2026-08-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Jag har precis mottagit ett besked som innebär att SD kommer att få min röst i det här valet.

Jag har hellre en invandrare på bidrag, än människor inom vård och omsorg eller socialtjänst, myndigheter osv som begår fel oavsett deras ursprung.

Jag är skitförbannad ärligt talat. Alla invandrare får i slutet betala för dem som missköter sig eftersom de stöttar dem på olika vis och det gör även samhället.

Ett samhälle som hatar mig för att jag är kvinna och försöker stå upp för fel, vad fan är det för ett skitsamhälle egentligen. Sedan komma dragandes med hur fantastiska invandrare är för att de arbetar och betalar skatt.

Du missförstår mig, Problemet är att vi inte klarar oss inom vården eller omsorgen utan invandrare.
Vilket samhälle snackar du om nu? Mitt uppfattningar är att kvinnor har det ganska bra i Sverige (är ej kvinna så är öppen för att jag kan ha fel).

Rösta på SD om du vill, hur tycker du dom skött sig hittills? Det är inte ett arbetarparti, snarare white trash, med mördare och pundare som tillhör eller tillhört partiet.
Citera
2026-08-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intoanavrin
Du missförstår mig, Problemet är att vi inte klarar oss inom vården eller omsorgen utan invandrare.
Vilket samhälle snackar du om nu? Mitt uppfattningar är att kvinnor har det ganska bra i Sverige (är ej kvinna så är öppen för att jag kan ha fel).

Rösta på SD om du vill, hur tycker du dom skött sig hittills? Det är inte ett arbetarparti, snarare white trash, med mördare och pundare som tillhör eller tillhört partiet.
Jag ser att en massa bra lagändringar skett. Idag har jag anmälts av socialtjänsten för att jag aktivt kämpar emot män och står upp för att jag gör det för att barn och kvinnor inte ska behöva utsättas. Man vägrar mig rätten att ta till vrede och som hämnd för att jag gör det, anmäler man mig istället för att reda ut det med invandrande förövare. Jag är så förbannat jävla less på skyddet mot invandrare som förövare. Våldta förfölj och gör vad du vill så länge du inte ställer till en scen. Om du ställer till en scen blir du betraktad som problemet. Helt jävla sinnesjukt. Jag hatar verkligen de här asen som Sverige skyddar med näbbar och klor för att de är "stackars invandrare". Anmäla mig kan man göra dagen jag slår honom på käften eller drar ett baseballträ över hans ben för att han ska ge fan i att smyga runt barn, men tamejfan inte för att jag vågar skrika åt män att ge fan i att slå barn som jag gjort förr, eller som nu Ge fan i att smyg ut på småbarn i lekparken!

Livet som kvinna är säkert jättefint som en jävla akademisk picme, men inte som krigare mot mot män som skadar andra. Det är så okvinnligt att inte underkasta sig och titta åt ett annat håll.
Citera
2026-08-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Jag ser att en massa bra lagändringar skett. Idag har jag anmälts av socialtjänsten för att jag aktivt kämpar emot män och står upp för att jag gör det för att barn och kvinnor inte ska behöva utsättas. Man vägrar mig rätten att ta till vrede och som hämnd för att jag gör det, anmäler man mig istället för att reda ut det med invandrande förövare. Jag är så förbannat jävla less på skyddet mot invandrare som förövare. Våldta förfölj och gör vad du vill så länge du inte ställer till en scen. Om du ställer till en scen blir du betraktad som problemet. Helt jävla sinnesjukt. Jag hatar verkligen de här asen som Sverige skyddar med näbbar och klor för att de är "stackars invandrare". Anmäla mig kan man göra dagen jag slår honom på käften eller drar ett baseballträ över hans ben för att han ska ge fan i att smyga runt barn, men tamejfan inte för att jag vågar skrika åt män att ge fan i att slå barn som jag gjort förr, eller som nu Ge fan i att smyg ut på småbarn i lekparken!

Livet som kvinna är säkert jättefint som en jävla akademisk picme, men inte som krigare mot mot män som skadar andra. Det är så okvinnligt att inte underkasta sig och titta åt ett annat håll.

