2026-08-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tror inte på livstid i detta fall men hoppas på 18 år.
Livstid är väl mera tänkt för mord på barn, mord på fler än en osv. Dessa grova våldsbrott bör ges hårdare straff än ett ”vanligt mord”.

Vi har en sjuk syn på liv och människovärde i Sverige.
Citera
2026-08-11, 18:12
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Återigen. Inget jag spekulerar i. Det är något jag fått till mig. Det jag spekulerade i har jag redan skrivit i samband med inlägget.

Ok! Intressant… Hur många män har det varit? Frågar ej för att skuldbelägga utan för att få klarhet i om hon varit aktivt dejtande.
Citera
2026-08-11, 18:14
Medlem
Var på Instagram?
Citera
2026-08-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Hur pass väl bedömer du att uppgiftslämnarna känner BO, eller kan det vara någon slags hörsägen som dina uppgiftslämnare ger vidare?
Kan du berätta mer?

Förstår att du spekulerar, angående "att han provocerades". Och kanske verkligen inte menar att lägga något ansvar på BO. Men att MGM (TN) tar till fysiskt våld - har svårt att se det som att han "provocerades". Mitt intryck - av det lilla vi vet än - är i vart fall att TN kan ha personliga problem, som visar sig i nära relationer. Spekulation från min sida. Men kan inte utesluta personliga problem, baserat på:
- uppgifterna från bodelningstvisten (2021-2022), X beskrivningar av TN
- i förhör nu: vidgått både gräl samt att han ska ha "sagt saker"
- i förhör nu: vidgått "hennes liksom liv. Som jag tog bort")
- misstänkt för mord, sannolika skäl
- med mera.

Nej gud nej! Jag skuldbelägger inte BO, jag försöker lista ut om det finns ett alternativ att han kunde ha provocerats av att hon var en genuint snäll och lugn person som sett det som projekt att ’hjälpa’ honom och han blev tokig på det. Inga ursäkter för det som hänt. Jag själv spekulerar bara
Senast redigerad av lallaren25 2026-08-11 kl. 18:39.
Citera
2026-08-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Nej gud nej! Jag skuldbelägger inte BO, jag försöker lista ut om det finns ett alternativ att han kunde ha provocerats av att hon var en genuint snäll och lugn person som sett det som projekt att ’hjälpa’ honom och han blev tokig på det. Inga ursäkter för det som hänt alls! Vill även tillägga att jag inte på något sätt fiskade vidare kring eventuella motiv osv då det inte alls passade att göra. Jag själv spekulerar bara
Förstår.
Och ibland är det inte läge ställa följdfrågor om ett brottsoffer som har mördats.
Tack för att du svarade.
Citera
2026-08-11, 18:22
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Länk?
Kommer inte ihåg namnet.
Citera
2026-08-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kommer inte ihåg namnet.
Det kanske går att kolla om det visas i ditt flöde ändå, om du har läst en gång idag?
Citera
2026-08-11, 18:25
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det kanske går att kolla om det visas i ditt flöde ändå, om du har läst en gång idag?
Cissimusic
Citera
2026-08-11, 18:27
Medlem
Master63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Har Leif GW sagt något om fallet?
Bra där, har funderat i samma riktning.
Citera
2026-08-11, 18:27
Medlem
Citat:
Förstår.
Och ibland är det inte läge ställa följdfrågor om ett brottsoffer som har mördats.
Tack för att du svarade.

Inga problem alls. Jag spekulerar då jag fortsatt tycker att detta är helt sjukt och inte riktigt fattar hur det slagit så pass mycket slint att man mördar någon.
Citera
2026-08-11, 18:32
Medlem
"Enligt AB så ska alltså den MG ha agerat hotfullt mot sin fd. sambo i samband med uppbrottet.
Han utövade psykiskt våld genom olika härskartekniker, var elak, högjudd, hade ett kontrollerat beteende samt sa kränkande saker.
MG:s ex. tillkallade vid ett tillfälle polis då hans dåvarande sambo kände sig otrygg hemma".

"Inget hände där och då, (mer än att polisen kom till hemmet) eftersom han enl. Polisens bedömning inte hade begått något brott mot henne.

En riktig varningsflagga 🚩

Vi har ett hus på en närliggande ö och åkte hem på Söndagen innan detta hände.

Jag känner så med ÅÅ:s nära och kära.
Vilken oerhörd tragedi.💔
Citera
2026-08-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Cissimusic
Tack.

Ja, där skrivs det. 135 kommentarer.
Men har inte sett något som Barnabyhimself beskrev om "gjort narr av kollegas videofilm" men kan ha missat. Får kika igen på alla kommentarer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in