Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Skriver du i rätt tråd?
Den misstänkte har inte gjort ett rent erkännande men har i polisförhör gjort vissa medgivanden och uppgett att det är ”uppenbart vad som har hänt”. Han säger i förhör att han tänker på kvinnan och ”hennes liv som jag tog bort”, men har i övrigt varken uttryckligen erkänt eller förnekat mordet
Tror du inte att hans arbetsgivare avvaktar en kommande dom?
Att han säger han ”tog bort” går bara att tolka på ett sätt.
Hon hittades knivskuren, det är inte så att det är en olycka som inträffat utan det är uppenbart kallblodigt mord. Kan man sy ihop 1+1 så förstår man vad som har hänt.
Tog bort hennes liv= ”jag mördade henne”. Det krävs inte en raketforskare för att inse det.
En oskyldig människa hade inte uttryckt sig att ”de tog bort” någons liv.
Det är ett erkännande om du läser mellan raderna.
Det hade hetat ”försökte rädda”, om han var oskyldig inte att han ”tog bort hennes liv”.
Det faktum att han inte blivit avskedad efter hans erkännande förblir ett mysterium.
Det finns ingen återvändo när polisen bokstavligen gick ut med ”jag är säker på att vi har rätt person” för att sedan den MGM erkänner i förhör att han ”tog bort” BOs liv.
Det MGM förmedlar i förhör är ”ja, ni har rätt person”.
Hade han nekat brott så förstår jag att de hade avvaktat fram tills bevisen klarlagts men i detta fall så har han bokstavligen erkänt att han mördade henne bara att han uttryckte det på ett udda vis.
Det är liksom case closed. Oavsett utfallsdom bör han ha blivit avskedad samtidigt som medgivandet gavs.
Snattar du ifrån din arbetsgivare, blir du sparkad på direkten.
Erkänner du i förhör att du har mördat kvinnan, då ska de avvaktas med avsked till domen är satt.
Så jävla skevt system så man blir less.