Citat:
Ursprungligen postat av
Strychno
Det är inte självförvållat. Och man kan säga att det var idioten bakom som har klent förstånd som inte lade upp pinnen innan denne öste upp sin bråte på bandet.
Är det dina egna regler 2026?
Tänk om du håller på att lägga upp varor på rullbandet och så tror personen att du är klar för att du tar lite längre tid på dig så personen sätter pinnen innan du faktiskt ÄR klar, är det inte enklare om du lägger upp den när du är klar? Det finns ingen logik i att vi som står efter dig ska gissa när du är färdig?
Tycker du att jag är trög som lägger upp en pinne efter mig så att personen bakom mig förstår ”varsågod, nu kan du lägga upp dina varor”? Jag tycker att jag är tydlig och beter mig på det viset som man ska när man går utanför dörren och inte är hemma hos sig själv med sina egna regler. Det finns vissa normer ute i samhället att förhålla sig till.. pinnen ingår i det. Om jag går ut från en dörr och jag ser att fler ska ut så håller vi upp dörren för varandra.. jag håller upp för nästa och nästa håller upp för personen bakom sig. Det är bara allmänt förnuft och så man beter sig mot medmänniskor. Det handlar om respekt. Därför blir man irriterad när människor skiter i allt och bara tänker på sig själva, som du gör när du inte lägger upp pinnen efter dig. Visst, en väldigt liten sak men som säger mycket om en person.
Tycker att du ska testa lägga pinnen efter dig nästa gång du handlar och någon står bakom dig i kön, det är inte så farligt som du tror.