2026-08-11, 20:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Ateister verkar sakna det logiska tänkandet vi kristna besitter. De vill ha bevis för att Herren Jesus Kristus finns! Samtidigt kan de inte bevisa att han inte finns! Det blir parodiskt hur svagt begåvade ateister är.

Jag ska ge er ett exempel:

Jag frågar dig om du TROR jag har en röd gardin hemma. Du säger att du TROR att jag inte har det. Kan du nu med 100% säkerhet säga att jag inte har det?

På samma sätt med Gud. Du kanske inte tror på honom, men du har inga bevis på att han inte finns. Det finns mer som talar för att han finns, så vänligen sluta att förneka honom.

Hans profetior stämmer även idag och jag har genom mina upplevelser känt hans närvaro.

Ateister brister även i sin bevisföring och översitteri när det kommer till att förklara universums uppkomst. Alla vet att Big Bang är en helt absurd teori. Det mer logiskt trovärdiga är att något övermäktigt har skapat den första atomen, universum och även jorden.

Ateister måste börja tänka logiskt och vända sig till Herren innan det är för sent. Alla kan ta emot hans kärlek.

Frågor:
Varför tror ni ateister att ni är så smarta när ni brister i era logiska implikationer och slutsatser?

Varför behöver ni se Gud med egna ögon för att kunna tro på honom?

Är ateister dummare än man tror? De brukar kalla oss kristna dumma.
Det är det där som inte är logiskt tänkande. Det går inte att bevisa att någonting inte finns. Att anse att det skulle gå är ologiskt och betyder då att man ska tro på allt, som inte går bevisa att det inte finns.

Så om jag säger att Kalle Anka lever på baksidan av månen, så kan du inte bevisa att han inte gör det och ska då anse att det är sant. För du vill väl inte se det med egna ögon, innan du tror det?

Det om dumhet får du fundera själv över.
Citera
2026-08-11, 20:12
Medlem
Balansaktens avatar
Citat:
Mannen med högst uppmätt IQ i världen är kristen. YoungHoon Kim. Jag gissar att du är smartare än honom också. Finns massor av bevis att Gud finns. Problemet är bara att ni översittare inte godtar det utan måste se allt med egna ögon.

Men presentera de bevisen då!

Att någon med exceptionellt högt IQ är kristen är inget bevis.
Hur hanterar du om någon med högre IQ dyker upp och denne är ateist, hindu eller buddist?
Citera
2026-08-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ok. Jag påstår följande: I ett planet system i Andromeda galaxen finns det en planet som har en stekpanna cirkulerande i omloppsbana runt sig.
Du kan inte motbevisa detta. Alltså måste det vara sant. Eller hur?😁😎

Om det är vad du tror så, men har du flera tusen år gammal dokumentation, upplevelser och profetior som stämmer än idag? Skulle inte tro det 😅
Citera
2026-08-11, 20:14
Medlem
Citat:
Mannen med högst uppmätt IQ i världen är kristen. YoungHoon Kim. Jag gissar att du är smartare än honom också. Finns massor av bevis att Gud finns. Problemet är bara att ni översittare inte godtar det utan måste se allt med egna ögon.

Ge några exempel på vattentäta gudsbevis.
Citera
2026-08-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balansakten
Men presentera de bevisen då!

Att någon med exceptionellt högt IQ är kristen är inget bevis.
Hur hanterar du om någon med högre IQ dyker upp och denne är ateist, hindu eller buddist?

Han har högst IQ i VÄRLDEN. Alltså kan han mer än dig och alla andra ateister som förnekar Herren.
Citera
2026-08-11, 20:16
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Noterar att ingen av er intellektuella har bevisat hur universum skapades. Knepigt att kräva bevis på allt när man inte ens kan bevisa det mest grundläggande: Hur vi ens lever idag.
Jag har aldrig hävdat att jag kan bevisa hur universum har skapats. Eller att jag ens vet hur universum har skapats. Jag är heller inte nödvändigtvis ateist utan snarare agnostiker som inte bryr mig i sakfrågan och om jag skulle tillbe några gudar så är det dom nordiska Asarna - inte ett ökenfolks gud.
Citera
2026-08-11, 20:17
Medlem
Skattebrotts avatar
Vad är det du inte förstår?
Jag kan inte bevisa huruvida det bor ett monster i din garderob heller. Men jag väljer ändå att INTE tro att monstret finns, eftersom det verkar osannolikt.

Vill du fördjupa dig, googla "mysticism". Det kallas så när man tycker att man kan hitta på vadsomhelst och att bevisbördan vilar på OMVÄRLDEN att det du påstår INTE är sant.

Religioners existens förklaras ju helt och hållet av önsketänkande. Det behövs ingen existerande gud för att förklara det. Occams rakkniv.
Citera
2026-08-11, 20:18
Medlem
Citat:
Om det är vad du tror så, men har du flera tusen år gammal dokumentation, upplevelser och profetior som stämmer än idag? Skulle inte tro det 😅
Frågan var om du kan motbevisa påståendet. Och det kan du inte.
Citera
2026-08-11, 20:19
Medlem
Citat:
Han har högst IQ i VÄRLDEN. Alltså kan han mer än dig och alla andra ateister som förnekar Herren.

Vilka argument har han för sin gudstro? Och vilken Gud tror han på?
Citera
2026-08-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är det där som inte är logiskt tänkande. Det går inte att bevisa att någonting inte finns. Att anse att det skulle gå är ologiskt och betyder då att man ska tro på allt, som inte går bevisa att det inte finns.

Så om jag säger att Kalle Anka lever på baksidan av månen, så kan du inte bevisa att han inte gör det och ska då anse att det är sant. För du vill väl inte se det med egna ögon, innan du tror det?

Det om dumhet får du fundera själv över.

Jag behöver inte bevisa någonting. Det är ni korkade ateister som bevisbördan ligger på. Finns tillräckligt om Gud och Jesus för mig att tro på honom.
Citera
2026-08-11, 20:21
Medlem
Balansaktens avatar
Citat:

Ehhh, nej.
Hans IQ är tveklöst högre än mitt, men det betyder inte att han kan mer än mig och alla andra, bara att hans uppmätta IQ är högre.
Nå, hur hanterar du om en buddist imorgon får högre poäng på IQ-testet?
Citera
2026-08-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Frågan var om du kan motbevisa påståendet. Och det kan du inte.

Skillnaden är att det finns bevis att gud finns, men dina påståenden är rena påhitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in