2026-08-11, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Men de som har valet väljer oftast 23-åringen. Bara att kolla på hur kända män väljer.
Jo det var därför jag skrev att väldigt få män har det valet. Väldigt få män (på totalen) är tillräckligt kända för att få 23-åringen.
Citera
2026-08-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen

Ja, eftersom tonårstjejerna mår dåligt av det och känner sig illa till mods/sexuellt trakasserade av det. Det vet normalt funtade människor.

Det kan vara så, men verkligen inte alltid.

Jag har tidigare i mitt liv aldrig medvetet varit ute efter unga tjejer, eller egentligen aktivt jagat några tjejer alls av någon ålder. Det har dock hänt vid flera tillfällen under årens lopp att tonårstjejer som varit ca 8 - 12 år yngre än jag, eller t.o.m. 20 år yngre än jag, har raggat upp mig, haft sex med mig och även blivit ihop/sambo med mig i många års tid.

Nu har jag varit gift i ganska många år med en ca 10 år yngre kvinna, men innan hon dök upp från ingenstans och raggade upp mig, så blev jag bl.a. uppraggad ute på ett torg av en söt och smal 20 år yngre kvinna som gick i gymnasiet. Hon kom fram och började prata, sa att hon hade sett mig i ett annat sammanhang några gånger och frågade om jag ville följa med henne till en hemmafest, vilket jag gjorde. På den här festen började hon kyssa mig, varpå vi åkte hem till mig och hade sex. Vi sågs sen kanske ett tiotal gånger och hade sex, ibland efter en utekväll i stan och ibland bara sådär. Hon bodde hemma hos sina föräldrar på gångavstånd från där jag bodde. Hon var vild och lite pervers. Sen dumpade hon mig och även om det låter lite löjligt så kändes det som att hon hade sex-utnyttjat mig.

Det är hur som helst struntprat att alla unga tjejer mår dåligt av uppmärksamhet från betydligt äldre män. Jag har som sagt vid flera olika tillfällen råkat ut för att tonårstjejer spontant har tagit initiativet och raggat upp mig, när jag har varit betydligt äldre än de själva. Det hade de knappast gjort om de "mådde dåligt" eller "kände sig illa till mods" av det.
Citera
2026-08-11, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jo det var därför jag skrev att väldigt få män har det valet. Väldigt få män (på totalen) är tillräckligt kända för att få 23-åringen.

Men poängen var att män skulle välja yngre om de kunde. Då är det ganska irrelevant att de flesta inte kan.
Citera
2026-08-11, 23:20
Medlem
Citat:
Men poängen var att män skulle välja yngre om de kunde. Då är det ganska irrelevant att de flesta inte kan.
Ok ok.
Citera
2026-08-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Jag kan tom fastna i skjortknappar exempelvis ”den knappen var inte sydd på samma sätt som resten. Kan undras om det är gubben själv eller hans gumma som sytt tillbaka den”

Haha! Samma här!
Citera
2026-08-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Doft kan vara en utslagsfråga bland annat och mer därtill.

Ja, definitivt! Att en person luktar gott eller iaf. Inte luktar illa, är viktigare än utseendet, skulle jag vilja påstå!
Citera
2026-08-11, 23:36
Medlem
Citat:
Fel. Det normala är att tända på snygga kvinnor mellan ca 15-40. Och då är jag generös när jag säger 40. 35 är nog mer rimligt som maxtak egentligen. Men visst, kan väl finnas någon enstaka som ser ok ut även mellan 35-40.

Ja, när man är en halvgubbe som du, så är det vanligt att tända på snygga kvinnor mellan 20-40.

Men är man en gubbe på 60, så tänder man givetvis på snygga kvinnor mellan 20-60. Spannet vidgas.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-11 kl. 23:47.
Citera
2026-08-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Hm okej, jag vet inte med henne jag har faktiskt aldrig tänkt på henne. Om hon nu gjorde det, så är det ett undantag.

Vill du svara på om Gudrun Schyman är sexig eller inte?

Nej, det är inget undantag. Finns gott om kvinnor som blomstrar där kring 25-32. När de mer barnsliga dragen har försvunnit, både i utseende och personlighet och de liksom har fått mer erotiskt skinn på näsan. En slags magnetisk utstrålning. Samma sak med män mellan 25-32. Något händer där! Fortsatt ungdomlig glans, men varvat med mognad.

