2026-08-09, 17:23
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Vad är nyfiken på att veta är hur polisen så snabbt förstod att de skulle leta i och runt skärgården. Det gjorde som vi vet en insats på hans adress men letandet började trots allt i skärgården väldigt tätt inpå att ÅÅ upptäcktes och var koncentrerat dit under hela tiden.

Gissningsvis har det funnits vittnesuppgifter eller andra uppgifter som gjort att de kunnat förutsätta att han är kvar.

Från Sollenkroka ö gick det flera avgångar med Waxholmsbolaget den dagen. Ön har egen hållplats längs med båtlinje 14 och det går båtar i båda riktningar från hållplatsen. Från Sollenkroka som är en hållplats bort går andra båtlinjer. Har ingen egen erfarenhet av skärgårdsbåtar men de måste snabbt fått veta att han aldrig gått ombord på någon av dessa.

Upptäckten av kajaken med en blodig trasa i?
Citera
2026-08-09, 17:24
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Med tanke på att barnen kom dit planerat på tisdagen så kanske det var menat att de skulle vara med på festen. Kanske var barnen som hade planerat festen ?
Han kanske ville bjuda även sina barn, men hon tyckte att det var en dålig idé?
Citera
2026-08-09, 17:25
Avstängd
vichy6s avatar
Släpp detta med lägenheter.

Snubben blev kränkt, avvisad
Citera
2026-08-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6

Ja, men alla som blir kränkta mördar inte sin partner.

Det är väl mer ett pussel för att kunna se vilka eventuella karaktärsdrag som kan finnas i bakgrunden till att man sedermera blir så kränkt att man har i sig att knivmörda sin partner.
Citera
2026-08-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ja, både män och kvinnor bråkar. Det vet alla. Du är dock den enda här som försöker hävda att mordet måste ha föregåtts av ett bråk, förmodligen eftersom att det bara är så du får möjlighet att säga att ÅÅ har en egen del i varför hon blev mördad av TN.

Tack för du orkar argumentera med dessa typer. Jag har gett upp.
Citera
2026-08-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6

Hur han betett sig i tidigare relationer är högst relevant för att få en bild av hur han agerar när saker inte går hans väg.
Citera
2026-08-09, 17:30
Medlem
Nu har jag läst och följt .... lyser ju fjant om honom. Jag tror han lider av mycket och det är tyvärr nu det kommer komma fram vilken människa han är på riktigt för jag är helt övertygad om att han "piskat" på kvinnor tidigare. Lider med barnen och dom anhöriga till BO. Jag blir heller inte förvånad om det kommer fram både det ena och det andra om honom.
Citera
2026-08-09, 17:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Han kanske ville bjuda även sina barn, men hon tyckte att det var en dålig idé?
Har faktiskt tänkt den tanken, att konflikten möjligen kan ha handlat om barnen. Någon slags oenighet där.

Vill egentligen inte dra in deras barn i ekvationen men vet ju i allmänhet hur känsligt det kan vara med ”mina barn och andras ungar”
Citera
2026-08-09, 17:38
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Upptäckten av kajaken med en blodig trasa i?

Kajaken med trasan/handduken hittades inte förrän kvällen efter, på onsdagen.
Citera
2026-08-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mor70
Nu har jag läst och följt .... lyser ju fjant om honom. Jag tror han lider av mycket och det är tyvärr nu det kommer komma fram vilken människa han är på riktigt för jag är helt övertygad om att han "piskat" på kvinnor tidigare. Lider med barnen och dom anhöriga till BO. Jag blir heller inte förvånad om det kommer fram både det ena och det andra om honom.

Och hans barn. Fy fan vad dom måste må dåligt och vara ledsna.
Citera
2026-08-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Intressant vinkel! För den som varit mycket mån om att ha ett bra boende kanske en sån plötsligt vändning skulle upplevas riktigt jobbig.

Egentligen, om sönerna och vad dom gör nu, så är det väl ett sidospår - men kommenterar lite ändå, har sett att det dykt upp i inlägg då och då, det här med att överta ett hyreskontrakt. Det ställs höga krav när närstående ska ges rätt att överta ett hyreskontrakt. Lägger i spoiler.

Citat:
Vad är nyfiken på att veta är hur polisen så snabbt förstod att de skulle leta i och runt skärgården. Det gjorde som vi vet en insats på hans adress men letandet började trots allt i skärgården väldigt tätt inpå att ÅÅ upptäcktes och var koncentrerat dit under hela tiden.

Gissningsvis har det funnits vittnesuppgifter eller andra uppgifter som gjort att de kunnat förutsätta att han är kvar.

Från Sollenkroka ö gick det flera avgångar med Waxholmsbolaget den dagen. Ön har egen hållplats längs med båtlinje 14 och det går båtar i båda riktningar från hållplatsen. Från Sollenkroka som är en hållplats bort går andra båtlinjer. Har ingen egen erfarenhet av skärgårdsbåtar men de måste snabbt fått veta att han aldrig gått ombord på någon av dessa.
De 33 timmarna är en ruskig historia i sig. En totalt livsfarlig vettvilling bland granarna ute på en sommarstugeö - risken att det kunnat bli flera offer får nog anses som överhängande, MGM var ju sannolikt helt desperat.
Citera
2026-08-09, 17:39
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Kajaken med trasan hittades inte förrän kvällen efter, på onsdagen.

Ok! Måste ha varit någon form av info från den som hittade kroppen då?

Att de hörde runt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in