2026-08-05, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Hela den här historien är förstås rent trams från alla håll och kanter men vill inte Lindberg jämföras med Quisling bör han sluta göra liknande jämförelser själv. Personer som Lindberg är dock vad man på engelska brukar kalla "crybullies" som spelar offer så fort de blir utsatta för samma sak de utsätter andra för.

Att Kristersson sedan dyker upp och ska vara "den vuxne i rummet" är även det förväntat.

Samtliga inblandade borde helt enkelt lägga ner spadarna och göra något vettigare.

Väldigt allvarligt att Kristersson går S:s och oppositionens ärenden.

Förvisso är han löjlig och tramsig med principiellt viktigt.
Citera
2026-08-05, 12:56
Medlem
Blotta tanken på att galningen Jomshof skulle bli minister i en framtida regering är tillräckligt för att skrämma bort många Tidöväljare. Han hör hemma på ett psykhem, inte i Rosenbad!
Citera
2026-08-05, 13:20
Medlem
Kan inte någon bara trampa på dvärgen när han försöker vara den vuxna i sandlådan.
Citera
2026-08-05, 13:47
Medlem
guderis avatar
Herregud vilket korkat sossespinn... Aftonbladet och Expressen är det som verkar svara direkt när Sveavägen 68 pekar ut sina Spinn.
Citera
2026-08-05, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerfectionist
Ulf kan dra åt helvete.

De rödgröna partierna är alla muslimkramare och böjer sig för islam.

Tänker självklart rösta på SD. Är man kvinna så är man ju dum i huvudet om man inte röstar på SD.
1998 motionerar Ulf Kristersson i riksdagen om öppnare gränser och en mer liberal invandringspolitik.

”Möjligheten för utländska medborgare som inte är flyktingar att få flytta till vårt land bör utökas. Det skulle vara till stor nytta för alla om det blev lättare att invandra till Sverige utan att behöva bevisa att man är flykting”, skriver Kristersson.

”Öppenhet måste vara huvudregeln. I en värld utan betydande gränser är det bara en sådan hållning som fungerar.”

2011 är Kristersson socialförsäkringsminister i Fredrik Reinfeldts regering, som gör upp med Miljöpartiet om migrationspolitiken, för att hålla SD utan inflytande.

”Sverige ska ha en human asylpolitik och vara en fristad för dem som flyr undan förföljelse och förtryck. Samtidigt ska den som vill komma till Sverige för att arbeta kunna göra det… Regeringens och Miljöpartiets gemensamma mål är därför att säkerställa en human, rättssäker och ordnad migrationspolitik”, står det i uppgörelsen.
Citera
2026-08-05, 14:22
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Mycket skit har skrivits om SD sedan 1988, och resultatet är att SD bara har ökat i röstetal sedan dess. Det är det enda partiet i svensk historia som har ökat i varje val. Och det kommer de att göra igen om 40 dagar om vänstern fortsätter med den här retoriken.

SD är inte bara unik i Sverige. SD är unik i hela Europa som enda partiet som alltid gått fram i vart enda val i sin nationella parlament sedan dess grundande. Läste en artikel om det för några år sedan att inget annat parti i Europa har konstant vuxit under flera decennier utan att backa en endaste gång.

Kanske unikt i hela världen till och med. Men det har jag sämre koll på.
Citera
2026-08-05, 14:26
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
självklart vill ni rödgröna miffon kalla det storgräl
ulf bryr sig knappt för han vet att jomshof har rätt
ulf vill bara inte ha den typen av tugg, men inte heller det är ju sd-s fel

rödgröna sörjan har kallat sd för allt de vill i 20 år och när nu sd kommer med en mild och SANN tillbaka-kaka, då går givetvis media och rödgröna amok

media är sålt, rödgröna är efterblivna

Jag röstar SD din fjant!

Kristersson skälla på Åkesson nu:

Citat:
– Jag kommer tala om för Jimmie Åkesson vad jag tycker om den här sortens beteende, säger han till Aftonbladet.

https://www.friatider.se/kristersson-ska-pressa-akesson-ta-jomshof-i-orat

Kristersson är en fjant! SD borde riva upp Tidöavtalet! Dessa "finborgare" har mer gemensamt med Sossarna än med oss!
Citera
2026-08-05, 14:29
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kallade-lofven-landsforradare-utesluts-ur-sd
Det har varit mycket i SD med att nämna politiska mottståndare med olika förnedrande ordalag.
Man har till och med uteslutit folk för det Bild och flera han ministrar har varit landsförredare och politiker från andra partier har fått olika öknamn.
"" Lars -Anders Espert har varit i blåsväder tidigare genom kontroversiella uttalanden. Men sedan han tagit fram ett eget lokalt manifest där han kallade statsminister Stefan Löfvén för landsförrädare så fick partiet nog. Det skriver Skånska Dagbladet
Citera
2026-08-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Herregud vilket korkat sossespinn... Aftonbladet och Expressen är det som verkar svara direkt när Sveavägen 68 pekar ut sina Spinn.

Aftonbladet är Sveriges svar på Pravda!
Synd att en sådan en gång väldigt bra tidning har fallit så långt ner i träsket och detta till stort pga den där Anders Lindberg.
Tycker Kristersson bara gör bäst i att låt bli att kommentera det där så mycket mer och dras in i det.
Senast redigerad av Kammadaj 2026-08-05 kl. 14:39.
Citera
2026-08-05, 14:35
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ändå fortsätter Kristersson med en dåres envishet att hävda att bara högersidan är ett fungerande regeringsalternativ. När man kan se dem krackelera framför ens ögon.

Ptja! 2018 var det ju ALLIANSEN som gällde! Vad var det Kristersson sa "Enda in i kaklet!".

Det slutade med Januariavtalet. Frågan är om M verkligen drog lärdom av detta.
Citera
2026-08-05, 14:38
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Alltså sådana debatter gör mig så grymt irriterad.
Vi kan konstatera att ordet quissling använts tidigare, vi kan även konstatera att det använts av båda sidor.

De som var anti SD innan kommer se detta som att SD är dåliga och farliga som kritiserar oppositionen och journalister på ett sådant sätt.

De som är SD kommer se detta som ännu ett hyckleri i media där SD blir behandlade mer negativt än ändra partier.

Jag som väljare som inte vet exakt vad jag kommer rösta på ser inte vad partierna vill utan bara en idiotisk debatt om dialogen.
Citera
2026-08-05, 14:42
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Alltså sådana debatter gör mig så grymt irriterad.
Vi kan konstatera att ordet quissling använts tidigare, vi kan även konstatera att det använts av båda sidor.

De som var anti SD innan kommer se detta som att SD är dåliga och farliga som kritiserar oppositionen och journalister på ett sådant sätt.

De som är SD kommer se detta som ännu ett hyckleri i media där SD blir behandlade mer negativt än ändra partier.

Jag som väljare som inte vet exakt vad jag kommer rösta på ser inte vad partierna vill utan bara en idiotisk debatt om dialogen.

Vänta bara. Det här kommer journalisterna att se till att ta upp i LIVE debatterna. Glöm inte att poppa popcornet i förväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in