2026-08-11, 22:50
Medlem
Fantens avatar
Jag undrar dock hur människor med så pass stor bacillskräck att dom inte gillar att ta i kundpinnen klarar sin vardag.
Citera
2026-08-11, 22:50
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Ja o tar 10 min för dom att packa kassen då dom måste prata i telefonen samtidigt
Ja med högtalar telefon, leta efter sitt kort, trycker fel kod, tar upp nästa kort, tappar det på golvet och står sedan mitt i vägen för att kolla kvittot så allt stämmer man ser mycket i affären men det brukar vara dom som inte orkar lägga dit pinn elendet som är sådana

Eftersom många får ont i röven och inte förstår att man lägger dit pinnen helvetet efter sina varor kan var enda affär slopa pinnarna så får var och en stå och peka vilka varor man lagt upp det är nog bäst att göra så istället eftersom det är så svårt
Citera
2026-08-11, 22:56
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Själv irriteras jag av folk som inte lägger streckkoden rätt.

Eller ännu värre. Folk som bara slänger upp allt i en hög på bandet. (Brukar vara kärringar mellan 65-75).
Citera
2026-08-11, 23:02
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Är det dina egna regler 2026?

Tänk om du håller på att lägga upp varor på rullbandet och så tror personen att du är klar för att du tar lite längre tid på dig så personen sätter pinnen innan du faktiskt ÄR klar, är det inte enklare om du lägger upp den när du är klar? Det finns ingen logik i att vi som står efter dig ska gissa när du är färdig?

Tycker du att jag är trög som lägger upp en pinne efter mig så att personen bakom mig förstår ”varsågod, nu kan du lägga upp dina varor”? Jag tycker att jag är tydlig och beter mig på det viset som man ska när man går utanför dörren och inte är hemma hos sig själv med sina egna regler. Det finns vissa normer ute i samhället att förhålla sig till.. pinnen ingår i det. Om jag går ut från en dörr och jag ser att fler ska ut så håller vi upp dörren för varandra.. jag håller upp för nästa och nästa håller upp för personen bakom sig. Det är bara allmänt förnuft och så man beter sig mot medmänniskor. Det handlar om respekt. Därför blir man irriterad när människor skiter i allt och bara tänker på sig själva, som du gör när du inte lägger upp pinnen efter dig. Visst, en väldigt liten sak men som säger mycket om en person.

Tycker att du ska testa lägga pinnen efter dig nästa gång du handlar och någon står bakom dig i kön, det är inte så farligt som du tror.

Vad svamlar du om? Jag lägger alltid fram pinnen oavsett om jag står framför eller bakom.
Citera
2026-08-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag undrar dock hur människor med så pass stor bacillskräck att dom inte gillar att ta i kundpinnen klarar sin vardag.

Låter som en tafflig efterhandskonstruktion, med den bacillskräcken bör man inte kunna navigera en matbutik.

Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Javisst är det, men så kanske diagnos muppen lär sig att lägga dit pinnen efter sina varor och kommer på att oj det var inte så jobbigt att lägga dit den

Jag har märkt att kassörskorna stör sig när den framför inte lägger pinnen.
Är ju faktiskt bara att lägga dit den själv men står det någon arrogant självupptagen jävel framför så skiter jag i det och har sett andra göra samma sak, som sagt brukar kassörskan irriterat fråga den framförvarande om de ska ha den andres grejer också.

Tycker inte diagnoser har med ämnet att göra, det är självupptagen arrogans som gör att folk inte registrerar något framför sin egen näsa. De nonchalerar bakomvarande i sitt försök att vara någon sorts huvudkaraktär, men det är alltid fegisar, små på insidan som tror man blir viktigare av att skugga solen för andra. Låtsas som att de inte märkte att det fanns någon annan i butiken "oj", ja vilken monumental överraskning det måste ha varit att någon annan stod där och ville köpa livsmedel i en full matbutik en sen vardagseftermiddag.
Citera
2026-08-11, 23:07
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten

Endel verkar ju ha den som en dildo! Dom älskar den!
För mig är det inget tjafs med den, ligger den inte där när jag ska lägga upp mina grejer så lägger jag dit den, inget jag ens tänker på. Men endel måste ju åbäka sig och göra det till världens stösta jävla grej, men så är det ju deras höjdpunkt på dagen att få bråka om den, det var förmodligen därför dom ens gick in i butiken, köpa något gör dom ju mest för att ha något att lägga upp på bandet.
Citera
2026-08-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Endel verkar ju ha den som en dildo! Dom älskar den!
För mig är det inget tjafs med den, ligger den inte där när jag ska lägga upp mina grejer så lägger jag dit den, inget jag ens tänker på. Men endel måste ju åbäka sig och göra det till världens stösta jävla grej, men så är det ju deras höjdpunkt på dagen att få bråka om den, det var förmodligen därför dom ens gick in i butiken, köpa något gör dom ju mest för att ha något att lägga upp på bandet.

Är det att göra en stor grej att låta bli att göra någon annans uppgift och bara stå där och vänta på rullbandet när det rullar fram menar du? Verkar vara ett känsligt ämne för dig, säkert att du lägger pinnen efter dig?
Citera
2026-08-11, 23:11
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Låter som en tafflig efterhandskonstruktion, med den bacillskräcken bör man inte kunna navigera en matbutik.
Ja, jag tycker ju det.
Citera
2026-08-11, 23:13
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Är det bara jag som stör mig på folk som lägger upp sina varor men inte pinnen efteråt? Jag har alltid sett det som en enkel oskriven regel: du lägger upp dina varor och avslutar med pinnen.

Mitt beteende när någon struntar i det är att lägga upp mina varor direkt efter deras. När kassören börjar slå in dem på samma köp påpekar jag att personen framför inte lade dit någon pinne. Sedan lägger jag självklart dit en pinne efter mina egna varor.

Är det ett rimligt sätt att markera, eller är det jag som beter mig illa?

Du gör helt rätt. Jag gör exakt på samma sätt som dig. Att lägga varorna på bandet direkt efter deras kan ibland hjälpa till för dem att förstå att lägga dit pinnen.

Jag tar det som en personlig skymf över att framförvarande person låter bli att lägga pinnen efter sina varor. Jag kan till och med känna mig personligen kränkt ifall detta sker. Det är så otroligt irriterande. Tack gode Gud för snabbkassor, så man slipper detta otroligt enerverande moment i vardagen.
Citera
2026-08-11, 23:20
Medlem
Stark-Senaps avatar
Svenskar…

Vill man ha riktigt roligt lägger man dit pinnen, men inte på tvärs av bandet utan i samma riktning som bandet. Syntax error direkt. :lo:
Citera
2026-08-11, 23:25
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Är det att göra en stor grej att låta bli att göra någon annans uppgift och bara stå där och vänta på rullbandet när det rullar fram menar du? Verkar vara ett känsligt ämne för dig, säkert att du lägger pinnen efter dig?

Det är ingens specifika uppgift.
Citera
2026-08-11, 23:29
Medlem
Fantens avatar
Har också prövat att lägga pinnen åt 'fel' håll, flera gånger under över 20 års tid. Exakt ingen har reagerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in