Citat:
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.
Jag ska ge er ett exempel:
Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?
På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.
Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.
Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.
Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.
Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?
Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?
Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Jag ska ge er ett exempel:
Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?
På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.
Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.
Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.
Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.
Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?
Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?
Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Det där inlägget är verkligen ett skolboksexempel på logiska felslut, samtidigt som det hävdar att kristna tänker mer logiskt än ateister. Kul sätt att skjuta sig själv i foten.
För det första uppvisar du en total missuppfattning om hur bevisbörda fungerar. Det är den som hävdar existens som har bevisbördan, så att kräva att ateister ska kunna bevisa att Gud inte finns blir parodiskt och bara visar hur svagt begåvad denna troende är.
Hela exemplet med den röda gardinen visar en total missuppfattning av hur tro och bevis fungerar. Om jag påstår att jag har en röd gardin i mitt garage är det fritt fram för dig att tro på det eller inte. Säker kan du inte vara innan jag visar den röda gardinen i mitt garage. Det är så att tro på ett påstående fungerar. Det skulle däremot vara fel av mig att kräva att du skulle vara säker på att jag har en röd gardin utan att du har sett den. Du har däremot full rätt att välja att inte tro att jag har en röd gardin om jag inte verkade trovärdig när jag sade det, eller om du har någon annan anledning att tro att jag inte sagt sanningen. Men att jag skulle kräva att du bevisar att jag inte har en röd gardin om du inte tror mig är bara helt bakvänt. Det är den som hävdade att den röda gardinen fanns som har bevisbördan, inte någon som inte tror på det.
Och att påstå att Big Bang är "absurd" och att det därför är mer logiskt att något övermäktigt skapat allt är ett annat exempel på bristande logik. Bara därför att du inte förstår Big Bang så betyder det inte att Gud gjorde det skulle vara mer logiskt. Det kallas Argumentum ad ignorantiam (argument från okunnighet) och är ett känt logikfel: "Jag förstår inte hur X fungerar, alltså måste Y (Gud) ha gjort det." Att hävda att ateister är dåliga på logik samtidigt som man själv skriver logikfel är att skjuta sig i foten rejält.
Sedan följer cirkelresonemang och personliga upplevelser för sanningsbedömning, vilket är ytterligare logiska kullerbyttor som du tydligen inte insett är logiska tankefel, trots att du hävdar dig vara mer logisk än ateister.
Att hänvisa till egna upplevelser och "profetior som stämmer" är subjektiva upplevelser, inte objektiva bevis. Alla religioner har anhängare som "känt sin guds närvaro"—det bevisar i så fall att alla gudar finns samtidigt, vilket blir fullkomligt ologiskt.
Jotack.