2026-08-11, 09:45
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Alltså jämför du kvinnors självständighet med Nordkorea? Landet Nordkorea eller invånarna i Nordkorea? Fattar inget. Utveckla.

Vilket land är mäns självständighet mest likt och varför?
Liknelsen syftade till att Nordkorea är anomalin, som en boss bitch som gör karriär inom Skanska. Hög lön, hög självständighet, men friarna står inte på kö, direkt. Duktigt avvikande, som att stoppa en mans hjärna i en kvinnokropp. De flesta män vill ha en snäll och ömsint kvinna, inte en känslokall sociopat.

Till och med ni feminister måste ju förstå att streberkvinnor för att kunna göra karriär, och på riktigt konkurrera med drivna män, behöver bete sig ungefär som dem (eller faktiskt ännu mera). De flesta vanliga män vill inte ha en jävla domderande ragata hemma som styr och ställer på samma sätt hon är van att göra på jobbet, allt ska dessutom gå i ett jävla tempo.
Citera
2026-08-11, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Liknelsen syftade till att Nordkorea är anomalin, som en boss bitch som gör karriär inom Skanska. Hög lön, hög självständighet, men friarna står inte på kö, direkt. Duktigt avvikande, som att stoppa en mans hjärna i en kvinnokropp. De flesta män vill ha en snäll och ömsint kvinna, inte en känslokall sociopat.

Till och med ni feminister måste ju förstå att streberkvinnor för att kunna göra karriär, och på riktigt konkurrera med drivna män, behöver bete sig ungefär som dem (eller faktiskt ännu mera). De flesta vanliga män vill inte ha en jävla domderande ragata hemma som styr och ställer på samma sätt hon är van att göra på jobbet, allt ska dessutom gå i ett jävla tempo.
Oj oj. Mycket att reda ut här.
1) Det viktigaste för självständiga kvinnor är inte att friarna står på rad. Det är liksom kärnan i självständighet, att inte behöva en man för sin försörjning. Dyker det däremot upp någon trevlig man, kanske en kollega på Skanska kan ju det vara intressant. Under förutsättning att man är heterosexuell och det är rätt läge i livet.
2) Varför skulle man vara sociopat för att ha hög lön. Är män med höga löner också sociopater?
3) Bara för att man har en ledande position på jobbet betyder inte det att man orkar fortsätta bestämma allt hemma.
4) Varför ska ev välutbildad högavlönad kvinna bry sig om vad de flesta vanliga män vill ha?

De flesta gängar sig inom sin socioekonomiska grupp vet du. Även om det är lite tunt med lågutbildade kvinnor för alla lågutbildade män.
Citera
2026-08-11, 10:03
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Grejen är väl att ju mer självständig en kvinna blir, desto mer kan hon skita i om en man tycker att hon är sexig eller ej. Hennes värde är inte längre avhängigt vad män tycker om henne.

Det där låter lite som när kvinnan kommer in i det befriande tantstadiet?
Citera
2026-08-11, 10:11
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Unga kvinnor har fel i hjärnan. Äldre fel i kroppen.

Det är en paradox. När dom är som finast är dom som fulast innuti.

Så är det verkligen. Det är som moder natur riggat hela spelet. Sen är det väl med så att väst förgiftat unga kvinnor med feminism och politisk korrekthet vilket automatiskt gör dom oattraktiva.
Citera
2026-08-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det där låter lite som när kvinnan kommer in i det befriande tantstadiet?
Kanske. Det är helt klart befriande att vara klar med att försöka hitta en någorlunda rimlig pappa till sin avkomma.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2026-08-11 kl. 10:18.
Citera
2026-08-11, 10:33
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Grejen är väl att ju mer självständig en kvinna blir, desto mer kan hon skita i om en man tycker att hon är sexig eller ej. Hennes värde är inte längre avhängigt vad män tycker om henne.

Både ja och nej. Hennes värde för män har fortfarande med bl.a. hennes sexighet att göra. Sen kan hon skita i män ifall hon inte är ekonomiskt beroende av dem.
Citera
2026-08-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Både ja och nej. Hennes värde för män har fortfarande med bl.a. hennes sexighet att göra. Sen kan hon skita i män ifall hon inte är ekonomiskt beroende av dem.
Jag har aldrig träffat en man som aktivt uttryckt att han ville försörja mig. De flesta har verkat rätt nöjda med att jag har försörjt mig själv och därmed bidragit till den gemensamma hushållsekonomin. Kan ju vara för att jag mest haft relationer med svenska män iofs.
Citera
2026-08-11, 10:47
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag är inte provocerad av dina inlägg, jag har mer försökt förklara för dig att ditt synsätt är vad som gör att unga kvinnor känner "jag behöver fan stå på egna ben ekonomiskt, om det är sådär män ser på oss kvinnor!". Dvs. Det är män som du som driver fram självständiga kvinnor. Inte feminismen. Feminismen hjälper dem bara på traven.

