2026-08-11, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Det kan jag förstå om man är sjuk och faktiskt inte kan försörja sig… tror det blir vanligare och vanligare med tanke på hur ofta Försäkringskassan ger avslag nu.

Däremot är det hon själv som gör sig sjuk, och redan har gett upp tanken på att bo själv och vara självständig. Hon skulle ju kunna, det handlar nog mer om att hon inte vågar och/eller inte klarar sig utan att ”ta hand om” mamma och Leo (för att förstärka bilden av sig själv som martyr, både utåt och inåt)

Hon vill gärna framstå som en som ”tar hand om” familjen. De klarar sig inte utan henne. De kan inte koka kaffe själva, ens sätta på tv:n, Leo följas på läkarbesök och ges mat osv osv.

Hon vill vara behövd och gör dem oförmögna till självständighet.

Det är också ett sjukdomstecken.
Att något har hänt mamman märks ju tydligt. Eller spelar hon så dum.
Citera
2026-08-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatever1986
Första gången jag skriver något på FB över huvudtaget. Men alltså jag bara måste berätta hur jag tänker. Om ni tittar noga kanske ni lägger märke till att Alice alltid säger ”vårt” Instagram konto. Familjekollektivets konto och liknande. Kan det vara så att mamman står som innehavare och skattar för kontot? Tanken har slagit mig en del gånger, för tänker att hon borde vara rädd annars över var hon läser här inne om skattefusk.

Min gissning är att när hon säger 'vårt' instagram så syftar hon på att det är vi, både familjekollektivet och vi som följare som "är" kontot.
Citera
2026-08-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Hon vill gärna framstå som en som ”tar hand om” familjen. De klarar sig inte utan henne. De kan inte koka kaffe själva, ens sätta på tv:n, Leo följas på läkarbesök och ges mat osv osv.

Samsjuklighet skulle jag kalla det, som i att vara medberoende ungefär.
Citera
2026-08-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Varje gång hon filmar sina bakverk så nära och lääänge och noga ska visa upp allt kladd kan jag inte undgå att tänka att det är som andra spelar in porrfilmer typ.. 😂😂 När allt visas så jäkla tydligt och hon verkligen njuter av att det är krääämigt, fluffigt och maaagiskt.

Nu kan jag inte se Alice reels utan att tänka på hur hon tänker på porr 🤣🤣🤣
Citera
2026-08-11, 11:52
Medlem
Bjuder Alice någonsin på sig själv?

Pratar i bilen om att om hon hade tagit några sånglektioner så hade hon nog haft ganska bra sångröst. H säger att hon inte kan sjunga ens i kyrkan och Alice säger "kan du inte ta en ton?" och fnittrar.
Varför sjunger hon inte lite själv och visar upp? Alla andra ska synas framför kameran, smaka saker, öppna paket och vara ansiktet utåt medan hon bara sitta och filmar. BJUD LITE PÅ DIG!

"Tänk om man hade haft världens bästa röst. Typ nya Zara Larsson" H stämmer in med "men du har ju världens bästa röst". Visst att det är bra med stöttande föräldrar, men att säga att sin dotter har världens bästa röst? Därför såna som ring ring-Anna söker till idol för dom vuxit upp med "men mamma har sagt att jag sjunger jättebra"-attityden.

Alice är kanske bra på att sjunga, vad vet jag. Men världens bästa röst är förmodligen att ta i.
Citera
2026-08-11, 12:32
Medlem
Kramkrams avatar
Snyggt spanat! Det är alldeles säkert så. Sen lånar hon för att täcka upp underskottet ”för att man måste leva” nu efter cancern, och vips så har de raserat sin ekonomi. Fullkomligt utan konsekvenstänk. Har också funderat på nån of-grej sett till hur vissa gubbar kommenterar på MissWox, men det är alldeles säkert så att mamma tar skattesmällen när pengarna går till Alice. Det är ju oerhört mycket konsumtion, därtill fina kläder, för en lön. Bara deras hyror måste ju ligga på iallafall nära 20k/mån.

Porr-taken var också en game changer. Så jävla sant alltså. Amateur-kategorin helt klart, sett till hur dåligt filmat allt är. ”Extremely petite madame tries big chocolate fury, cries when it enters”. Lite cnc-inspirerat sådär.

Citat:
Ursprungligen postat av Whatever1986
Första gången jag skriver något på FB över huvudtaget. Men alltså jag bara måste berätta hur jag tänker. Om ni tittar noga kanske ni lägger märke till att Alice alltid säger ”vårt” Instagram konto. Familjekollektivets konto och liknande. Kan det vara så att mamman står som innehavare och skattar för kontot? Tanken har slagit mig en del gånger, för tänker att hon borde vara rädd annars över var hon läser här inne om skattefusk.

Jag var en sån som trodde på Alice ganska länge, men när hon började säga att hon ALDRIG haft anorexi började jag förstå. Hon har ju själv varit öppen med att hon hade anorexi förr. Och ju mer jag följer kontot desto mer ser man hur sjukt det är.

