2026-08-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinyssnutt
1. Det är inte lätt att få jobb med lönebidrag. De flesta arbetsgivarna undviker lönebidragare. Dessutom kan du bara ha det under en begränsad period.

2. Ja bostadsbrist finns. Men det är relativt lätt att hyra i andra hand med ett svenskt efternamn.

3. Får man inte ligga beror det till 99% av andra anledningar än att man är svensk. Typ att man är rasist. 80% av alla tjejer väljer någon från samma socioekonomiska status, samma uppväxt, samma utbildningsnivå som en själv.

4. Risken att utsättas är mindre i Djursholm men de känner sig otryggare.

4. Är ganska enkelt att svara på varför det är så. Svenskar var vana vid ett extremt tryggt och säkert land. Nu anser många svenskar att Sverige inte är tryggt längre jämfört med tidigare. För invandrarna från t.ex. MENA anses Sverige fortfarande vara väldigt tryggt då dessa grupper jämför med deras hemländer. Så olika grupper kommer svara olika på frågan om man känner sig trygg.
Citera
2026-08-04, 22:22
Bannlyst
Invandringen är bra för Sverige. Den berikar mig varje dag. Jag behöver inte resa till Mellanöstern för att uppleva en annorlunda urgammal kultur eller Afrika för att beundra hur afrikaner lever och jobbar varje dag.
Citera
2026-08-04, 22:22
Medlem
Ja du. Tänk så här. Vi flyttar 50 amerikanare till Sentinel Island. Sen frågar vi urfolket vad de tycket är problemet. Vad tror du svaret blir?
Citera
2026-08-04, 22:24
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Jag är rädd att jag är unik om att varit på semester först i Jerusalem 3 dagar sedan till Egyptien för att sedan avsluta 5 dagar i Alanya Turkiet 1987.
Ämnet

Det var extremt sällsynt att se någon dölja håret på den tiden.

Dagens Muslimer känner sig stöddiga och vill visa tillhörighet?

Ut med dom!
Citera
2026-08-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Det är inte för att de som välljs är vackra varelser direkt. Det är för att den svenska kvinnan har gått så pass vilse långt åt extremvänsterhållet och djupt in i galenskap att hon väljer muslimer och svarta av ideologiska skäl.

Terrorromantiken har tagit över den svenska kvinnans sinne.

Ehum… mjee… det är nog dessvärre inte det svaret jag tänkte på.

Jag tänkte nog mer på något som skulle vara exakt samma svar, även om det fanns exakt noll invandrare i Sverige.

Dom som saknar självinsikt, är dom som behöver den som mest.
Citera
2026-08-04, 22:26
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keftski
Ja du. Tänk så här. Vi flyttar 50 amerikanare till Sentinel Island. Sen frågar vi urfolket vad de tycket är problemet. Vad tror du svaret blir?

Feminismen och feministiska ledare har sänkt hela väst. Kvinnan bjuder in alla i gemenskapen, även rovdjuren. Vi är konstruerade så, att vara inbjudande. Det krockar med lagar och regler, ordning och reda, gränser, självbevarelsedrift, trygghet, säkerhet, resursfördelning och mycket annat.

Vi kvinnor borde inte sitta på makten om vi vill ha trygga samhällen.

Men det spelar ingen roll nu. Allt är försent, förlorat. Vi inväntar bara ett islamistiskt övertagande och att försöka överleva i en Sharia-dystopi, en mardrömsframtid. Ingen mår bra av att 30% av den svenska befolkningen numera består av dödskulten.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-08-04 kl. 22:33.
Citera
2026-08-04, 22:26
Medlem
olinstys avatar
Rånad 2 gånger. Samt att sambon blivigt trakasserad på stan då och då när hon är med tjej polare av invandrare.
Citera
2026-08-04, 22:27
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyltaTarzan
Ehum… mjee… det är nog dessvärre inte det svaret jag tänkte på.

Jag tänkte nog mer på något som skulle vara exakt samma svar, även om det fanns exakt noll invandrare i Sverige.

Dom som saknar självinsikt, är dom som behöver den som mest.

Det var inte vad du ville höra, det förstår jag. Men det är vad du får, för det är sanningen. Håll till godo och var tyst.
Citera
2026-08-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Du blandar ihop observationer med orsakssamband.

Du beskriver att folk är högljudda, tar mindre hänsyn och använder ett grövre språk. Okej. Men hur vet du att invandring är den huvudsakliga orsaken och inte andra samhällsförändringar?

För 20 år sedan fanns inte TikTok, Instagram eller en ständig kultur där uppmärksamhet belönas. Individualism, mobiltelefoner, influencerkultur och sociala medier har förändrat beteendet hos människor i princip över hela västvärlden, även i länder med betydligt lägre invandring än Sverige. Sverige är inte exklusiva i denna kontext.

