2026-08-12, 01:28
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Nu har du mer harmoni. Du blir provocerad pga din kemi, inte pga andras avsaknad av tro. Annars behöver du inte förklara äktheten av kristna artefakter eller nutida foton. Det finns hur mycket info som helst att bara googla sig fram till. Och när du inte bara vill skriva, utan läsa och lyssna, kommer du se och sortera sunt och dumt oberoende om kristen eller ateist.
Alltså, jag har undrat ett tag, men vem är den där kvinnan på din avatar? Det ser ut som någon kvinna från 1800-talet som nu är död och hemsöker gamla herrgårdar. Vad är det som du försöker säga?
Citera
2026-08-12, 01:29
Bannlyst
Är det asiater som är anti-USA-folk förutom de fåtagliga militär allianserna USA-Sydkorea-Filippinerna?
Citera
2026-08-12, 01:34
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag ska ge er ett exempel:

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?

Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Härligt försök, men om någon ska "får rätt" om dina gardiner så är det du som måste visa vilken färg de faktiskt har.
Jag kan vara helt säker på att de inte är gjorde av positroner, eftersom jag vet och förstår hur det funkar. Jag behöver inte se dem på något sätt eller några bevis från dig, det är helt enkelt inte möjligt så jag kan vara säker.

Det finns dock en liten gnagande osäkerhet, som säger "tänk om det var meningen att allt är gjort så här, just så du ska förstå hur omöjligt det är och veta att det inte kan vara så. Tänk om det var själva poängen...", och ja, det kan man inte undvika... men man måste erkänna att det är ganska långsökt.
Citera
2026-08-12, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill se med egna ögon att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag ska ge er ett exempel:

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?

Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.

Du skämmer ut dom övriga kristna med ett sådant lågintelligent exempel.
Citera
2026-08-12, 01:37
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Härligt försök, men om någon ska "får rätt" om dina gardiner så är det du som måste visa vilken färg de faktiskt har.
Jag kan vara helt säker på att de inte är gjorde av positroner, eftersom jag vet och förstår hur det funkar. Jag behöver inte se dem på något sätt eller några bevis från dig, det är helt enkelt inte möjligt så jag kan vara säker.

Det finns dock en liten gnagande osäkerhet, som säger "tänk om det var meningen att allt är gjort så här, just så du ska förstå hur omöjligt det är och veta att det inte kan vara så. Tänk om det var själva poängen...", och ja, det kan man inte undvika... men man måste erkänna att det är ganska långsökt.
Alltså det finns massor med bevis. Argumentet är att ateister är dumma för att de förnekar bevisen utan rättfärdig anledning.
Citera
2026-08-12, 01:38
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nessoz
Du skämmer ut dom övriga kristna med ett sådant lågintelligent exempel.
En lågintelligent kristen har lyckats bättre än ett ateistiskt geni.

Inte för att TS skulle vara det, men överlag.
Citera
2026-08-12, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Alltså det finns massor med bevis. Argumentet är att ateister är dumma för att de förnekar bevisen utan rättfärdig anledning.

Vad menar du med bevis?
Citera
2026-08-12, 01:41
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Vad menar du med bevis?
Uppfyllda profetior, diverse moderna mirakel, nära döden upplevelser, spirituella upplevelser, filosofiska argument.

Man kan undersöka och prata om bevis i timmar, veckor, år, livstider. Dessa breda kategorier säger inte så mycket egentligen.
Citera
2026-08-12, 01:45
Medlem
Citat:
Uppfyllda profetior, diverse moderna mirakel, nära döden upplevelser, spirituella upplevelser, filosofiska argument.

Man kan undersöka och prata om bevis i timmar, veckor, år, livstider. Dessa breda kategorier säger inte så mycket egentligen.

Menar du att de bevisen är starkare än vetenskapliga "teorier" som gravitationslagen t.ex.?

Det enda s.k. bevis som kommer från de religiösa är att allt inte går att förklara. Alltså måste Gud finnas.
Citera
2026-08-12, 01:51
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Menar du att de bevisen är starkare än vetenskapliga "teorier" som gravitationslagen t.ex.?

Det enda s.k. bevis som kommer från de religiösa är att allt inte går att förklara. Alltså måste Gud finnas.
Vad menar du? Att kristna inte skulle tro på gravitationslagen? Jag vet inte exakt hur du menar men jag tror att om man tog kristendomen som ett fall till en opartisk domstol och la fram alla bevis så tror jag att det skulle bedömas som sant. Många advokater/detektiver har faktiskt gjort det och kommit till den slutsatsen. Världens bästa advokat enligt guiness world records (Lionel Luckhoo) var ateist, spenderade flera år på att undersöka kristendomen ur ett juridiskt/forensiskt perspektiv och sa sedan att det var oförnekbart och blev kristen.
Citera
2026-08-12, 01:59
Medlem
Citat:
Vad menar du? Att kristna inte skulle tro på gravitationslagen? Jag vet inte exakt hur du menar men jag tror att om man tog kristendomen som ett fall till en opartisk domstol och la fram alla bevis så tror jag att det skulle bedömas som sant. Många advokater/detektiver har faktiskt gjort det och kommit till den slutsatsen. Världens bästa advokat enligt guiness world records (Lionel Luckhoo) var ateist, spenderade flera år på att undersöka kristendomen ur ett juridiskt/forensiskt perspektiv och sa sedan att det var oförnekbart och blev kristen.

Fast det blir ju inte samma sak att ta saker till domstol. Sedan var han född 1914. Då var väl de flesta religiösa?

Jag menar att kristnas argument ofta är att en händelse inte går att förklara då måste Gud finnas.
Gissar att du är anhängare av kreationismen ? Därför jag drog exemplet om gravitationslagen.
Men evolutionsteorin kanske är lämpligare exempel.

Sedan finns det väl oändligt med tvivel att Gud inte skulle finnas med tanke på vad för händelser han tillåter ske? Om det är en s.k. ingripande Gud. Andra världskriget t.ex.
Citera
2026-08-12, 02:03
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Fast det blir ju inte samma sak att ta saker till domstol. Sedan var han född 1914. Då var väl de flesta religiösa?

Jag menar att kristnas argument ofta är att en händelse inte går att förklara då måste Gud finnas.
Gissar att du är anhängare av kreationismen ? Därför jag drog exemplet om gravitationslagen.
Men evolutionsteorin kanske är lämpligare exempel.

Sedan finns det väl oändligt med tvivel att Gud inte skulle finnas med tanke på vad för händelser han tillåter ske? Om det är en s.k. ingripande Gud. Andra världskriget t.ex.
Man söker ju efter den bästa förklaringen för saker, om någonting inte kan förklaras enligt ateism men kan förklaras enligt kristendom så är kristendom det bättre alternativet.

Annars har du ju gjort din ateism ofalsifierbar om ingenting någonsin kan räknas som bevis emot den.

"Bara för att någonting inte går att förklara", då har du redan på förhand avgjort att ateism är sant utan att kunna rättfärdiga det med bevis och logik. Det är bara ett sätt att säga "ateism är sant oavsett vad".

Jag är inte kreationist, det är inte så många som är det. Jag tror delvis på evolution också. Det var ju inte gud som startade andra världskriget, det var vi. Hela poängen är ju typ att gud säger "nej, starta inte världskrig! kom igen vad håller ni på med" och mänskligheten säger "vi måste nu kör vi grabbar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in