2026-08-10, 13:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Ge mig den igen.
Orkar du inte backa en sida, så nej, varför skulle din lathet att backa till sidan 110 åt dig, kopiera och sen citera dig och sen svara och klistra in.
Dy måste vara otroligt korkad om du inbillar dig jag hjälper någon så jävla lat.

Sidan 110, finns både i mitt citerade, och den som lade upp video, som nog tom var andra ggr minst den kommit upp.

Sluta fåna dig, din lathet gör inte att jag kommer hjälpa dig och göra mer än vad du behöver göra för titta på videon.
Men förstår att du inte vill titta på videon, för din värld vad en carbonara är kommer helt raseras.

Och sen det enda du har kvar är att jag gillar den krämiga med ägg, och tjafset om att det ska vara som grädde är helt ointressant där också.
Och misstänker grädde är mycket nyttigare en än äggulor, och speciellt de som har problem med kolesterol.
Citera
2026-08-10, 13:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vitsen med en carbonara är att du använder dig av ägg.
Nope, titta på videon på sid 110, sluta gör bort dig.
Vart tog det krämiga vägen då?
För du har flera carbonaras där man stannar ägget.
Citera
2026-08-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Orkar du inte backa en sida, så nej, varför skulle din lathet att backa till sidan 110 åt dig, kopiera och sen citera dig och sen svara och klistra in.
Dy måste vara otroligt korkad om du inbillar dig jag hjälper någon så jävla lat.

Sidan 110, finns både i mitt citerade, och den som lade upp video, som nog tom var andra ggr minst den kommit upp.

Sluta fåna dig, din lathet gör inte att jag kommer hjälpa dig och göra mer än vad du behöver göra för titta på videon.
Men förstår att du inte vill titta på videon, för din värld vad en carbonara är kommer helt raseras.

Och sen det enda du har kvar är att jag gillar den krämiga med ägg, och tjafset om att det ska vara som grädde är helt ointressant där också.
Och misstänker grädde är mycket nyttigare en än äggulor, och speciellt de som har problem med kolesterol.
Länka till om du känner att det är så viktigt

.
Citera
2026-08-10, 13:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Länka till om du känner att det är så viktigt

.
Nej, det är inte viktigt för mig, jag vet redan att vitsen med carbonara är inte det du säger, utan den är många olika där ett par är inte ens krämiga.

Och nej, är du så lat att du inte orkar, så då är jag lika lat och inte heller orkar.
Men vart enda gång du skriver här från och med nu, kommer jag berätta du har fel om carboanra, och att det enda du säger är vad du gillar och inget mer, och lyssna inte på användaren och för den vet inte vad carbonara är mer än puristvarianten.
Citera
2026-08-10, 13:34
Medlem
Citat:
Nope, titta på videon på sid 110, sluta gör bort dig.
Vart tog det krämiga vägen då?
För du har flera carbonaras där man stannar ägget.
Var har jag gjort bort bort mig? Berätta.
Citera
2026-08-10, 13:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
En riktig carbonara ska göras med pancetta, som skärs på längden, steks till färg, inte med spagetti utan typ av nudlar mer(kommer juts inte ihåg namnet just nu, dock inte spagetti.)

Du lägger pancettan på ett papper låter det dränera, du dränerar nudlarna och sparar inget vatten.
Du tar HELA ägget, ost och rör om lätt, sätt till och rör tills det börjar äggen har stannat.

Där har du en riktigt carbonara.

Så hävdar du annat, ja, då har du gjort bort dig, dock har du gjort bort dig genom antyda det bara finns ett sätt och med ägg för krämighet.
Citera
2026-08-10, 13:42
Medlem
Citat:
Nej, det är inte viktigt för mig, jag vet redan att vitsen med carbonara är inte det du säger, utan den är många olika där ett par är inte ens krämiga.

Och nej, är du så lat att du inte orkar, så då är jag lika lat och inte heller orkar.
Men vart enda gång du skriver här från och med nu, kommer jag berätta du har fel om carboanra, och att det enda du säger är vad du gillar och inget mer, och lyssna inte på användaren och för den vet inte vad carbonara är mer än puristvarianten.
Ägg. Inte grädde.
Citera
2026-08-10, 13:49
Medlem
Citat:
En riktig carbonara ska göras med pancetta, som skärs på längden, steks till färg, inte med spagetti utan typ av nudlar mer(kommer juts inte ihåg namnet just nu, dock inte spagetti.)

Du lägger pancettan på ett papper låter det dränera, du dränerar nudlarna och sparar inget vatten.
Du tar HELA ägget, ost och rör om lätt, sätt till och rör tills det börjar äggen har stannat.

Där har du en riktigt carbonara.

Så hävdar du annat, ja, då har du gjort bort dig, dock har du gjort bort dig genom antyda det bara finns ett sätt och med ägg för krämighet.
Det viktiga är nog äggräram- Och att man inte har grädde i den.
Citera
2026-08-10, 13:49
Medlem
Citat:
Genom att gång på gång be klyban länka en grej som finns väldigt kort bak i tråden. Länken fanns till och med i det inlägg där klyban citerade dig och skrev "Du bör titta på videon ovan" och bara sju inlägg senare i tråden ber du klyban länka igen.

Här är det inlägget där länken finns (FB) Stora tråden om Pasta Carbonara
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-08-10 kl. 14:13.
Citera
2026-08-10, 14:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ägg. Inte grädde.
Oroa dig inte, jag kommer till grädden senare och riktig carbonara
Citat:
Dock blir inte den första varianten krämig, pga äggen har stannat.

Det viktiga är att man om man har grädde i, så gör även den en carbonara.

Edit:
Och från att den första man kunde hitta beskriven inte hade spagetti ens.
(Första receptet man kunde läsa om, så ar det tajarin pasta, inte spagetti.)
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Genom att gång på gång be klyban länka en grej som finns väldigt kort bak i tråden. Länken fanns till och med i det inlägg där klyban citerade dig och skrev "Du bör titta på videon ovan" och bara sju inlägg senare i tråden ber du klyban länka igen.

Här är det inlägget där länken finns (FB) Stora tråden om Pasta Carbonara
Det är så löjligt patetiskt att vi måste hjälpa en så satans lat användare, som inte ens klarar gå tillbaka en sida.
Men och andra sidan nu existerar inga ursäkter längre för användaren att lära sig något.

Stora frågan är, tror du användaren lär sig något.

För en sak jag aldrig kommer säga emot, och när någon föredrar den krämiga med äggen.(För även här har vi en del recept som inte alls är som puritanernas.)
Me4n även om man bara säger att det är den man verkligen gillar av dom.
Så är det något jag kan respektera, men säga det inte ska vara grädde i för vara carbonara, så är det bara av okunnighet.
osv...
Senast redigerad av klyban 2026-08-10 kl. 14:47.
Citera
2026-08-10, 15:55
Avslutad
Felpost.
Citera
2026-08-10, 15:57
Avslutad
Citat:

Läs nu Adam Kjälls nysläppta och utmärkta bok ’Det nya italienska köket’ så kommer du äntligen inse att du har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in