2026-08-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretelThronberg
SD tappade masken ännu en gång.
Partiet är inte normalt, det är inte som andra partier.
Nu går de alltså ut helt öppet och hotar ledande journalister och SAP:s partiledare. Kasta ut SD ur riksdagen, nu!
Hotar, på sin höjd "hatar" men ska se som en åsikt (likt många har mot SD), tyvärr har man svårt att skilja på hat, hot, åsikt numera...
Citera
2026-08-05, 02:39
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Hur många gånger har man inte kallat SD för rasister?
Då har det varit HELT OK.

Vilket hyckleri!
Citera
2026-08-05, 03:15
Medlem
Det är omöjligt att föra en konstruktiv diskussion om ordförrådet inskränks av den ena parten.

Börja i så fall med att förbjuda ord som "rasism", "främlingsfientlighet", " islamofobi" och allt annat som kan användas för att kritisera SD. Ge dig sedan in i den politiska debatten.

Precis så fungerar nyspråk i George Orwells dystopiska 1984.
Citat:
Nyspråk (engelska Newspeak) är språket som talas i samhället som beskrivs i romanen 1984 av George Orwell. Det syftar till att upprätthålla romanvärldens rigida och ofria samhälle genom att begränsa individens tankeutrymme och därigenom förhindra kritik mot "Partiet" och dess ledare "Storebror".

"Storebror" = Magdalena Andersson och hennes landsförrädare till bundsförvanter.
Citera
2026-08-05, 03:41
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
SD vinner inte ett dugg på att vråla Qusling utan skrämmer bort nya väljare. Folk är redan tokless på politiker som låter käftarna gå som väderkvarnar. Jomshof verkar sakna tiden med bomberjackor och marschkängor då SD var en spottmarkör. Den som vinner på detta bråk är sossarna som fram till valdagen kommer att trumma ut: SD är inte regeringsdugliga utan en säkerhetsrisk! Vem vill ha Jomshof i en regering? Etc m.m o.s.v

En jäkla tur att Åkesson är SD-bas eftersom han kan diskutera sansat men han måste fimpa sin vrålapa innan det ballar ur totalt.

Åkesson håller med Jomshof och säger att det nu är krokodiltårar från Sossarna.

https://x.com/jimmieakesson/status/2084666419778634030
Citera
2026-08-05, 05:25
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu är det återigen storgräl mellan regeringen och SD.

Kristersson anser inte att Sossarna är quislingar.

https://kvartal.se/federicomoreno/artiklar/jomshof-om-anders-lindberg-quisling/cG9zdDoxNTc0OTk

Planerar M att samregera med quislingarna i S för att hålla SD utanför inflytande?

Jomshof valarbetar och Kristersson gick rakt i fällan.

Kristersson brukar vara klokare men nu retirerar han till den gamla borgerliga attityden att man gärna förlorar, bara man förlorar snyggt.

Jag menar vad tjänar Kristersson på att ta parti för (S)?
Citera
2026-08-05, 06:09
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
En jäkla tur att Åkesson är SD-bas eftersom han kan diskutera sansat men han måste fimpa sin vrålapa innan det ballar ur totalt.
Du tycker att SD ska fortsätta skriva vita böcker & be om ursäkt för sin existens medan S sopar sin historia under mattan istället?

Citat:
SD tappade masken ännu en gång.
Partiet är inte normalt, det är inte som andra partier.
Nu går de alltså ut helt öppet och hotar ledande journalister och SAP:s partiledare. Kasta ut SD ur riksdagen, nu!
Bra! De andra partierna är landsförrädare.

Kastas SD ur riksdagen kan vi bränna hela skiten som i 30-talets Tyskland.

Den liberala demokratin har spelat ut sin roll.
Senast redigerad av KonungHonung 2026-08-05 kl. 06:13.
Citera
2026-08-05, 07:31
Medlem
Citat:
Kasta ut SD ur riksdagen, nu!

Om vänstern fortsätter att tänka så här kommer SD bara att växa. Precis som de har gjort sedan 1988. Vissa lär sig aldrig av sina misstag.
Citera
2026-08-05, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Jomshof valarbetar och Kristersson gick rakt i fällan.

Kristersson brukar vara klokare men nu retirerar han till den gamla borgerliga attityden att man gärna förlorar, bara man förlorar snyggt.

Jag menar vad tjänar Kristersson på att ta parti för (S)?

Jag röstar SD, men lustigt att du inte ser att Kristersson vinner potentiellt en hel del väljare, som liksom jag inte uppskattar det lågintelligenta och förråade språket hos en del SD-företrädare. Det är Trumps clownnivå på det. Jag röstar som sagt på SD's valprogram med minimal invandring och hårda straff, men SDs intellektuella nivå och hatet ger jag inte mycket för.
Citera
2026-08-05, 08:03
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saskatoon9786
Jag röstar SD, men lustigt att du inte ser att Kristersson vinner potentiellt en hel del väljare, som liksom jag inte uppskattar det lågintelligenta och förråade språket hos en del SD-företrädare. Det är Trumps clownnivå på det. Jag röstar som sagt på SD's valprogram med minimal invandring och hårda straff, men SDs intellektuella nivå och hatet ger jag inte mycket för.

Kristersson vinner inget på att fördöma SD när de gör precis samma som de rödgröna ägnat sig åt i decennier - som Kristersson då inte fördömt.

Knappast heller Trump-nivå att kalla en spade en spade, Jomshof har helt rätt här och du arbetar för (S).
Citera
2026-08-05, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Kristersson vinner inget på att fördöma SD när de gör precis samma som de rödgröna ägnat sig åt i decennier - som Kristersson då inte fördömt.

Knappast heller Trump-nivå att kalla en spade en spade, Jomshof har helt rätt här och du arbetar för (S).

Du ser det bara ur ditt eget perspektiv, försök vidga blicken lite och se det ur andras perspektiv. Alla tänker inte som du.
Citera
2026-08-05, 08:09
Medlem
MrKyotos avatar
Citat:
Du ser det bara ur ditt eget perspektiv, försök vidga blicken lite och se det ur andras perspektiv. Alla tänker inte som du.

Du är antingen blåst eller försöker provocera. Trump vann av samma anledning som SD kommer att vinna på Jomshofs uttalande. Det är rättframt och sant.

Kristersson sticker dessvärre kniven i ryggen på SD (vilket SD kommer att tjäna på).
Senast redigerad av MrKyoto 2026-08-05 kl. 08:20.
Citera
2026-08-05, 08:10
Medlem
Citat:

Mycket skit har skrivits om SD sedan 1988, och resultatet är att SD bara har ökat i röstetal sedan dess. Det är det enda partiet i svensk historia som har ökat i varje val. Och det kommer de att göra igen om 40 dagar om vänstern fortsätter med den här retoriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in