2026-08-12, 19:22
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Detta betyder inte att den onde kan styra våra tankar. Han kan påverka oss utifrån men våra tankar känner endast Gud. Han är dock skicklig på manipulation utifrån.
Styra tankar skrev jag inte. Det handlar mer om distraktion. Det man inte kan begripa kan Satan förskingra. Det är min verklighet och vad liknelsen avser.
Citera
2026-08-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Nej jag är inte antisemit.

1. Det finns inga "semiter". Alltså kan man inte vara emot "semiter".

Jag gillar inte judar, det betyder inte att jag ÄR något.

2. Judendomen är en avskyvärd, rasbioligisk, kvinnoförtryckande religion och livsstil. De klär sig som idioter, de inavlar med varandra, deras kvinnor bär peruk och de är helt enkelt vidriga.

De flesta i väst och arabvärlden avskyr judar, det beror på att de är avskyvärda och ingenting annat.

Att bara säga "du är antisemit" till någon för att de ogillar judar, det är som att gå fram till en okänd människa på ett café och säga: "Jaha, du är en kaffedrickare..." samtidigt som man stirrar obehagligt. Det är helt enkelt ett creepy, märkligt beteende.

Du hade verkligen INGENTING annst att säga till mig än "du är antisemit". Varför tror du man gör så egentligen? Vad är syftet.

Jag har redan sagt att JAG AVSKYR JUDAR och då känner du att det är nödvändigt att säga "du är antisemit" 😂🤦‍♀️ - som om det skulle tillföra nån ytterligare info!!!!!!

Från och med nu ska jag kalla alla som dig för spermadrickare. Du är bara ännu en spermadrickare i mina ögon. För du älskar att dricka judisk sperma.

Spermadrickare.

Tänk nu efter. Vad hade hänt om du hade sagt detsamma om afrikaner eller muslimer? Och tänk noga. Inte alla judar är bosättare som går omkring i svart kostym, hatt och odlar skägg.

Kom dessutom ihåg att kristendomen började som en judisk sekt. Jesus själv var jude.
Citera
2026-08-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Att din hjärna är för rudimentär i sitt tillstånd för att förstå sig på liknelser, är knappast mitt problem. Den enda som skämmer ut sig är du själv, och du tror ju inte på Gud, så varför ska jag bry mig om vad du gör.

De flesta här har förstått din liknelse om dina röda gardiner. Alla som kommenterat den har slaktat den. Fråga dig varför? Är det för att dessa skribenter är dumma i huvudet, eller är det för att det är en usel liknelse?

Känner du ens till Russells teapot? Om inte, läs på om den.
Citera
2026-08-12, 19:28
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Tänk nu efter. Vad hade hänt om du hade sagt detsamma om afrikaner eller muslimer? Och tänk noga. Inte alla judar är bosättare som går omkring i svart kostym, hatt och odlar skägg.

Kom dessutom ihåg att kristendomen började som en judisk sekt. Jesus själv var jude.

Jo men nånstans under 3000 år får man ju switcha upp stilen lite och börja bete sig normalt. Judarnas kvinnor badar i mensbassänger varje månad.... MENSBASSÄNGER! Det är ju för fan äckligt. Skulle du vilja bada i en mensbassäng? Deras kvinnor är orörbara ungefär 20 dagar av månadens 30, pga att de är så jävla äckliga och vidriga och orena när de har mens. Och de går runt med peruk för att inte visa håret.... låter det som normalt beteende för dig?

Om jag hade sagt att jag ogillade araber och afrikaner tror jag att folk hade sett mig som väldigt trångsynt och antagligen hade de reagerat starkare. För de folkgrupperna är ju inte i närheten lika hatade som judar.

Även araber och afrikaner avskyr judar.
Citera
2026-08-12, 19:33
Medlem
Jag har aldrig stött på ett enda bra bevis eller argument för Guds existens, och hur vet du att det inte bara är ditt eget önsketänkande som spökar när du känner Guds närvaro?
Citera
2026-08-12, 19:34
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Styra tankar skrev jag inte. Det handlar mer om distraktion. Det man inte kan begripa kan Satan förskingra. Det är min verklighet och vad liknelsen avser.

