2026-08-11, 11:19
Medlem
slemhinders avatar
Klarar man av att mörda någon och om man verkligen är ångerfull över det så tycker jag nog att man har ett ansvar för att inte sätta sina egna olustkänslor före att berätta sanningen om vad som hände. ”Mentalt inte där”… Svin.
"Förhörsledaren ber pojkvännen berätta om morddygnet, från att paret vaknar upp på tisdagen, varpå han svarar:
– Nej, jag kan inte. Jag är ledsen, men jag kan inte. Det gör ont. Det gör fruktansvärt när du läser upp vad som har hänt. (...) Men det är klart att jag tänker på henne och hennes liksom liv. Som jag tog bort.

Mannen upprepar genom hela förhöret att han inte klarar av att berätta om mordet och att han inte kan acceptera vad som har hänt.
– Det är inte att jag liksom vill slingra mig. Bara att jag kan inte sätta ord på det. Jag är inte feg. Det är att jag kan inte sätta ord på det."
Polisen undrar flera gånger om mannen erkänner eller nekar till brott.
– Det är uppenbart vad som har hänt. Jag kan inte säga något mer. För jag tycker det är för hemskt. (...) Jag är bara mentalt inte där.

Finns det någonting annat du kan säga om det här i nuläget?
– Att det aldrig skulle ha hänt naturligtvis.
https://www.tv4.se/artikel/0AEd4RyxNUuQhGn2NAODU/pojkvaennens-egna-ord-taenker-pa-hennes-liv-som-jag-tog-bort
Citera
2026-08-11, 11:21
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Klarar man av att mörda någon och om man verkligen är ångerfull över det så tycker jag nog att man har ett ansvar för att inte sätta sina egna olustkänslor före att berätta sanningen om vad som hände. ”Mentalt inte där”… Svin.
"Förhörsledaren ber pojkvännen berätta om morddygnet, från att paret vaknar upp på tisdagen, varpå han svarar:
– Nej, jag kan inte. Jag är ledsen, men jag kan inte. Det gör ont. Det gör fruktansvärt när du läser upp vad som har hänt. (...) Men det är klart att jag tänker på henne och hennes liksom liv. Som jag tog bort.

Mannen upprepar genom hela förhöret att han inte klarar av att berätta om mordet och att han inte kan acceptera vad som har hänt.
– Det är inte att jag liksom vill slingra mig. Bara att jag kan inte sätta ord på det. Jag är inte feg. Det är att jag kan inte sätta ord på det."
Polisen undrar flera gånger om mannen erkänner eller nekar till brott.
– Det är uppenbart vad som har hänt. Jag kan inte säga något mer. För jag tycker det är för hemskt. (...) Jag är bara mentalt inte där.

Finns det någonting annat du kan säga om det här i nuläget?
– Att det aldrig skulle ha hänt naturligtvis.
https://www.tv4.se/artikel/0AEd4RyxNUuQhGn2NAODU/pojkvaennens-egna-ord-taenker-pa-hennes-liv-som-jag-tog-bort
Han kommer naturligtvis att börja prata, sätta ord på det som hänt, vad det lider. Mer upprörande är väl hur media fått tillgång till förhöret, det kan ju potentiellt skada utredningen
Citera
2026-08-11, 11:21
Medlem
Idioten golar sig själv. han måste vara riktigt sjuk eller efterbliven!
Toxic relation och det bråkar, han dödar henne.
Citera
2026-08-11, 11:22
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men hur är det möjligt, att TV4 får tillgång till förhörsprotokoll i en pågående mordutredning?? Det är väl inte rättssäkert

Kan inte minnas att jag varit med om liknande tidigare, och då har jag väl hängt här i 15 år eller så. Jävla skumt!
Citera
2026-08-11, 11:22
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Mannen får frågan i förhör om morddygnet och svarar:

Allt handlar om narcissisten.
Citera
2026-08-11, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Han pratar:

Så nog fan var det planerat att de skulle vara där

Så han fick ett psykbryt. Som varit rätt uppenbart för alla normalbegåvade i tråden.

Precis. Jag tror (och hoppas på) att han till slut surrar om vad som hände faktiskt
Citera
2026-08-11, 11:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Kan inte minnas att jag varit med om liknande tidigare, och då har jag väl hängt här i 15 år eller så. Jävla skumt!
Eller hur, samma här, kan inte minnas något liknande.

Om det har kommit ut nånting i media så är det mest generella saker typ ”MGM nekar fortsatt” - inte ett förhör, ordagrant återgett
Citera
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Dåligt ordval av mig, menade inte psykos utan att det "var droppen som fick bägaren att rinna över" så att säga. Vad den droppen nu var.