Har du provat gå till polisen och berätta allt du skriver nu?
Varför blev du anmäld?
Citera
2026-08-06, 17:34
Medlem
Invandringen är sällan ensam problemet men den försvårar många andra redan existerande samhällsproblem. Många som kommer hit är inte beredda att anpassa sig, lära sig språket och jobba. Det finns svenskar som delvis är så också men de är ändå relativt få. Brottsligheten har blivit betydligt grövre och det beror nästan uteslutande på gängen som består av invandrare, första eller andra generationens. När tillräckligt många människor från främmande kulturer kommer uppstår lätt parallellsamhällen där svenska myndigheter och svenskt rättsväsende har väldigt liten insyn, vilket leder till ökat fusk med bidrag och ökad kriminalitet rent allmänt. Kostnaden för tolkar inom t ex vården har fullständigt exploderat då, som jag nämnt ovan, många inte vill eller kan lära sig språket. Det är många områden som blir lidande men jag skulle säga att de som framförallt får betala är de redan utsatta: svenska handikappade och de med psykiska diagnoser blivit drabbade. De är ofta inte lika påstridiga och socialt resursstarka som invandrarfamiljerna där man ofta har en aggressiv attityd mot t ex sjukvården. Alla som jobbar inom vården kan vittna om hur säkerhetsläget blivit radikalt sämre sedan cirka 2015 då Reinfeldt deklarerade öppna hjärtats politik. Så där kan man hålla på men du vet säkert om allt detta redan om du inte levt under en sten det senaste decenniet.

Vi är på väg mot ett kontrollsamhälle a la USA istället för det tillitssamhälle vi var förut och den absoluta huvudorsaken till det är den massiva invandringen från tredje världen. Det finns jättemånga invandrare som sköter sig och jobbar hårt men netto väger det negativa över. Den grova brottsligheten ensam kostar uppskattningsvis över hundra miljarder varje i år i polisarbete, rättegångskostnader, fängelse och andar åtgärder.

Invandringen påverkar alltså alla, direkt eller indirekt, men jag skulle säga framförallt genom att ekonomiska resurser flyttas från utsatta etniska svenskar till invandrare. Välfärden är inget ymnighetshorn som aldrig sinar utan vi har ändliga resurser att fördela. När äldre inte får gå ut och när ungas psykiska ohälsa ökar har vi inte de resurser vi skulle ha haft att fördela om vi inte tagit på oss denna jätteutgiftspost som invandringen utgör.
Citera
2026-08-06, 17:42
Medlem
daligts avatar
Jag tror vänstern summerade detta bra, de också. Man ska inte skrika sig rödfnasig för skolskränarnegrers sak fotplantningsmässigt i skattemordsbevåg för andra.
Citera
2026-08-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intoanavrin
Har du provat gå till polisen och berätta allt du skriver nu?
Varför blev du anmäld?
(FB) Jag kommer rösta på SD trots att det tar emot och vill offentligt visa upp varför.

Skapade en tråd i det. Du kan läsa varför man anser mig mer problematisk än personen jag inte får hjälp av myndigheter emot, ord för ord av exakt vad de sedan använder som motivering.
Citera
2026-08-06, 17:55
Medlem
Jag arbetar inom vård och omsorg och vi har fantastiska medarbetare med invandrarbakgrund, MEN...ja det är bara att läsa dagens nyheter.
Citera
2026-08-06, 18:02
Medlem
Läser kommentarerna och kan dra en enkel slutsats: "för att jag inte tycker om invandrare".
Citera
2026-08-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
4. Är ganska enkelt att svara på varför det är så. Svenskar var vana vid ett extremt tryggt och säkert land. Nu anser många svenskar att Sverige inte är tryggt längre jämfört med tidigare. För invandrarna från t.ex. MENA anses Sverige fortfarande vara väldigt tryggt då dessa grupper jämför med deras hemländer. Så olika grupper kommer svara olika på frågan om man känner sig trygg.

Även bland personer som är helt svenska och har helt svenska föräldrar är det så här.
I Malmö känner sig många mer trygga än vad någon från Älmhult gör fast det är mer invandrar tätt och större risk att utsättas för något i Malmö.