Det är alltså inte feminismen som har drivit kvinnor att bli "karriärslystna", utan det är män med ditt synsätt på kvinnor som har drivit fram "karriärslystnad" hos kvinnor.

Män skaffar sig karriär för att kunna få kvinnor. Kvinnor skaffar sig karriär för att inte bli livegna om mannen deras lämnar dem av någon orsak. Tex. För att hon är äldre och han vill ha en yngre.

Bimbodeluxe har fattat andemenningen i vad jag menar med mina inlägg:

Samtidigt finns det alltid ett stort mått med halmgubbe i ditt sätt att argumentera. Om en kvinna jobbar som sjuksyrra eller förskolelärare och sen går ned till deltid för att ta hand om barn, så är hon ju fortfarande självständig på det sättet att hon i nödfall alltid kan flytta ifrån en man och gå upp till heltid. På dig låter det som att kvinnan behöver lång karriär och utbildning för att vara självständig.
Samtidigt är en kvinna som prioriterar ta hand om barn istället för karriär i många fall mer attraktiv för män, än en kvinna som prioriterar karriär. Sen har du hela aspekten med kärlek, som förmodligen är hyfsad orelaterad till både karriär och till viss del ålder.

Det jag förespråkar är ju äkta kärlek som inte bygger på att man aldrig får åldras och bli ful. Kvinnan får gärna vara självständig men ifall hon prioriterar karriär/utbildning före barn, så är det oattraktivt.

Det som händer i praktiken tror jag är följande: unga kvinnor är sexiga, glada och trevliga och 99% av hetero män finner dem attraktiva. Sen finns det kvinnor 34 år med lång utbildning och karriärer, dessa vill fortfarande ha män som är något "över" dem, något äldre, välutbildade, välbetalda, vältaliga, långa, snygga osv. Problemet är att dessa män hellre väljer en 26-årig tjej som är mindre krävande och istället gladare och mer omhändertagande och fertil.
Citera
2026-08-11, 10:51
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Jag har aldrig träffat en man som aktivt uttryckt att han ville försörja mig. De flesta har verkat rätt nöjda med att jag har försörjt mig själv och därmed bidragit till den gemensamma hushållsekonomin. Kan ju vara för att jag mest haft relationer med svenska män iofs.

Låter vettigt. Jag tror "problemen" uppstår när ni ska ha tre ungar men du vill vara mamma-ledig i 6 månader sen jobba heltid på ett krävande jobb. Då är stålarna du drar in mindre värda än tiden du kunde lagt på familjen. I ett dinks-scenario är det såklart välkommet att båda drar in cash.
Citera
2026-08-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Låter vettigt. Jag tror "problemen" uppstår när ni ska ha tre ungar men du vill vara mamma-ledig i 6 månader sen jobba heltid på ett krävande jobb. Då är stålarna du drar in mindre värda än tiden du kunde lagt på familjen. I ett dinks-scenario är det såklart välkommet att båda drar in cash.
Delade föräldraledighet med barnafadern. Nio månader var. Det var inga problem.
Citera
2026-08-11, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ryktet går att du är lättast att få omkull bland killarna helt enkelt.
Skulle nog säga det samma, samt möjligt att hon dessutom har ett ryckte att inte var besvärlig.
Var själv ute i svängen i min ungdom med en lite för stor framgång.
Förstod senare att damerna visste att man var ett säkert kort, levererade och inte var besvärlig efteråt.
Men för egen del om vi pratar ett långvarigt förhållande, där ar det personkemin som spelar störst roll.
Citera
2026-08-11, 11:00
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Delade föräldraledighet med barnafadern. Nio månader var. Det var inga problem.

Kul för er. Ibland är det inga problem. Ibland är det.

Jag tror fortfarande att en 35-årig feminist som vill prioritera karriär före barn och familj inte är särskilt attraktiv för män. Kvinnor som både är gamla och gör en sak av att inte ta hand om sina barn för mycket, är inte särskilt attraktiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in