2026-04-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skampi
Ja det har hon. Jag är lite osäker på exakt när saker hänt i tiden men mamman har nämnt någon pojkvän som ska ha varit hemsk? A har haft sambo, de bodde i Göteborg och hon har sagt att han jämt jobbade och var borta, medan hon satt hemma med hans hund. Någon annan kanske kan fylla på för jag har lyssnat väldigt lite på podden. Det är där de berättar en del sånt. Jag är lite sugen på att lyssna på avsnitten som handlar om vad A gjorde innan hon blev "sjuk". Ska ha bott utomlands osv. Mamman också men oklart när för hon var väl ganska ung när hon fick barn hmm.

Precis, hon pratar ofta om att hon jobbat inom serviceyrken bl.a. i kassan. Hon bodde nån månad i Dubai och skulle jobba där men sen verkar hon ha blivit blåst på det jobbet och tyckte allt var shady så hon smet mitt i natten från det delade huset. Mamman bodde i Paris när hon var ung och jobbade som au-pair. Där träffade hon en kille som Alice och mamman sen hälsade på i Sydamerika (tror jag) typ 30 år senare. Gulligt! Och ja mamman verkar ha haft några hemska relationer efter Alices pappa, inget hon går in i detalj på vad jag vet, bara att nån försökte lura henne på pengar.
Citera
2026-04-09, 12:29
Medlem
Skampis avatar
Någon verkar ha anklagat A för att äta för nyttigt då hon visat upp en proteinbar och nu verkar hon känna ett behov av att visa hur obrydd hon är... Först daimglass. Sedan visar hon upp sin mammas lunch (jordgubbssmoothie) och sin egen (chips). Varför tycker hon det är lite lustigt att de äter så mycket skräpmat? Hon med sina stora magproblem som tog henne till sjuklig undervikt (ja vi med hjärna förstår ju att magen inte var problemet men men) borde verkligen förstå att chips till lunch gör noll nytta. Jag tycker detta bara visar att hon trots allt är ätstörd. Lite sådär "vem försöker du övertyga?"...
Citera
2026-04-09, 13:04
Medlem
Rätta mig om jag har fel men jag tänker att ett ätstört beteende kan gå åt båda håll. Att äta chips och godis och snacks och onyttigheter istället för näringsrik mat är ju ett ätstört beteende. Vet inte vad hon försöker visa?
Citera
2026-04-09, 13:10
Medlem
Citat:
Någon verkar ha anklagat A för att äta för nyttigt då hon visat upp en proteinbar och nu verkar hon känna ett behov av att visa hur obrydd hon är... Först daimglass. Sedan visar hon upp sin mammas lunch (jordgubbssmoothie) och sin egen (chips). Varför tycker hon det är lite lustigt att de äter så mycket skräpmat? Hon med sina stora magproblem som tog henne till sjuklig undervikt (ja vi med hjärna förstår ju att magen inte var problemet men men) borde verkligen förstå att chips till lunch gör noll nytta. Jag tycker detta bara visar att hon trots allt är ätstörd. Lite sådär "vem försöker du övertyga?"...
Hon o lilla älsklings-mamma hänger här, det kan vem som helst räkna ut. Att ”svara” på kritik och ifrågasättande som A gör är tyvärr vanligt. Hon har ett ENORMT behov av att bekräftas, det göds ju såklart av alla inlägg här. Sen funkar en del personer sådär, t.ex någon som tränar mycket och som omgivningen anser är duktig och skötsam - tycker sig typ tvingad att visa upp att hen visst äter ”onyttigt” ibland. Som en ”in your face” eller att släta över sitt vardagliga levnadssätt.
Citera
2026-04-09, 13:50
Medlem
Skönt att se att hon kunde rusa ut så fort hon såg att Body Shop gömt påskägg i närheten av där hon bor 🙃
Citera
2026-04-09, 14:00
Medlem
Citat:

Ja exakt. Om hon hade varit sjuk ”på riktigt” haft hon ju haft kontakt med dietist (som hon fått remiss för) och prioriterat att äta riktig mat för att inte bli underviktig och hamna på IVA igen. De hade nog de allra flesta personer gjort. Om man inte är psykiskt sjuk och ätstörd that is.
Citera
2026-04-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Ja exakt. Om hon hade varit sjuk ”på riktigt” haft hon ju haft kontakt med dietist (som hon fått remiss för) och prioriterat att äta riktig mat för att inte bli underviktig och hamna på IVA igen. De hade nog de allra flesta personer gjort. Om man inte är psykiskt sjuk och ätstörd that is.
Men hon hävdar ju att magen blev bra när hon slutade med sina mediciner mot EP? Eller har jag missat nåt?
Citera
2026-04-09, 15:29
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Hon ska alltså göra "hemmagjorda proteinbars" på köpepulver? Vad är poängen ens?

Tror inte man är nåt "hälsofreak" för att man käkar proteinbars, knappast hälsosamt med ultraprocessad mat.

Var var rullatorn nånstans när Bodyshop gömde påskägg förresten?
Citera
2026-04-09, 15:39
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badou
Skönt att se att hon kunde rusa ut så fort hon såg att Body Shop gömt påskägg i närheten av där hon bor 🙃
Ja det va helvete vad snabb hon var. Sen ska hon självklart gömma äggen igen så hon hamnar i centrum och inte bodyshop.
Citera
2026-04-09, 17:45
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym2020
Rätta mig om jag har fel men jag tänker att ett ätstört beteende kan gå åt båda håll. Att äta chips och godis och snacks och onyttigheter istället för näringsrik mat är ju ett ätstört beteende. Vet inte vad hon försöker visa?
Oh ja. Ätstörda älskar att visa upp bakverk och fet mat, för att verkligen försöka övertyga andra om att de struntar i kcal.
Citera
2026-04-09, 17:49
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Men hon hävdar ju att magen blev bra när hon slutade med sina mediciner mot EP? Eller har jag missat nåt?
Men gör hon det? Fram till sista dagen på psyk hävdade hon bestämt att hon hade rejäl grön diarré, kände sig "förgiftad" så fort hon ätit, hela rummet stank pga hennes kassa mage osv... Och då var hon arg att de inte tog hennes magproblem på allvar. 😂 Men just nu är det väl njurarna hon har en hang up. Vi får väl se om hon drar upp magproblemen igen när det passar...
Citera
2026-04-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Ja det är motsägelsefullt som vanligt. I podden tex sa hon att besvären försvann när hon slutade ta sin Lamotrigin i smyg i början när hon var inlagd. Detta var innan hon kom till psyk om jag minns rätt. Men när hon var inlagd på psyk tjatade hon hela tiden att hon blev tvingad att äta mat fast hennes mage inte fungerade och att hon hade svarta och gröna diarrer. Hon har
Även sagt flera ggr ”tro inte att jag fick nån hjälp när jag var inlagd, jag har fortfarande magproblem.”

Sanningen är väl att hon antagligen fortfarande har magproblem som följd av att hon missbrukat laxermedel samt varit undernärd under så lång tid. Men nu på senaste tiden har hon ju börjat snacka om sina njurar och nervsmärta för att Lamotrogin-historien ska verka trovärdig.
Senast redigerad av Badou 2026-04-09 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in