Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Så är det, hur gammal man ser ut är dels genetiskt och dels beroende på levnadsvanor. Att en del kvinnor (tex. din exfru) har mer rynkor än du, kan ju ha att göra med hur hennes anlag ser ut
Mest genetik tror jag. Har man naturligt torr och tunn hud blir man ofta lättare rynkig och även tidpunkten för när åldrandet kickar in är ju till stor del genetiskt förutbestämt. Själv har jag hy som är mer som väl inoljat läder. Min ena förälder hade väldigt lite rynkor vid 70. Hennes ena förälder hade väldigt mycket rynkor vid 70.
Citat:
Att två 25-åringar stötte på dig, visar ju på att de med stor sannolikhet misstog dig för att vara yngre än du är.
Det var väl mest en i ett sällskap på tre som var lite mer tydligt positiv eller hur man ska säga. Givetvis tänkte ingen av dem "Men vad kul! En ca 50-årig man, honom ska jag stifta närmare bekantskap med!". Det var nog mer att åtminstone en av dem av någon anledning tyckte att jag såg ut som en man som på något sätt tilltalade henne. Jag ser ju som sagt enligt många yngre ut än de flesta i min egen ålder, jag är lång, ganska vältränad (syntes nog inte så mycket med klädseln jag bar dock, även om man såklart delvis ser det i ansiktet, på halsen och underarmarna. jag tror dock inte de flesta kvinnor reagerar så mycket på sånt ändå?) och har under årens lopp återkommande fått höra av kvinnor att jag "ser bra ut", är "snygg" eller "stilig" m.m. även om jag inte alltid riktigt ser det själv. Om det var detta eller någon mer svårgripbar "utstrålning" som attraherade vet inte jag.
Riktiga åldersfetischister finns väl säkert men lär vara väldigt ovanliga. Det är väl oftast bara att man ser en person som man tycker är attraktiv av någon anledning. Åldersfrågan är ju en icke-fråga i det läget (när man inte vet och bara ser en person IRL) och det är ofta väldigt svårt att bedöma någons ålder och det kan slå rejält fel både upp och ner för båda könen. Särskilt inne på en ganska mörk nattklubb. När man sen väl får veta åldern så kan ju det såklart påverka ens uppfattning i positiv eller negativ riktning.