Citat:
Ursprungligen postat av
knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.
Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.
Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?
Du har bra koll på etikett, men sättet du hanterar det på är aspigt. Vad tjänar du på att ställa till krångel, försening och behöva svara på frågor?
Ja personen som inte tillämpar etikett bör straffas men gör det på ett bättre sätt. Följ personen till bilen och ta regnumret, kolla upp var den bor. Sedan väntar du några månader tills att han glömt dig, då vet ingen att det är du när Hämnden kommer. Du lägger en kundpinne i hans brevlåda, han hinner bara tänka "vad fan" och tio sekunder senare - KABLAMM! Du har byggt en bomb med vibrationssensor inuti en kundpinne.