga handling som åberopas, inte bara hänvisa till misstanken eller ett förhör som läckt?
Citera
2026-08-14, 17:19
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201

/…/
Redan när han erkände mordet borde det resulterat i att han blev avskedad.
Åtminstone i en civiliserad rättsstat.
Magasin 3 kanske gillar att ha kvinnomördare på sin lönelista?
/…/

Du har fel.
I en civiliserad rättsstat betraktas du som oskyldig tills det finns en dom som säger något annat. Den domen ska även vinna laga kraft.

En seriös arbetsgivare avskedar inte en anställd utifrån läckta förhör i medierna. En seriös arbetsgivare har arbetsrättsliga regler att hålla sig till.

Det betyder inte att brottet är okej eller att någon gillar vad gärningsmannen har gjort. Det betyder inte att någon saknar empati för brottsoffret.

Du måste skilja mellan dina egna känslor och de juridiska ramarna.
Citera
2026-08-14, 17:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Tror detta är tongivande för hans personlighet.
Han har jobbat sig upp och fått plats i finrummet på jobbet och i branschen. Hans kompetens på sin arbetsplats innebär inte att han har kompetens på andra plan.

Citat:
Ett utmärkande drag som flera personer återkommer till är att han kunde vara fyrkantig och pedantisk. En tillgång i jobbet men inte nödvändigtvis i privata relationer.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-om-braket-innan-skargardsmordet-egna-orden-/
Senast redigerad av Pandalina4 2026-08-14 kl. 17:42.
Citera
2026-08-14, 17:30
Medlem
Kan inte släppa tanken på varför hennes son inte kunde nå henne dagen/kvällen innan. Att han reagerade med att bli orolig för att det var olikt henne visar väl på att det var fog för det.
TN pratade om ord som sägs som man inte kan ta tillbaka vilket jag gissar är en underdrift. Har har väl betett sig både hotfullt och kränkande liksom han gjort med X. Hans modus operandus.

De var ute där i två veckor. Vet vi om det var planerat att vara två veckor eller kan det varit så att han dröjde sig kvar. Att hon inte blev av med honom. Att det eskalerade ju närmare dagen för sonens besök kom. Att hans förtäckta hot och psykiska misshandel och elakheter eskalerade varvat med ursäkter?

Varför svarade hon inte? Hade han tagit telefonen? Kastat bort den? Förstört den? Vågade hon inte svara? Det måste ju finnas en anledning och det bör ju vara en av ovan. Oavsett borde hon varit högst alarmerad vid denna tidspunkt. Hon skrev aldrig ens ett sms till sonen under kväll, natt och morgon. Hade hon ens möjligheten?

Sen gick de och badade vid midnatt och 10-11 timmar senare hade han ihjäl henne. Så någon form av eskalering under det sista dygnet?
Kan badet vara ett sätt för henne att de-eskalera? Invagga honom i känslan att allt var som det skulle? Eller tvingade han henne dit med under psykisk påverkan? Hur var natten? Sov hon ens. Eller satt han där på en stol och ville framtvinga någon form av eftergift?

”Jag borde väl åkt hem” eller liknande sa han i förhör.
I stället tvingade han sig kvar. I detta läge hade hon väl inga tankar på att fortsätta relationen med honom.

Jag spekulerar, jag vet, men detta är så fruktansvärt. Kan inte släppa tanken på hennes sista dygn i livet. Vila i frid.
Citera
2026-08-14, 17:31
Medlem
Nu är videon borttagen från youtube
Citera
2026-08-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apperception
Du har fel.
I en civiliserad rättsstat betraktas du som oskyldig tills det finns en dom som säger något annat. Den domen ska även vinna laga kraft.

En seriös arbetsgivare avskedar inte en anställd utifrån läckta förhör i medierna. En seriös arbetsgivare har arbetsrättsliga regler att hålla sig till.

Det betyder inte att brottet är okej eller att någon gillar vad gärningsmannen har gjort. Det betyder inte att någon saknar empati för brottsoffret.

Du måste skilja mellan dina egna känslor och de juridiska ramarna.

Jag håller med om att de rimligtvis inte kan avskeda honom på studs, men de borde väl kunna ta bort honom från sin hemsida åtminstone? Det är väl högst frivilligt vilka utav personalen som har sina kontaktuppgifter där.
Citera
2026-08-14, 17:53
Medlem
Hur vet du om han får lön eller inte? Har de gått ut med några uppgifter om detta offentligt?

Citat:
[/b]

Det är inte det som är problemet. Problemet att han får fortfarande lön utbetalt för de dagarna han sitter inne i häktet. Även om den inte är 100% men det är fortfarande en viss procent.

Så länge Magasin 3 inte utför några åtgärder, så står han kvar på deras lönelista.

En mördare som TN ska inte ha någon form utav ersättning, inte efter det brott som han erkänt och begått.
Stryk den omedelbart.
Citera
2026-08-14, 17:57
Medlem
colis avatar
Citat:
[/b]

Det är inte det som är problemet. Problemet att han får fortfarande lön utbetalt för de dagarna han sitter inne i häktet. Även om den inte är 100% men det är fortfarande en viss procent.

Så länge Magasin 3 inte utför några åtgärder, så står han kvar på deras lönelista.

En mördare som TN ska inte ha någon form utav ersättning, inte efter det brott som han erkänt och begått.
Stryk den omedelbart.

TN kanske med sin advokats hjälp ordnat någon form av överenskommelse med arbetsgivaren.
Tror inte han kommer få sin vanliga månadslön, eller procentandel av den, utbetalad.

Rimligt vore väl att han tills vidare har ledigt för eventuell innestående semester och övertid och därefter är tjänstledig utan lön tills en lagakraftvunnen dom kommer.
Det är det smidigaste arrangemanget för alla inblandade och ingen merkostnad för arbetsgivaren, som inte heller behöver böka med facket kring uppsägning av en ännu inte dömd, men för kanske närmaste halvåret häktad anställt.

Tjänstledighet under häktningstiden har förekommit för andra våldsbrottslingar med anställningar.

TN får ingen lön när han är häktad och tjänstledig och anställningen kommer avslutas när domen vinner laga kraft och fängelsestraffet påbörjas.
Har TN inte råd/lust att betala sin 18.000kr hyra varje månad får han väl säga upp lägenheten. Advokaten kan säker hjälpa honom, eller någon anhörig som får hans fullmakt.
Senast redigerad av coli 2026-08-14 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in