Helt klart, ett förhör borde väl knappast vara så lätt att få tag på? Nån måste ju läckt.

Ja, fy fan. Kanske en klantig sommarvikarie som lämnat ut förhör som offentlig handling utan att fatta sekretess?

Men som sagt, hans förhörsuppgift om att det varit bråkigt tror jag man ska ta med en nypa salt än så länge. Åklagaren har tidigare sagt att det inte funnits några uppgifter som pekar i den riktningen. All deras historik kommer man nu se över och eventuella bråk och kriser som finns dokumenterade via SMS kommer komma fram under förundersökningen. Även om det också inte finns några dokumenterade bråk.

Ifrågasätter hur mycket bråk som kan ske i en åtta månader lång relation...

Från artikeln

Inget motiv till händelsen har ännu framkommit, enligt åklagaren. I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat, men vill i övrigt inte gå in närmare på vad upprinnelsen till mordet kan vara.
Citera
Medlem
Citat:
Men hur är det möjligt, att TV4 får tillgång till förhörsprotokoll i en pågående mordutredning?? Det är väl inte rättssäkert
Märkligt såhär tidigt i utredningen men någon måste ju ha läckt.
Vidare så står det:
Citat:
I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat, men vill i övrigt inte gå in närmare på vad upprinnelsen till mordet kan vara.
Undra vad det är han sagt som han inte menat ? Kallat henne för elaka saker ? Tycker att hon borde lämnat honom redan då och inte planera för semester ihop och ev fest. Om han inte ljuger såklart. Behöver ju inte vara sant det han säger i förhör dock.
Citera
2026-08-11, 11:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Varför skulle barnen i sådana fall välja att bo med en pappa som behandlar dem illa? För att bo i en 4-rummare på Söder?

Bor själv i en lägenhet pä Södetmalm som är både stor, vacker och unik. Tror ändå inte att socialtjänsten eller någon annan skulle tillåta att barn lever i minsta otrygghet bara för en lägenhets skull.
Spekulerar, sannolikt blev det nog inte mycket av anmälan till Socialtjänsten. De brukar lägga ner det mesta.

Att som skild pappa kunna erbjuda boende i innerstan med 2 egna rum brukar tilltala.
Senast redigerad av Pandalina4 2026-08-11 kl. 11:46.
Citera
2026-08-11, 11:30
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Han kommer naturligtvis att börja prata, sätta ord på det som hänt, vad det lider. Mer upprörande är väl hur media fått tillgång till förhöret, det kan ju potentiellt skada utredningen

Ur ett rättssäkerhetsperspektiv är det väldigt upprörande ja, men tycker nog det är mer upprörande att han sätter sig själv före rättvisan. Stackars honom som mördade en kvinna! Förstår att det är tufft att prata om. Handhjärta och kram!

Ska också säga att det är en väldigt tveksam publicering från TV 4 som nog kommer få en del kritik för att det. Jag tror det kan röra sig om en sommarvikarie hos Nacka tingsrätt som inte haft koll på sekretessregler. Det ursäktar dock inte saken. Hoppas inte detta får någon större påverkan på utredningen.
Citera
2026-08-11, 11:31
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Ja, fy fan. Kanske en klantig sommarvikarie som lämnat ut förhör som offentlig handling utan att fatta sekretess?

Men som sagt, hans förhörsuppgift om att det varit bråkigt tror jag man ska ta med en nypa salt än så länge. Åklagaren har tidigare sagt att det inte funnits några uppgifter som pekar i den riktningen. All deras historik kommer man nu se över och eventuella bråk och kriser som finns dokumenterade via SMS kommer komma fram under förundersökningen. Även om det också inte finns några dokumenterade bråk.

Ifrågasätter hur mycket bråk som kan ske i en åtta månader lång relation...

Från artikeln

Inget motiv till händelsen har ännu framkommit, enligt åklagaren. I förhör nämner den misstänkte ”bråk” i perioder som lett till att han sagt saker han inte menat, men vill i övrigt inte gå in närmare på vad upprinnelsen till mordet kan vara.

Man får nog ta allt han säger med en nypa salt. Det han faktiskt pratar om verkar ju stämma, men sen finns det graverande saker som han inte vill diskutera. Antagligen funderar han på ett lämpligt scenario för att få det hela till dråp.

Det fetade: Precis. Den tiden brukar ju vara som mest harmonisk. Bråkar man en massa redan då, så borde båda inse att den relationen är dömd från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in