2026-07-14, 07:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Så vart tänker du flytta då?
Vilka länder har kvinnor som uppfyller kraven?

Skulle ju vara intressant att höra svaret på den motsatta frågan? Till vilket land ska de svenska kvinnorna flytta för att få ett tryggare, bättre och mer jämställt liv än här i Sverige?
Citera
2026-07-14, 12:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Skulle ju vara intressant att höra svaret på den motsatta frågan? Till vilket land ska de svenska kvinnorna flytta för att få ett tryggare, bättre och mer jämställt liv än här i Sverige?

En intressant och i högsta grad relevant fråga! Skulle dock vilja nyansera: det handlar inte om jämställdhet, utan rena privilegier.

Citat:
"Alla djur på gården var lika mycket värda - förutom grisarna som var lite mer värda än andra."
George Orwell, Djurfarmen
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-14 kl. 12:51.
Citera
2026-08-01, 13:06
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Det känns som att den kvinnliga parasitära behovsspiralen ökar i sin stigning.

De senaste 2 veckorna har jag tackat nej till att vara 3 kvinnors tjänare. 2 av dem genuint vackra óch helt hjälplösa med sina för oss män vardagliga småproblem, som man bara fixar på ca. 10-20min.

Det roliga är att de inte kommit med något kvinnligt dom de själva kan bidra med. Något som kanske bara tar 20 min om det håller bra klass, precis som mina tekniska tjänster.
Något jag t.o.m. nämde med lite snygga metaforer till en av kvinnorna och hon slickade sig nästan om läpparna när jag lade "the leigh of the land". Men jag tror hon har komplex som hon inte kan komma över, fast jag t.o.m. banade vägen verbalt.

Min slutsats är att det börjar brännas allt mer för dem och kompoundeffekterna av parasitismen har börjat bygga upp i volym.
Citera
2026-08-01, 19:34
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Jag förstår att det svider i dig som kvinna att få höra att det faktiskt inte är så lätt att vara man i Sverige idag heller och att många svenska män faktiskt anser och tycker att svenska kvinnor har samma rättigheter och möjligheter som män har.
Inte bara anser , de har dessutom rätt i sitt tyckande.
Citera
2026-08-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Detta är naturligt, eller kommer naturligt för de män med en hjärna. Det finns många saker hos svenska eller västerländska kvinnor som är fel. Men alla lider inte av vad det nu kan vara som är fel.

Men den stora grejen är polariseringen mellan könen. Om 80 % av tjejer i skrivande stund inte vill ha en kille som röstar på SD så blir det "ganska" så svårt att hitta en partner.

När man vet att 80 % av kvinnor inte kommer acceptera en om man öppnar truten och säger vad man röstar på så dör letandet efter tjej redan där. Vem orkar gå runt och va motiverad när man vet att 8/10 väljer bort en för att dom har blivit lurad om vad ett parti är eller inte?

Enligt undersökningarna röstar 40 % av unga män på SD. Det betyder att kvinnor väljer bort 40 % av män p.g.a. ingenting, enbart p.g.a. vad de lägger för lapp i ett kuvert var fjärde år.

Jag vet inte om det finns en del av dessa 40 % av killar som helt enkelt gömmer vad de röstar på.

Men jag undrar fortfarande hur ett sånt förhållande ser ut? Hur ska man diskutera nåt öppet? Ska man aldrig lyssna på radio, tv, tidningar? Aldrig diskutera eller reagera eller prata om nåt som hänt i nutid i landet?

Förstår inte hur ett sånt förhållande kan gå ihop? Den enda lösningen bör ju vara för en sån kille som röstar SD att mer eller mindre bli en bitch och inte uttrycka sin egna åsikt. Nu tror jag inte alla tjejer vill ha extrem vänster politik, inte längre allafall. Men att som kille börja säga vad man tycker i Sverige i ett förhållande borde ju snabbt upptäckas vad man röstar på.

Själv idag i skrivande stund så skulle jag inte vilja ha ett förhållande med dom heller som röstar på vänsterblocket eller tycker SD är nazister, som ungefär hälften av moderaternas väljare tycker.

Jag tycker det har gått alldeles för lång tid nu, förstår man inte fortfarande att man blivit lurad med olika saker o ting, eller inte fattar att vänsterblocket har politik som leder till problem så vill jag inte ha nått o göra med dem.

I o försig så har jag aldrig velat ha nåt att göra med dem, men nu är det nog ristat i sten för alltid. Har man inte sett vilka partier i riksdagen som är problem nu för sitt egna hemland så finns det inget hopp att man ser det om 1 eller 100 år från nu.

Sen är det många tjejer som är trendkänsliga, involverade i social media dessutom kanske på toppen. Det är inte attraktivt. En tjej som bara följer trender är en fullständigt ointressant människa.