Det handlar om att människor som lever bland invandrare är mindre rädda för invandrare. Men folk som bor i skogen och bara läser och hör nyheter tror att var och varannan blir utsatt för brott. Vilket inte är sant.
Citera
2026-08-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
1. Antalet arbetssökande som konkurrerar om samma mängd jobb ökar. De invandrare som vi primärt tagit in i landet är inte särskilt välutbildade eller bidrar till någon särskild extra tillväxt. Därmed försämras möjligheterna för icke invandrare att få jobb.
2. Hyra i andra hand är ingen långsiktig lösning och närmast ett skämt att ta upp som argument. Den okontrollerade invandringen har bidragit till både längre bostadsköer och höjda priser på bostäder. De enda som tjänar på detta är banker och mäklare.
3. Klart det finns många anledningar till att man inte hittar en partner. Men plockar man in en majoritet unga män, som Sverige gjort, blir det svårare för de unga män som redan fanns i landet att hitta en passande partner. Det är bara vanlig logik.
4. Men det var inte det du skrev. Läs vad du skrev i ursprungsinlägget igen.

1. Samtidigt behövs det personal på typ Ica och bostadsbyggandet var högt under åren som vi hade mycket invandring. Och vården behöver mer personal. Tillväxt är tillväxt.
2. Bostadsbyggandet har släpat och i de flesta svenska städer är det ingen enorm bostadsbrist.
Jag tycker inte det är hållbart att hyra i andra hand i längden men när en 21 åring kan få en lägenhet på 1 månad centralt i en storstad är det uppenbarligen inte en omöjligt att hitta ett boende.
3. Hur många fler killar än tjejer finns det?
Så många borde vara singlar om de var attraktiva. Vilket inte är alla.
4. Jag råkade skriva fel. Det var ett misstag.
Citera
2026-08-06, 19:33
Medlem
ludexSums avatar
Utan invandring hade jag haft betydligt mindre arbete, de har verkligen bidragit med ett mörker som inte fanns i landet före 80-talet. Ruskigt att ett samhälle kan förändras så kapitalt på bara ett par decennier.
Citera
2026-08-06, 20:44
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinyssnutt
1. Samtidigt behövs det personal på typ Ica och bostadsbyggandet var högt under åren som vi hade mycket invandring. Och vården behöver mer personal. Tillväxt är tillväxt.
2. Bostadsbyggandet har släpat och i de flesta svenska städer är det ingen enorm bostadsbrist.
Jag tycker inte det är hållbart att hyra i andra hand i längden men när en 21 åring kan få en lägenhet på 1 månad centralt i en storstad är det uppenbarligen inte en omöjligt att hitta ett boende.
3. Hur många fler killar än tjejer finns det?
Så många borde vara singlar om de var attraktiva. Vilket inte är alla.
4. Jag råkade skriva fel. Det var ett misstag.
1. Nja, mycket av den arbetskraftsbrist vi ser beror på misslyckad invandringspolitik. Det handlar om ökat vårdbehov, massiva sociala insatser, fler poliser, fler fängelser, ökat behov inom rättsapparaten, massor med resurser och personal krävs för att stötta och hantera de problem som den massiva och okontrollerade invandringen genererar. Dessutom har invandringen till stor del bestått av väldigt lågutbildade personer som inte har en chans på den svenska arbetsmarknaden. Det är främst därför vi har så stor arbetslöshet jämfört med andra EU-länder, och dessa individer bidrar inte mycket till ökad tillväxt, snarare tvärtom.
2. Det har alltid varit möjligt att få en andrahandslägenhet i alla Sveriges städer, bara man kan betala. Det är över huvud taget inget nytt och absolut inget argument för att svenskar och etablerade invandrare inte drabbats av massinvandringen när det gäller deras möjlighet att få en rimlig bostad.
3. Sverige har ett totalt mansöverskott på 82 710 personer i åldersgruppen 20 till 39 år, baserat på Statistikmyndigheten SCBs data för 2024. Ganska signifikant ändå.
4. Ok, jag förstår. Men jag skulle vilja se en källa på att Djursholmsbor oroar sig mer för våldsbrott än vad man gör i Rinkeby. Det låter inte rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in