2026-08-14, 13:56
Medlem
Ninenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hon hittades i huset så inte så troligt att hon kraschar ut genom en ruta och han bär in henne igen utan att en enda granne skulle ha hört eller sett något.

Aha. Men visst var det ett krossat fönster i stugan men i övrigt inte tecken på tumult?

Ja nog är det lite märkligt oavsett att ingen granne hört något av misshandeln. Om jag förstått det rätt så ligger huset inte ensligt.
Citera
2026-08-14, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena
Aha. Men visst var det ett krossat fönster i stugan men i övrigt inte tecken på tumult?

Ja nog är det lite märkligt oavsett att ingen granne hört något av misshandeln. Om jag förstått det rätt så ligger huset inte ensligt.

Håller med! Om inte annat så borde det ha hörts när glas krossades, höga röster och så vidare. Eller - långsökt! - försökte TN få det att se ut som ett inbrott??
Citera
2026-08-14, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Han har väl gått därute på ön - på landet - som han skrivit i sin kalender och mentalt boat in sig.
Gjort stället till sitt i sitt huvud, huggit ved kanske för vintern och pysslat. Känt sig alltmer hemmastadd och delaktig i stället och i förhållandet med BO. Alldeles för snabbt!
När hon ber honom åka och kanske också avslutar den korta relationen ställs hela hans självbild och uppfattning av tillvaron på ända och han tappar det.
Citat:
Ursprungligen postat av MsKali
det scenariot resonerar. får även känslan att MGM lever i stor omfattning i sitt huvud i kärleksrelationer och när verkligheten kolliderar vill han korrigera verkligheten istället för att anpassa sig eller vara konsekvent. lite som ett dockhus med pappfigurer som han arrangerar för den ideala relationen och när dockan agerar självständigt måste den korrigeras…

BO:s uppfattning av deras relation kan ha varit en annan än MGM:s, hon kanske ville avvakta med att flytta ihop eller kanske hade denna diskussion inte ens tagits upp utan endast funnits i MGM:s idévärld där han gjort antaganden oförankrade i verkligheten. Om BO ville ta relationen långsammare framåt eller t o m kände viss tveksamhet inför detta är det naturligt att inte umgås tillsammans med barnen. även om så inte skulle ha varit fallet är det inte heller märkligt att vilja umgås med sitt barn och dennes partner på egen hand och BO och MGM hade ju haft (enligt MGM) fina dryga två veckor på tu man hand.

MGM kan ha envisats med att han ville träffa hennes familj och ifrågasatte hennes skäl och när hon vidhöll blev han otrevlig verbalt och började kasta föremål vilket krossade en ruta. Där och då fick BO nog och avslutade relationen. MGM:s bild av relationen kraschade följt av Narcissistic Rage.
Tycker ni målar upp något som mycket väl kan visa sig stämma. Dessutom: användaren med dejting-erfarenhet från TN, har ju även beskrivit (12 aug) TNs önskan om "försäkringar om framtiden, alldeles för tidigt:
"Han ville nästan direkt försäkra sig om framtiden för vad som absolut inte hunnit bli en relation"
Citat:
Ursprungligen postat av MsKali
Jag kan knappt föreställa mig den rädsla och skräck som BO hann uppleva innan han dödade henne. Svårt att se att det kan dömas till annat än mord beaktat definitionen av likgiltighetsuppsåt.
Fruktansvärd skräck.
Citera
2026-08-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonnyKennyLenny
Skulle det visa sig att MGM efter att ha dödat BO väljer att gå runt och städa, lägga glasbitar på hög etc så kommer han sannolikt att få genomgå den stora sinnesundersökningen…
Ett karaktärsvittne lär ha uttryckt att MGM har perfektionistdrag och prioriterar man ordning framför livräddning, flykt eller annat rationellt så luktar det psykisk sjukdom.

- eller ett farlig personlighetsdrag -inte en psykisk sjukdom direkt

typ malignant narcissism, empatistörning eller liknande

Perfektionistismen är obehaglig.

Nån som har sett ” Sova med fienden” med Julia Roberts?
(Hennes sambo var oerhört perfektionistisk o livsfarlig)
Senast redigerad av VilloVet9 2026-08-14 kl. 14:31.
Citera
2026-08-14, 14:10
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Skriver du i rätt tråd?

Den misstänkte har inte gjort ett rent erkännande men har i polisförhör gjort vissa medgivanden och uppgett att det är ”uppenbart vad som har hänt”. Han säger i förhör att han tänker på kvinnan och ”hennes liv som jag tog bort”, men har i övrigt varken uttryckligen erkänt eller förnekat mordet

Tror du inte att hans arbetsgivare avvaktar en kommande dom?

Så du tycker inte att ett erkännade är samma sak som när han säger att han tänker på kvinnan och hennes liv som jag tog bort?
Citera
2026-08-14, 14:12
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
- eller en farlig personlighetsdrag -inte en psykisk sjukdom direkt

typ malignant narcissism, empatistörning eller liknande

Perfektionistismen är obehaglig.

Nån som har sett ” Sova med fienden” med Julia Roberts?
(Hennes sambo var oerhört perfektionistisk o livsfarlig)

Det här med att vara ensam kanske inte är så farligt ändå? Tok på många förhållande som möts utav samma öde som detta?

Chris Watts mfl. Man gör bäst att vara för sig själv. Där man känner sig som mest trygg.
Citera
2026-08-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Jo
Han har redan gjort p7 säger du? helt omöjligt!
Citera
2026-08-14, 14:13
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hon hittades i huset så inte så troligt att hon kraschar ut genom en ruta och han bär in henne igen utan att en enda granne skulle ha hört eller sett något.
Citat:
Ursprungligen postat av Ninena

Det krossade fönstret indikerar väl snarare att det var uppstarten på våldsamheterna?
Citera
2026-08-14, 14:14
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Han har redan gjort p7 säger du? helt omöjligt!

Jag är säker på att det inte är förmildrande
Citera
2026-08-14, 14:15
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Så du tycker inte att ett erkännade är samma sak som när han säger att han tänker på kvinnan och hennes liv som jag tog bort?

Jo, om du läser mitt skriver jag att det är ett erkännande.

Det är personen jag citerade som påstod att det var ett ”medgivande” men inte ett erkännande.

Han bokstavligen erkänner att han har mördat henne.
Citera
2026-08-14, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Det här med att vara ensam kanske inte är så farligt ändå? Tok på många förhållande som möts utav samma öde som detta?

Chris Watts mfl. Man gör bäst att vara för sig själv. Där man känner sig som mest trygg.

Ja, så många, som som har potentiellt farliga partners,
som mördas varje år
Citera
2026-08-14, 14:19
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Jo, om du läser mitt skriver jag att det är ett erkännande.

Det är personen jag citerade som påstod att det var ett ”medgivande” men inte ett erkännande.

Han bokstavligen erkänner att han har mördat henne.

Ja visst så är det ett erkännade, nu citerade jag inte dig för att vi håller bägge med om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in