2026-08-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Alla de där punkterna är ju följder av att kvinnor ansågs omyndiga. Ansvaret som på den tiden låg på fadern eller maken ligger idag på pappa staten. De lagstiftningarna ändrades 1920 eller tidigare.

Men våldtäkt inom äktenskapet sticker ut. Jag slösade bort en hel timme på att läsa om tidigare våldtäktslagstiftningar. Om jag fattat det rätt så var det inte förrän 1984 det blev olagligt att våldta sin fru, men innan 1984 kunde kvinnor heller inte dömas för våldtäkt över huvud taget. Bara män kunde våldta någon.

Jag tror jag hellre hade fötts som kvinna på 16-1700 talet än som man. Det hänger på om min make är ett fyllo eller inte. Eller nej förresten, barnafödandet hade jag inte velat vara med om, tar nog hellre risken att dö i krig istället.

Du är lika beroende/oberoende av "pappa" staten som jag är.

Jag hade inte velat vara född på varken 16- eller 1700 talet, punkt
Citera
2026-08-16, 14:12
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men inte i Sverige, vilket var det du påstod.
Och halal alltså inte totalt förbjudet vilket var det du påstod.

Man har inte omskärelse på flickor.....vet du varför? Jo för flickor har inte förhud som ser ut som eller är positionerade som manliga.
Kivnnor och män har helt skilda könsorgan, till utseende, funktion m.m. det GÅR inte jämföra.

Jo det går att jämföra. Flickans underliv får man inte så mycket som göra ett nålstick i, medan pojkens kön får man skinnflå.
Citera
2026-08-16, 14:13
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Du är lika beroende/oberoende av "pappa" staten som jag är.

Jag hade inte velat vara född på varken 16- eller 1700 talet, punkt

Jag tror att både du och jag hade klarat oss fint utan pappa staten. Tyvärr har vi inte den möjligheten eftersom alla tvingas in i systemet.
Citera
2026-08-16, 14:21
Medlem
Citat:
Jo det går att jämföra. Flickans underliv får man inte så mycket som göra ett nålstick i, medan pojkens kön får man skinnflå.

man får inte göra nålstick i pojkars underliv heller, det är inte tillåtet att sticka eller skära i mäns ollon ex.
eller sy ihop hans underliv i akt och mening att förhindra honom ha sex.

Nu slutar vi detta, för vi kommer ingenstans och detta avvik har inte längre med ämnet att göra.
Citera
2026-08-16, 14:22
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
man får inte göra nålstick i pojkars underliv heller, det är inte tillåtet att sticka eller skära i mäns ollon ex.
eller sy ihop hans underliv i akt och mening att förhindra honom ha sex.

Nu slutar vi detta, för vi kommer ingenstans och detta avvik har inte längre med ämnet att göra.

Vi slutar för att du har fel och känner dig generad.
Citera
2026-08-16, 14:26
Medlem
Citat:
Vi slutar för att du har fel och känner dig generad.

nej vi slutar för din blåsthet är generande.
Citera
2026-08-16, 16:08
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
nej vi slutar för din blåsthet är generande.

Den som sa't hon va't.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in