Angående mamma Heidi har jag svårt att förstå vad som pågår. Kan det vara cellgifterna som ätit upp lite hjärnceller 🙈 för något står inte rätt till. Jag tycker kontot började gå utför efter mammans cancer. Det verkar ha slagit slint i huvudet på båda två. Mamman ser så plastig och fejk ut i ansiktet också… hon kan ju vara medberoende, men det är sjukt i vilket fall som helst.

Och Leo stackarn. Hoppas han kan komma undan från den här konstellationen. Klart det är bra att bo med familjen, men de är ju verkligen inte friska A och H.
Citera
2026-08-11, 12:50
Medlem
Vilken jäkla show.

1. Jobbar inte mamman? Varför springer dom och hämtar paket, och varför kan inte Alice själv beställa schampo till sitt hår?
2. ”Håret växer 2 cm i månaden” nej det gör det inte, det växer 1 cm.
3. ”Alice vill behålla längden så vi kan inte klippa av det tunna”. Förlåt men det här låter som en skräckfilm. Hur ser hon ens ut. Hänger det typ i stripor från hennes huvud då, mtp hur mkt hon tappat?
Hon har otroligt svårt att släppa håret, som att det är hennes usp eller nåt.
4. ”Magen kurrar hela tiden” ja för du inte äter???

Det här blir märkligare och märkligare nu när det inte är sjukdomar i fokus
Citera
2026-08-11, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly

Mamman har tidigare varit i relationer där hon varit medberoende, tror att det är lätt att hamna i samma mönster igen då det känns ”tryggt” och är något man känner igen.
Citera
2026-08-11, 13:05
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
Bjuder Alice någonsin på sig själv?

Pratar i bilen om att om hon hade tagit några sånglektioner så hade hon nog haft ganska bra sångröst. H säger att hon inte kan sjunga ens i kyrkan och Alice säger "kan du inte ta en ton?" och fnittrar.
Varför sjunger hon inte lite själv och visar upp? Alla andra ska synas framför kameran, smaka saker, öppna paket och vara ansiktet utåt medan hon bara sitta och filmar. BJUD LITE PÅ DIG!

"Tänk om man hade haft världens bästa röst. Typ nya Zara Larsson" H stämmer in med "men du har ju världens bästa röst". Visst att det är bra med stöttande föräldrar, men att säga att sin dotter har världens bästa röst? Därför såna som ring ring-Anna söker till idol för dom vuxit upp med "men mamma har sagt att jag sjunger jättebra"-attityden.

Alice är kanske bra på att sjunga, vad vet jag. Men världens bästa röst är förmodligen att ta i.

Såg precis det där, ”men du har ju världens bästa sångröst” hahaha what?! Vilken alternativ verklighet lever dom där två i?
Citera
2026-08-11, 13:16
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramkram
Snyggt spanat! Det är alldeles säkert så. Sen lånar hon för att täcka upp underskottet ”för att man måste leva” nu efter cancern, och vips så har de raserat sin ekonomi. Fullkomligt utan konsekvenstänk. Har också funderat på nån of-grej sett till hur vissa gubbar kommenterar på MissWox, men det är alldeles säkert så att mamma tar skattesmällen när pengarna går till Alice. Det är ju oerhört mycket konsumtion, därtill fina kläder, för en lön. Bara deras hyror måste ju ligga på iallafall nära 20k/mån.

Porr-taken var också en game changer. Så jävla sant alltså. Amateur-kategorin helt klart, sett till hur dåligt filmat allt är. ”Extremely petite madame tries big chocolate fury, cries when it enters”. Lite cnc-inspirerat sådär.

Hahahahaha, skrattade högt när jag läste detta 😂😂😂
Citera
2026-08-11, 13:21
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazzz
Vilken jäkla show.

1. Jobbar inte mamman? Varför springer dom och hämtar paket, och varför kan inte Alice själv beställa schampo till sitt hår?
2. ”Håret växer 2 cm i månaden” nej det gör det inte, det växer 1 cm.
3. ”Alice vill behålla längden så vi kan inte klippa av det tunna”. Förlåt men det här låter som en skräckfilm. Hur ser hon ens ut. Hänger det typ i stripor från hennes huvud då, mtp hur mkt hon tappat?
Hon har otroligt svårt att släppa håret, som att det är hennes usp eller nåt.
4. ”Magen kurrar hela tiden” ja för du inte äter???

Det här blir märkligare och märkligare nu när det inte är sjukdomar i fokus

Agreed, mycket bra frågor.
Citera
2026-08-11, 14:41
Medlem
Hur skulle Alice ta det om Leo eller mamsen tackar nej till alla godsaker hon prackar på dom, och stackars Leo att bli filmad i tid och otid nu senast när han var nyvaken för han ska jobba till 23 ikväll, riktigt flitigt medans Alice kladdar runt i geggamoja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in