Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Helt obegriplig text. Enligt bibel så skapade Gud Adam och Eva dvs människan, men detta bevisades falskt på 1800-talet och därefter har inte kyrkan pratat om detta annat än som en fin poetisk religiös beskrivning av människans ursprung. Det finns inte en vanlig människa i Sverige som tror att Adam är världens första människa. Så du skapar en egen begreppsvärld där du kletar falska åsikter på religiösa så du kan känna dig smartare.
Vad i all världen menar du?
Troende säger att Bibeln är Guds ord, skrivna av människor. Att vetenskapen bevisat att Adam inte var den första människan ger bara att kyrkan har anpassat sin tolkning av den delen. Men man hävdar samtidigt att bara därför att den delen visat sig inte stämmer inte skulle betyda att resten heller inte stämmer, så lång har de inte tänkt, de har bara hittat på diverse bortförklaringar om att det bara är en beskrivning av ett händelseförlopp, en liknelse. Likväl menar de att syndafallet tydligen skedde, trots att Adam och Eva inte funnits, hur logiskt är det?
Och jo, det finns visst vanliga människor i Sverige som tror att Adam är världens första människa, men de är inte majoritet bland de kristna. Alla kristna tror däremot att NT beskriver Jesu liv och gärning helt korrekt, vilket är hela poängen med vad jag skrev.
Att du inte förstod det är inte mitt problem, det är bara vad du hittat på att jag måste ha menat så att du kan skriva något nedsättande. Samtidigt som du själv förmodligen är helt övertygad om att Koranen är falsk, men Nya testamentet är rena rama sanningen.