Citat:
Ursprungligen postat av
Plantis789
Både två flak av energidryck och en box proteinbars idag. Hur tänker dessa företagen som ger henne saker? Förstår inte. Kollar dom inte upp något utan skickar bara ut till folk som står på deras PR-lista? Eller hör Alice av sig och ber om att få saker?
Jag har skrivit om detta innan att dessa företag borde kolla upp Alice. Hon lever förmodligen på dessa bars. Nu har de även fått hem energidryck och bars från barebell.
Inte så bra PR för dessa företag om de får reda på att alice nyligen legat inlagd för anorexi.
Jag var i affären precis nyss här
Det var lång kö så jag scrollade lite på instagram så länge och såg då att Alice fått hem ett stort paket ifrån barebells. Jag hade plockat på mig 2 styck av choco coco-sorten men la fan tillbaka dem.
Jag kände att jag inte vill köpa dem, jag vill inte stötta ett företag som har samarbete med någon som har en ätstörning
Och nu får vi också reda på att hon köpt en måltidsersättning. Jag tänker varför då?
Alice är inte en överviktig person som påbörjat en viktresa.
Hon är underviktig, nyligen nästan dött av undernäring. Behöver man en måltidsersättning då?
Nej, man borde ju egentligen höra av sig till dessa energidryck- och bars företag och berätta läget samt hänvisa till den offentliga domen där det tydligt framkommer både allvarlig psykisk störning samt svår anorexi.
.