Vad är det man brukar kalla dom? NPC:er?
Citera
2026-08-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Detta är naturligt, eller kommer naturligt för de män med en hjärna. Det finns många saker hos svenska eller västerländska kvinnor som är fel. Men alla lider inte av vad det nu kan vara som är fel.

Men den stora grejen är polariseringen mellan könen. Om 80 % av tjejer i skrivande stund inte vill ha en kille som röstar på SD så blir det "ganska" så svårt att hitta en partner.

När man vet att 80 % av kvinnor inte kommer acceptera en om man öppnar truten och säger vad man röstar på så dör letandet efter tjej redan där. Vem orkar gå runt och va motiverad när man vet att 8/10 väljer bort en för att dom har blivit lurad om vad ett parti är eller inte?

Enligt undersökningarna röstar 40 % av unga män på SD. Det betyder att kvinnor väljer bort 40 % av män p.g.a. ingenting, enbart p.g.a. vad de lägger för lapp i ett kuvert var fjärde år.

Jag vet inte om det finns en del av dessa 40 % av killar som helt enkelt gömmer vad de röstar på.

Men jag undrar fortfarande hur ett sånt förhållande ser ut? Hur ska man diskutera nåt öppet? Ska man aldrig lyssna på radio, tv, tidningar? Aldrig diskutera eller reagera eller prata om nåt som hänt i nutid i landet?

Förstår inte hur ett sånt förhållande kan gå ihop? Den enda lösningen bör ju vara för en sån kille som röstar SD att mer eller mindre bli en bitch och inte uttrycka sin egna åsikt. Nu tror jag inte alla tjejer vill ha extrem vänster politik, inte längre allafall. Men att som kille börja säga vad man tycker i Sverige i ett förhållande borde ju snabbt upptäckas vad man röstar på.

Själv idag i skrivande stund så skulle jag inte vilja ha ett förhållande med dom heller som röstar på vänsterblocket eller tycker SD är nazister, som ungefär hälften av moderaternas väljare tycker.

Jag tycker det har gått alldeles för lång tid nu, förstår man inte fortfarande att man blivit lurad med olika saker o ting, eller inte fattar att vänsterblocket har politik som leder till problem så vill jag inte ha nått o göra med dem.

I o försig så har jag aldrig velat ha nåt att göra med dem, men nu är det nog ristat i sten för alltid. Har man inte sett vilka partier i riksdagen som är problem nu för sitt egna hemland så finns det inget hopp att man ser det om 1 eller 100 år från nu.

Sen är det många tjejer som är trendkänsliga, involverade i social media dessutom kanske på toppen. Det är inte attraktivt. En tjej som bara följer trender är en fullständigt ointressant människa.

Vad är det man brukar kalla dom? NPC:er?

SD ÄR ett f.d. nazitisk/ extremnationalsitiskt parti. Liksom fakta.
Har man inte 2026 med en någorlunda utbildning som lär ut HISTORIA inte fattat vad nazister och högerextrema rasistiska åsikter och politik leder till för "problem" så well......

SD är också ett antifeministiskt parti, om aktivt gärna vill vrida klockan tillbaka för kvinnor och deras rättigheter och möjligheter i samhället...
Har man inte 2026 med en någorlunda utbildning kring vad patriarkat ställt till med för "problem" för kvinnor historiskt och fortsatt världen över ...så well.....

SD är också klimatförnekare...och herregud..fattar man fortsatt inte 2026 att vårt klimat är på väg att rubbas och fortsatt inte tror på vad en FET majoritet av världens samlade vetenskapliga expertis säger i frågan...så well......

Är man så jävla blåst att man röstar på SD så well.....då får man nog klara sig utan de flesta svenska kvinnor ja...
för de flesta svenska kvinnor är bra utbildade och ofta betydligt smartare än average SD fjant.
Citera
2026-08-10, 09:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Har man inte 2026 med en någorlunda utbildning som lär ut HISTORIA inte fattat vad nazister och högerextrema rasistiska åsikter och politik leder till för "problem" så well......

SD är också ett antifeministiskt parti, om aktivt gärna vill vrida klockan tillbaka för kvinnor och deras rättigheter och möjligheter i samhället...
Har man inte 2026 med en någorlunda utbildning kring vad patriarkat ställt till med för "problem" för kvinnor historiskt och fortsatt världen över ...så well.....

SD är också klimatförnekare...och herregud..fattar man fortsatt inte 2026 att vårt klimat är på väg att rubbas och fortsatt inte tror på vad en FET majoritet av världens samlade vetenskapliga expertis säger i frågan...så well......

Är man så jävla blåst att man röstar på SD så well.....då får man nog klara sig utan de flesta svenska kvinnor ja...
för de flesta svenska kvinnor är bra utbildade och ofta betydligt smartare än average SD fjant.

