2026-08-07, 18:28
Medlem
Ingen nyhet att män tycker om yngre kvinnor, men om man räknar bort viljan att få barn, hur stor roll spelar det då?

Exempelvis väljer en 45-årig man hellre en vacker 45-årig kvinna eller en medelmåttig 35-årig kvinna? Eller en 35-årig man som kan välja mellan motsvarande 35-åring eller 25-åring? Osv, uppåt eller nedåt i ålder.

Slår det likadant i alla åldrar (om man fortfarande räknar med att man inte vill ha barn)?
Citera
2026-08-07, 18:52
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamwonderwoman
Ingen nyhet att män tycker om yngre kvinnor, men om man räknar bort viljan att få barn, hur stor roll spelar det då?

Exempelvis väljer en 45-årig man hellre en vacker 45-årig kvinna eller en medelmåttig 35-årig kvinna? Eller en 35-årig man som kan välja mellan motsvarande 35-åring eller 25-åring? Osv, uppåt eller nedåt i ålder.

Slår det likadant i alla åldrar (om man fortfarande räknar med att man inte vill ha barn)?

För de flesta av oss är det där av ganska underordnad betydelse, och särskilt om framtida barn inte är aktuella.
Träffar man någon och kemin och annat stämmer så tänker man inte: "Fast är hon inte lite för gammal? , eller "Kanske kan jag få någon som är lite snyggare."

Jag är gift med en kvinna som rent objektivt är den vackraste/snyggast av oss och som är lite äldre än mig.
Senast redigerad av Stenballe 2026-08-07 kl. 19:02.
Citera
2026-08-07, 18:55
Medlem
lakritcs avatar
Snygga kvinnor kan vara sällsynta och då skulle jag säga att åldern inte behöver betyder så mycket. Jag skulle definitivt säga att en vacker 45-åring prioriteras före en medelmåttig 35-åring.

Att enbart vara ung och fertil är inget som jag själv går i gång på. När dessa tjejer blir äldre väntar för de allra flesta ett medelmåttigt utseende, Svenssonliv och ett förlorat lopp om de bästa männen.
Senast redigerad av lakritc 2026-08-07 kl. 19:04.
Citera
2026-08-07, 19:03
Medlem
För att vara lite äcklig. Skulle du som 25åring tycka att det vore nice att kyssa en 65årig kvinna.
Nej. Det är faktiskt lika smaklöst när man är 65. Skillnaden är att man kan göra andra saker tillsammans. Äta, träffa vänner ock se på hur barnbarnen har det. Ja, så var det med det...
Citera
2026-08-07, 19:17
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Kvinnor blir psykologiskt sämre ju äldre de är.

Deras psykologiska förfall hänger antagligen ihop med antalet olika kukar de ridit på.

Dicaprio dumpar väl aina flickvänner samma dag de fyller 20? Det gör han rätt i.
Citera
2026-08-07, 19:44
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
För att vara lite äcklig. Skulle du som 25åring tycka att det vore nice att kyssa en 65årig kvinna.
Nej. Det är faktiskt lika smaklöst när man är 65. Skillnaden är att man kan göra andra saker tillsammans. Äta, träffa vänner ock se på hur barnbarnen har det. Ja, så var det med det...
Även det är faktiskt relativt. Skönhet tenderar i någon mening att bestå livet ut minus kanske de sista 10-15 åren.

Jämför Daniela Bianchi med denna random 25-åring:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQF-dV1wrCkz4uLFSzdsfydQD6uv48K2ej_ucWEwJghk09n_VkGJJZ sMK6i&s=10

https://media.istockphoto.com/id/868389816/photo/portrait-of-a-young-latin-woman-looking-at-camera.jpg?s=612x612&w=0&k=20&c=O6vXObLG-IV2nBeKlgBU1qrm05-eOadzCkHnJmchCBc=
Citera
2026-08-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Även det är faktiskt relativt. Skönhet tenderar i någon mening att bestå livet ut minus kanske de sista 10-15 åren.

Jämför Daniela Bianchi med denna random 25-åring:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQF-dV1wrCkz4uLFSzdsfydQD6uv48K2ej_ucWEwJghk09n_VkGJJZ sMK6i&s=10

https://media.istockphoto.com/id/868389816/photo/portrait-of-a-young-latin-woman-looking-at-camera.jpg?s=612x612&w=0&k=20&c=O6vXObLG-IV2nBeKlgBU1qrm05-eOadzCkHnJmchCBc=

Ganska bra exempel faktiskt!
Citera
2026-08-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Kvinnor blir psykologiskt sämre ju äldre de är.

Deras psykologiska förfall hänger antagligen ihop med antalet olika kukar de ridit på.

Dicaprio dumpar väl aina flickvänner samma dag de fyller 20? Det gör han rätt i.

Enligt mina observationer så hänger "psykologiskt förfall" sällan samman med kön. Vissa kvinnor/män blir klokare med åren och vissa blir mer inskränkta surgubbar/surtanter. Antalet kukar någon ridit på är alltså helt irrelevant i sammanhanget.
Citera
2026-08-07, 20:35
Medlem
Citat:

Menar du att det är smaklöst med två 65-åringar som kysser varandra..och att de borde pyssla med annat istället? Eller att det är just den stora åldersskillnaden som gör det?
Citera
2026-08-07, 20:40
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Både frun och jag är 60+ och vi äter, träffar vänner, umgås med barn och barnbarn...och har ett bra och aktivt sexliv.
Citera
2026-08-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Både frun och jag är 60+ och vi äter, träffar vänner, umgås med barn och barnbarn...och har ett bra och aktivt sexliv.

Goals
Citera
2026-08-07, 21:04
Medlem
Straminskys avatar
Helena Seger är 55, Zlatan är 44.
Ganska säker på att han kunde fått en yngre kvinna, om han så velat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in