Dessutom skriver du att beteendet "smittat av sig på etniska svenskar". Om även etniska svenskar beter sig så här, hur kan du då vara säker på att grundorsaken är invandring och inte en bredare kulturell utveckling?

Det som påverkar dig är kulturskiftet, inte invandringen i sig. Dags att vakna. 2026 är året.

Det är väl ändå ingen, eller väldigt få, som påstår att invandringen är ensam orsak till alla problem någon upplever med samhället? Det är givetvis en kombination av amerikanisering(inklusive invandring där bikulturer uppstår istället för ett enat homogent folk), internet, HBQT, det faktum att progressiv gämställs med positiv medan konservativ jämställs med negativ(enligt media då såklart) , mansöverskott(hade vi istället importerat en övervägande del kvinnor så hade nog färre varit negativt inställda), "feminism" osv.

Invandringen har personligen påverkat mig bland annat genom att jag sett en dödsskjutning, har blivit rånad av invandrargäng, tvingas beblanda mig med massor muslimer(vilka har varit i krig med oss sedan åtminstone korstågen), har sett invandrare gå före mig i bostadskö trots att det är omöjligt att dessa haft fler köpoäng osv. Sedan kunde det såklart slumpat sig så att jag i ett annat liv blivit rånad av ett par svenskar istället men jag vill nog hävda att risken varit betydligt lägre.
Senast redigerad av Periodic 2026-08-04 kl. 22:43.
Citera
2026-08-04, 23:01
Medlem
Det är väl egentligen det gamla vanliga problemen. Lite blandade upplevelser som vanligt.
Rån, stök, hot, misshandel, bomber och skjutningar, bedrägerier i förorten

Jag mins att personrånen ökade under en tid. Äldre blev ofta rånade och knuffade
Sen övergick det till skjutningar, beställda ifrån personer som flytt till Turkiet och Irak
Då försvann nästan alla personrån och övergick till telefon-scam istället
Det är som att det mesta kriminella sköts ifrån utlandet nu för tiden

Samtidigt kan inte svenskar baka pizza, sköta krogar och restauranger
Jag upplever att även den yngre generationen invandrare inte heller kan baka pizza
Pizzorna smakar inget längre och är mycket mindre
Däremot är jag ofta tacksam för invandrare i olika serviceyrken
Serviceyrken med svenskar suger verkligen. Det märks mest nu på sommaren, de vill inte ha jobb

Lite tråkigt också att äldrevård nästa bara sköts av invandrare.
Då svenska tycker att det är för dåligt betalt, klarar inte stressen
Citera
2026-08-04, 23:04
Medlem
NYZ367s avatar
Jag har flyttat från kommunalt boende centralt till privat.

Personligen personligen påverkad av Araber?? Jag flyttade från en fin hyresrätt när kommunen började placera ur Syrier i ett vitt område och dom fick gå före i kön.

Det tog mig 6 år att komma intill 2012 och jag lämnade 2021.
Barnvagnar i trapphuset världens smutsigaste tvättstuga och barnen gick aldrig och lade sig. Jag var van vid att man hälsade på grannar mina nya grannar hälsade bara på Araber.

Jag har verkligen upplevt när vita lämnar och Svartskallar tar över.
Citera
2026-08-04, 23:20
Medlem
Invandring till Sverige har varit verklighet i hela mitt liv. Svenska företag rekryterade arbetar från andra länder i Europa. Fortfarande är Sverige populärt land att komma till för att tjäna ihop tillräckligt med pengar till familjen i hemlandet. Enklare jobb som att plocka bär och svamp t.ex. Odlarna får inte infödda svenskar att ta dessa jobb verkar det som.

Nu påverkar invandringen mitt liv mest varje dag. Jag har varit sjuk och vårdare från undersköterskor i hemtjänsten, sjuksköterskor i hemsjukvården och läkare inom de i mitt fall berörda specialiteterna är invandrade hit i de stora flertalet. Visst finns det undersköterskor, sjuksköterskor, laboratoriepersonal och läkare med svenska som sitt modersmål. Men det är ingen tvekan om att jag har användning för min gamla skolengelska för att kommunicera med läkare som visserligen fått godkänt i den svenska som krävs för att få svensk legitimation.

Utan de invandrade undersköterskorna och deras vikarier nu under sommaren så kan jag nog räkna dem med svenska som modersmål på ena handens fingrar. Vårdsektorn skulle behöva skicka sjuka svenskar utomlands om människor inte invandrar till Sverige.

Vi löser språkproblemen efter hand. Jag kan inte ett enda ord finska, albanska, arabiska eller persiska. De flesta jag mött kan i vart fall rudimentär svenska och det är inte samtalsvård jag behövt eller behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in