Tänker absolut också snedtändning. Känns så konstigt med så aggressivt våld när de enbart dejtade.
Den paranoida flykten och alla vittnesuppgifter om att han verkligen stack ut i omgivningen med kanoten målar upp en bild av ett påtänt och maniskt sammanbitet ansikte i panik. Jag håller med. I synnerhet om han var i konstkretsen där alla knarkar.
Men han kanske bara var upprymd över stundens allvar. Helt uppenbart är att han inte tänkte klart. Finns ingen utväg. Ingenstans att ta vägen. Det ser bara värre ut.
Nån slags psykos fick han ju till slut. Om den var drogutlöst lär vi få veta med tiden.
ÅÅ verkar inte vara en kvinna som inte törs säga ifrån. Hon är chefsjurist. Jag har gått igenom hennes konto på Linked in.
Det känns inte som hon skulle lägga tid på en man om hon uppfattat honom som kontrollerande bara.
Jag köpte inte just det. De brukar ha visat tecken… och det kan ju komma fram såklart.
Men är nästan säker på att han aldrig kommer säga varför.
Det blir för mörkt för honom.
Och det vidrigaste mot anhöriga… att inte berätta varför.
Med facit i hand(mord) så går det kanske i många fall att se små tecken så här i efterhand utan att våld har förekommit.
Men steget till att mörda är nog långt för de flesta och uppfattas därför som oväntat i många fall.
Enligt alla uppgifter jag sett hittades kvinnan i huset.
Tycker det ser ut så på kartmarkeringen på mordplats.se att det är huset som är markerat. Ser inte alls ut som markeringen visar "utomhus".
Man kan jämföra med kartbild med markering jag lade upp tidigare idag här:
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag citerade 'mordplats.se' enligt länken från losningen1. Där står det i texten att hon hittades UTOMHUS och blippen som jag antar visar på en plats närmare vägen, ser inte ut som ett hus.
Kan ju tänkas att 'mordplats.se' kan ha fel då?
Jag kan inte backa upp deras påstående
Kartmarkeringen på mordplats.se ser riktig ut. Den markerar ett hus (som ligger på fastigheten som ägs av BO+delägaren) med rödaktig takfärg, syns kanske inte helt tydligt på en satellitbild.
Däremot skiljer sig mordplats påstående i mordplats-texten om "utomhus" från vad alla andra har uppgett i medier mm:
mordplats.se "När polis och räddningstjänst kom till platsen påträffades kvinnan avliden utomhus.”
I etablerade medier anges att kvinnan hittades i huset, exempel:
TV4 "En kvinna har hittas avliden i en bostad på en ö i Stockholms skärgård i Värmdö kommun."
Men det kanske finns utrymme för feltolkningar av antingen mordplats.se-sajten eller gammelmedia. Polisen kanske t ex har formulerat det som "påträffat död på fastigheten" (där fastighet kan handla om både hus och tillhörande tomt). eller så har mordplats.se helt enkelt fel.
Har ägnat alldeles för mycket tid på att kolla igenom Facebook-likes och eventuella kontakter mellan olika personer.
Jag hittar inga likes eller kommentarer alls mellan Balsams ex-flickvän och barnen till hans mamma. Är detta verkligen säkert? Har endast hittat en kommentar från Balsams syster när de gemensamma barnens mamma gift sig och annonserat det. Balsam och mamman hade ju en lång relation (10+ år) så inte så konstigt om de skulle kunna ha en sporadisk men kvarstående relation efter det tog slut med Balsam?
Balsam var tillsammans med ex-flickvännen relativt kort tid. Varför skulle hon ha en relation till barnens mamma? Kan det vara så att de ”bondat” kring att Balsam betett sig illa? Att hon sökt stöd hos hans tidigare långvariga partner tillika barnens mamma?
@to.ivrig, har du några rekar för att bekräfta något du sett konkret?
Har försökt läsa tillbaka flera sidor, varför benämns mördaren som "Balsam"?
Att en man i den åldern är okänd för polisen och gör detta är väldigt ovanligt enligt statistik.
Det stämmer inte.
RMV
"Män bakom dödligt partnervåld ofta ostraffade":
"I Shilan Camans avhandling blir det tydligt att missbruket bland gärningspersoner skyldiga till dödligt partnervåld på senare år har minskat, likaså polisanmälningarna om våld i relationen. Dessutom är en stor andel av gärningspersonerna aldrig tidigare dömda för brott, och endast en minoritet har någon gång varit lagförda för våldsbrott. Det utesluter visserligen inte att våld kan ha förekommit men aldrig blivit föremål för en rättsprocess.
RMV
"Män bakom dödligt partnervåld ofta ostraffade":
"I Shilan Camans avhandling blir det tydligt att missbruket bland gärningspersoner skyldiga till dödligt partnervåld på senare år har minskat, likaså polisanmälningarna om våld i relationen. Dessutom är en stor andel av gärningspersonerna aldrig tidigare dömda för brott, och endast en minoritet har någon gång varit lagförda för våldsbrott. Det utesluter visserligen inte att våld kan ha förekommit men aldrig blivit föremål för en rättsprocess.