Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Omskurna män vet ju inget annat, de har inget att jämföra med. Det är som att amputera toppen av fingret på en bebis och sen fråga honom när han är 20 om hans hand fungerar bra.
Och vi har inte ens nämnt begreppet kroppslig autonomi, vilket egentligen är det enda som behövs för att vinna den här diskussionen. Din jämförelse med FGM är heller inte relevant (även om du har fel där med som vanligt) eftersom DET INTE ÄR LAGLIGT I SVERIGE.
Det är väl för fan inte svårt att förbjuda religiösa traditioner, särskilt när det inte är en del av vår svenska religiösa tradition? Det finns flera idiotiska religiösa traditioner som förbjudits i väst. Hijab, halalslakt, och polygami tex.
För din information.
jag har INTE skapat manlig omskärelse. Det kan jag lova dig har män gjort bak i nån forntid.
jag utför inte manlig omskärelse.
Jag försvarar inte manlig omskärelse.
Jag skulle aldrig utsätta någon i min närhet jag hade den makten över för omskärelse.
Allright?
Och tvärtom så är det jag i denna diskussion som ständigt säger att manlig omskärelse INTE går jämföras med kvinnlig könsstympning.
Motiven till att det görs är annorlunda.
Historien och kontexterna etc är annorlunda OCH! allra viktigaste konsekvenserna är annorlunda.
Hijab är inte förbjudet i Sverige.
Halaslakt är inte förbjudet i Sverige dock krävs det vissa saker.