Kan du förklara för mig varför det globala klimatet tjänar på att vi i väst (med den renaste produktionen) med skatter och avgifter och nedläggning av energikällor mer eller mindre omöjliggör vår egen produktion och flyttar produktionen till länder som Kina och Indien t.ex där det produceras mycket mer smutsigt och sedan ska varorna transporteras på fartyg (smutsigt) till väst?
Citera
2026-08-10, 09:46
Medlem
Citat:
Kan du förklara för mig varför det globala klimatet tjänar på att vi i väst (med den renaste produktionen) med skatter och avgifter och nedläggning av energikällor mer eller mindre omöjliggör vår egen produktion och flyttar produktionen till länder som Kina och Indien t.ex där det produceras mycket mer smutsigt och sedan ska varorna transporteras på fartyg (smutsigt) till väst?

Nu är du helt OT.
Citera
2026-08-10, 09:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu är du helt OT.

Det är jag väl inte. Du klagar ju på att SD tycker att klimattjatet i Sverige och EU har gått för långt.

Svara på frågan istället. Hur kan du försvara en sådan klimatpolitik som flyttar produktionen till länder som Kina och Indien som har en mycket smutsigare produktion och därtill behöver frakta varorna per fartyg (smutsigt) till Europa?
Citera
2026-08-10, 13:07
Medlem
Citat:

Oj nej, ett troll, ovanligt, finns ingen substans i det du säger och dig ska man givetvis svara tror du. Jag hoppas bara inte du är vuxen för då kan man ju börja undra hur det är med intelligensen.

För de som vill läsa just varför SD inte är ett nazistiskt parti kan läsa tråden nedanför som behandlar ämnet bra.
(FB) Är SD verkligen rasister?

Detta är inte en invit då asså, jag vet fortfarande att du är ett troll så inga inlägg kommer skrivas mer från mig. Personangreppen kan du hålla för dig själv också, det är otrevligt att hålla på så och bara en riktig nolla kan få för sig att man vinner över folk i ett argument om man håller på så.

Speciellt genom internet.
Senast redigerad av Vintageman 2026-08-10 kl. 13:13.
Citera
2026-08-10, 13:18
Medlem
När jag läser den här typen av trådar är jag glad att jag inte är ung idag. I min generation är de flesta kvinnor vettiga.
Citera
2026-08-10, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
När jag läser den här typen av trådar är jag glad att jag inte är ung idag. I min generation är de flesta kvinnor vettiga.

Tyvärr är det så, jag är 33 idag. Så jag var med om att min motpart blev hjärntvättad utan dess like, men många killar har också varit hjärntvättade. Det är ingen som är speciellt i Sverige, så här ser det ut i hela västvärlden och jag vet inte om det är en bra eller dålig sak..

När åren var runt 2010-2015 så kunde jag förstå att man har en skev bild av verkligheten för media dolde allting. Jag förstår liksom varför och även dessförinnan att folk inte har förstått riktigt hur stora problemen var.

Även om många svenskar blundar för särskilda situationer i samhället när dom uppstår utöver det och "tittar bort" för att inte uppfattas som rasister.

Vad jag inte förstår är hur många svenskar kan fortsätta rösta för de partier som fortfarande har samma politik och tycker det är ett vettigt val när man nu svart på vitt vet vad den politiken har lett till.

Det har alltså skett en stor stor förändring politiskt i Sverige, både i media och riksdagshuset samt hos befolkningen och vad de vill ha för politik själva, vilka problem de tycker är mest viktiga att fixa.

I det läget att gå och rösta på samma partier igen som har samma politik fortfarande är helt och hållet numera obegripligt. Det kan jag inte förstå. Där är det 70 % av unga kvinnor som lägger sin röst fortfarande. (Både av gamla och nya undersökningar.)

Och det till bakgrunden att de själva råkar och har råkat ut för otrygghet till den grad att vi har mest våldtäkter i världen per kapita. Att 60 % av tjejer känner otrygghet vid mörkrets inbrott, från en mycket mycket gammal undersökning. Tjejer är ju också de som kommer förlora allra mest på att Sverige blir ett Islamskt land p.g.a. väldigt stor invandring och ingen integration på toppen.

Så jag kan faktiskt inte förstå deras val. Och vi pratar om "unga kvinnor" upp till 40 års ålder. Det är så många kvinnor som verkar va fullkomligt disträ om vad som är vad rent utsagt i Sverige.

Men som 50 % vet vi ju av svenska folket, både män och kvinnor, gamla samt unga som vill ha de vänsterliberala partierna vid makten. Varför kan man fråga sig?

Det finns ingen bra svar på den frågan, för den frågan bör egentligen bli ställd alls i en logisk värld med tanke på de senaste 10 åren i Sverige.
Senast redigerad av Vintageman 2026-08-10 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in