Gudrun har jag aldrig tänkt på som annat än politiker. Om jag ska vara riktigt ärlig. Kanske för att hon är så pass mycket äldre än mig själv, hon är äldre än mina föräldrar rentav, blir därav fel att tänka så på henne så, för min del. Det är väl mer de 30-40 åriga politikerna nu, som man reflekterar så kring "är hon sexig eller inte?". Typ Dagos*star, Ebba osv. Men finner dem inte sexiga, men vissa vackra drag. Inte mina typer. Dessutom är de politiker. Vill hellre lyssna på vad de har att säga. Känns tämligen viktigare.
Citera
2026-08-12, 00:07
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Att plugga 3-4 år på högskola/universitet (vilket man gör om man läser till sjuksköterska eller förskolelärare) och sedan skaffar ett jobb, är att göra karriär. Och att bli självständig och självförsörjande. Och denna utbildning är flertalet färdiga med i tidig vuxen ålder, innan 30 iaf. Och flertalet kvinnor går ner i % under småbarnsåren. Och får en man. Och får barn med honom vid cirka 31 års ålder.

Men kära du. Som Pippi Långstrump sa "Att spela trumpet, utan trumpet, det är det svåraste som finns!". Det är väldigt svårt/omöjligt att prioritera familj och barn innan man har familj och barn! Jag själv prioriterade arbete (arbetade som mest 130%), studier, vänner, mina äldre släktingar, min träning, se på film, läsa skönlitteratur och facklitteratur, musik väldigt högt innan jag fick familj!

När jag fick en partner när jag var över 30 och sedan barn när vi båda var över 35, så prioriterar jag familjen före allt annat! Både jag och min partner har gått ner i arbetstid (under 100%), för att ge familjen mer av vår tid. Väldigt svårt/omöjligt att visa att man "är en sådan" som prioriterar familjen högst av allt, innan man har en familj att prioritera!

Och visst är kärlek det högsta av allt. Men du behöver förstå en väldigt viktig sak: en dotter som växer upp med en pappa som går och fluktar efter tonårstjejer och inte ger modern någon uppmärksamhet. Och dottern märker att modern blir mer och mer grå av minskad uppmärksamhet från sin make. Den dottern kommer lära sig:
1. Män vill ha unga tjejer och sedan är man pase´ fast man har fött honom barn.
2. Bäst att bli självförsörjande och inte satsa helhjärtat på män, de kommer ändå bara svika.

En dotter som ser sin pappa flirta med sin mamma och att de fortsatt är kära i varandra och attraherade av varandra (sådant märks, även om de inte hånglar öppet, märks i blickar, fina kommentarer osv.). Den dottern lär sig:
1. Kärlek och attraktion håller högt upp i åldern, män är pålitliga i sin kärlek och attraktion.
2. Jag kan lita på män och satsa på män och familj, det är tryggt.

Du som hebefil kommer riskera att få otrygga döttrar som blir "karriärslystna" och det är du som har skapat det då, inte feminismen.

Medans vi som känner högst attraktion till vår partner (även när vi är kring 50 bast etc.) kommer ge våra döttrar en trygghet i at relationer är hållbara även ur attraktionsaspekten.

Djup kärlek märks ju inte för omgivningen lika mycket som attraktion gör.

Du verkar då inte checkat alla ick-boxar som jag talar om, vilka är:

Kvinna 35+, utan barn, satsar på karriär (dvs inte enbart har en utbildning och jobb), feminist och tjatar om jämställdhet, vill inte gå ned i arbetstid.

Du klarade dig!

Sen tror jag kärlek förändras med åldern. Jag tror det kan finnas både kärlek, närhet och uppmärksamhet vid 50, men man står liksom inte vid konsum och hånglar och ingen i den åldern är lika attraktiv som unga människor är. För kvinnor är peak 16 - 20 år, med en eventuell bonus på stadiga 10 år därefter med rätt kost, motion och cpr. För män är det 18 - 70 år.

Att konstatera att fasta bröst är snyggare än hängiga eller att sexpack är snyggare än kagge är ju bara att beskriva verkligheten istället för att ljuga.

Sen har vi redan konstaterat att du ljuger om definitionen på hebefil. Män som attraheras mest av kvinnor 16 - 20 år är normala, män som attraheras mest av kvinnor 55 har en fetisch.
Citera
2026-08-12, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Du verkar då inte checkat alla ick-boxar som jag talar om, vilka är:

Kvinna 35+, utan barn, satsar på karriär (dvs inte enbart har en utbildning och jobb), feminist och tjatar om jämställdhet, vill inte gå ned i arbetstid.

Du klarade dig!

Sen tror jag kärlek förändras med åldern. Jag tror det kan finnas både kärlek, närhet och uppmärksamhet vid 50, men man står liksom inte vid konsum och hånglar och ingen i den åldern är lika attraktiv som unga människor är. För kvinnor är peak 16 - 20 år, med en eventuell bonus på stadiga 10 år därefter med rätt kost, motion och cpr. För män är det 18 - 70 år.

Att konstatera att fasta bröst är snyggare än hängiga eller att sexpack är snyggare än kagge är ju bara att beskriva verkligheten istället för att ljuga.

