Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Jag tycker inte män 20 eller över är sexiga heller, om det känns bättre. Eller under 20.
Det är väl för att du inte är gay.
För min del får du stå vart du vill i frågan. Jag bara poängterar att det är män som du som har visat kvinnorna vägen: att kvinnor gör bäst i att utbilda sig och skaffa jobb och inte vara ekonomiskt beroende av en man som eventuellt kommer lämna dem den dag de blir äldre och fula. Det är män som du som har visat kvinnorna detta. Inte feminismen. Feminismen har bara stöttat kvinnorna i sin ökade självständighet. Så att kvinnorna tex. inte ska vara livegna män som lämnar dem för yngre kvinnor. Men du gnäller på feminismen över att kvinnor utbildar sig och skaffar jobb, när det bland annat är sådana som du som är roten till att det ser ut som det gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Tycker du kärlek och sexighet är samma sak? Finns det någon övre gräns där du tror att människor inte längre är sexiga? 91? 102?
Du är utseendefixerad. Att åldras tillsammans är någonting fint, även om man blir osexig på köpet. Finns viktigare saker än att vara sexig i livet. Det hör ungdomen till, det vet du TomatKungen.
Nej, jag kan tycka att någon är sexig/attraktiv utan att vara kär. Men är jag kär, så kommer jag per automatik känna attraktion för personen också.
Sexighet för min del handlar inte så mycket om utseendet, utan om utstrålningen och en slags magnetisk dragningskraft. Och detta har ingen ålder.
Min partner har exakt samma magnetiska dragningskraft på mig nu, som när vi var yngre. Ingen skillnad. Även om min partner ser äldre ut nu än då. Min partner pendlar en del i vikt också. Och det är samma sak där: jag är lika attraherad av min partner när min partner väger 69 som 80. Även om utseendet givetvis ändras av vikten. Men det gör
inte den magnetiska dragningskraften och utstrålningen som min partner har! De delarna finns kvar!
Så nej. Jag är inte utseendefixerad. Men
du är utseendefixerad, när du påstår att kvinnor över 20 "lever på lånad tid". Vilket utifrån trådens ämne är underförstått att du tycker att de tappar i utseende efter 20. Och tappar de i utseende så tappar de i sexighet/attraktion, i dina ögon. Och lever därmed enligt dig "på lånad tid".