Ok. Men "plocka bort tankar" låter som han skulle ha tillträde till våra tankar. Jag ville bara få klarhet i den detaljen. Men att han kan "plocka" på annat sätt, då är jag med på det.
Citera
2026-08-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
De flesta här har förstått din liknelse om dina röda gardiner. Alla som kommenterat den har slaktat den. Fråga dig varför? Är det för att dessa skribenter är dumma i huvudet, eller är det för att det är en usel liknelse?

Känner du ens till Russells teapot? Om inte, läs på om den.

Det finns ingen som har ”slaktat” den. Ni ateister som är helt säkra på att Gud inte finns, även fast ni inte kan bevisa er tes, är de som är dumma i huvudet, om man ska använda ditt bildade vokabulär.

Det är precis vad liknelsen säger också. Börja med att läsa liknelsen om det förlorade fåret. Den stämmer bra in på dig. Det är aldrig för sent att ta emot Guds kärlek.
Senast redigerad av Burgerbraukeller 2026-08-12 kl. 19:39.
Citera
2026-08-12, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jo men nånstans under 3000 år får man ju switcha upp stilen lite och börja bete sig normalt. Judarnas kvinnor badar i mensbassänger varje månad.... MENSBASSÄNGER! Det är ju för fan äckligt. Skulle du vilja bada i en mensbassäng? Deras kvinnor är orörbara ungefär 20 dagar av månadens 30, pga att de är så jävla äckliga och vidriga och orena när de har mens. Och de går runt med peruk för att inte visa håret.... låter det som normalt beteende för dig?

Om jag hade sagt att jag ogillade araber och afrikaner tror jag att folk hade sett mig som väldigt trångsynt och antagligen hade de reagerat starkare. För de folkgrupperna är ju inte i närheten lika hatade som judar.

Även araber och afrikaner avskyr judar.

Har du aldrig hört talas om deformerade och liberala judar? Fundera på, hur många judiska kvinnor i Västeuropa eller USA tror du genomgår rituellt mens-och förlossningsrening? Är det 95-100 procent, eller är det 0-5 procent?
Citera
2026-08-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ni ateister som är helt säkra på att Gud inte finns, även fast ni inte kan bevisa er tes, är de som är dumma i huvudet, om man ska använda ditt bildade vokabulär.
Det där är något som du fått för dig. Det finns ingen sund människa med lite vetenskapstänk som skulle påstå det.
Citera
2026-08-12, 19:45
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag ska ge er ett exempel:

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?

Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.

Om jag säger att Djävulen, him self, sitter bredvid mig i soffan och asflabbar åt din tro och ditt idiotiska exempel. Tror du på att jag har rätt till tollkningföreträde hur man skall förfara sig till den sanningen.
Eller har du med din påhittade tro rätten att säga att jag ljuger? Hur Kan du veta?
Logik kanske, eller nä. Det fungerar ju inte hos er troende. Ni har en anna version på logiken.
Spelar ingen roll vad ateisterna påstår så hittar ni bara på en ny version av er "verklighet"... (Läs fantasi).
Citera
2026-08-12, 19:47
Medlem
53....so whats avatar
Man kan inte kalla andra människor för dumma då de vill ha hållbara bevis för en påstådd, men aldrig visad existens.

Då besitter man dumheten själv.
Citera
2026-08-12, 20:02
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Ok. Men "plocka bort tankar" låter som han skulle ha tillträde till våra tankar. Jag ville bara få klarhet i den detaljen. Men att han kan "plocka" på annat sätt, då är jag med på det.
Tankar i betydelsen idéer och makt. Den som förstår ett budskap har fått möjlighet att bättre förstå världen. Det man inte förstår missar man när det rycks bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in