Sen har vi redan konstaterat att du ljuger om definitionen på hebefil. Män som attraheras mest av kvinnor 16 - 20 år är normala, män som attraheras mest av kvinnor 55 har en fetisch.

Jag vet ingen kvinna som är sådan du beskriver.

Jag och min partner är närmre 50. Väldigt kära och rejält attraherade av varandra. Jag får flera gånger per dag motstå impulser av att smeka min partners sexiga kropp. Och vi brukar ta varandra på låren när vi åker bil. Pussas och kramas hemma, när vi hamnar kortvarigt på tu man hand med varandra. Lite diskret sådär. Visst. Det är ju inte som när vi var över 30 och nyss hade träffats, då var vi fan som kaniner! Tog jämt på varandra osv. Våldsamt attraherade av varandra! Men laddningen finns ständigt närvarande även nu. Flirtandet, blickarna.

Se Hotell Romantik. Där 60+ och 70+ människor vill finna en partner. Nog fan attraheras de av varandra! Tydligt.

Finns gott om mellanting vet du! Den av mig och min partner som är kvinna har varken fasta bröst som står rakt ut, eller hängbröst. Utan välformade fylliga C-kupor, som putar ut även utan bh, men med litet veck under där brösten möter huden på torso. Som det blir om en kvinna har lite större byst oavsett hennes ålder. De var i B-kupa innan graviditeter, men blev C sedan och har stannat där. Och den av oss som är man, har antydan till magrutor, det har även den av oss som är kvinna, då vi båda gillar att träna.

Nej. Kvinnor pekar mellan 20-30. Det gör även män. Om vi talar om utseende, styrka, fertilitet. Men talar vi om attraktion, så peakar min partner varje år, oavsett min partners ålder. Finns ingen annan som gör mig så jävla tänd! Bara tanken får mig att vilja väcka min partner nu för en omgång...

Om ens partner är attraktiv och 55 år och man själv är 45-65 år. Så är det inte konstigt att tända hårt på sin partner! Men random 55-åring går man väl inte runt och suktar efter? Vare sig det är en man eller kvinna.

En 16-19 åring är inte färdigutvecklad i sina repruduktiva organ och är omogen mentalt. Så något fel är det på en gubbe som helst vill ha en outvecklad tonåring. Och vill han ha en 16-19 åring, så vill han i regel även ha 12-15 åringar. Dvs: hebefil. Men så långt tänkte du inte.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-12 kl. 00:42.
Citera
2026-08-12, 01:59
Medlem
Citat:
Och vill han ha en 16-19 åring, så vill han i regel även ha 12-15 åringar. Dvs: hebefil. Men så långt tänkte du inte.

Vilket sanslöst korkat påstående. Nej, att man attraheras av 19-åringar betyder inte att man också attraheras av 12-åringar. Om man attraheras av 16-19 åringar, vilket ALLA heterosexuella män gör, så betyder det att man attraheras av 16-19 åringar. Och inte att man vill ha 12-åringar.

Herregud. Du är så full av skit att det liknar ingenting.

Det är också en jävla skillnad på att attraheras av och vilja ha.
Citera
2026-08-12, 05:47
Medlem
Citat:
Vilket sanslöst korkat påstående. Nej, att man attraheras av 19-åringar betyder inte att man också attraheras av 12-åringar. Om man attraheras av 16-19 åringar, vilket ALLA heterosexuella män gör, så betyder det att man attraheras av 16-19 åringar. Och inte att man vill ha 12-åringar.

Herregud. Du är så full av skit att det liknar ingenting.

Det är också en jävla skillnad på att attraheras av och vilja ha.

Nej, alla heterosexuella män attraheras inte av så unga tjejer som 16-17 åringar. Men de som gör det, drar sig även neråt i ålder. Det stannar inte vid 16-åringar. Utan rör sig neråt till 12-15. För vissa ännu längre ner än så. Handen på hjärtat Joe88, ser du skillnaden på en 14 åring och en 16 åring? Den du tror är är 16 kan lika gärna vara 14. Och en lång 12-åring som kom tidigt i puberteten... kan också tas för att vara tonåring kring 16 år. Så, det är detta jag menar: en man som tänder på 16-åringar, stannar inte där.

Men det går definitivt att se skillnad på en 20-åring och en 12-16-åring. Anders kallar det ju tom. Att "kvinnor på 20+ lever på lånad tid". Han ogillar uppenbarligen mognaden som blir i utseendet kring 20! När allt i kroppen (förutom hjärnan) liksom är färdigutvecklat, viljet är just vid 20+. För icke-hebefiler är det först vid 20+ kvinnor börjar blomstra och vara just: kvinnor! Vissa anser tom. Att 20 är för ungt. Och föredrar 25+. Då även hjärnans utveckling är klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in