2026-08-05, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Mycket skit har skrivits om SD sedan 1988, och resultatet är att SD bara har ökat i röstetal sedan dess. Det är det enda partiet i svensk historia som har ökat i varje val. Och det kommer de att göra igen om 40 dagar om vänstern fortsätter med den här retoriken.
SD har peakat. Och när Åkesson kliver av är det definitivt slut på resultat i närheten av de senaste valens.
Citera
2026-08-05, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
SD har peakat.

Den kan endast skrivas efter ett sluträknat val som visar färre SD-röster än föregående val. En sådan händelse har inte inträffat ännu sen 1988.
Citera
2026-08-05, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Hotar, på sin höjd "hatar" men ska se som en åsikt (likt många har mot SD), tyvärr har man svårt att skilja på hat, hot, åsikt numera...
Tja hot, landsförrädare får väl straff. Känns hotfullt om Jonshof får makt.
Citera
2026-08-05, 08:47
Avstängd
självklart vill ni rödgröna miffon kalla det storgräl
ulf bryr sig knappt för han vet att jomshof har rätt
ulf vill bara inte ha den typen av tugg, men inte heller det är ju sd-s fel

rödgröna sörjan har kallat sd för allt de vill i 20 år och när nu sd kommer med en mild och SANN tillbaka-kaka, då går givetvis media och rödgröna amok

media är sålt, rödgröna är efterblivna

Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu är det återigen storgräl mellan regeringen och SD.

Kristersson anser inte att Sossarna är quislingar.

https://kvartal.se/federicomoreno/artiklar/jomshof-om-anders-lindberg-quisling/cG9zdDoxNTc0OTk

Planerar M att samregera med quislingarna i S för att hålla SD utanför inflytande?
Citera
2026-08-05, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu är det återigen storgräl mellan regeringen och SD.

Kristersson anser inte att Sossarna är quislingar.

https://kvartal.se/federicomoreno/artiklar/jomshof-om-anders-lindberg-quisling/cG9zdDoxNTc0OTk

Planerar M att samregera med quislingarna i S för att hålla SD utanför inflytande?
Återigen? Storgräl?
Citera
2026-08-05, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Dvärgen saknar föga oväntat ryggrad. Dock förstår jag om han blev sur; detta lägger ännu mer fokus på SD och gör honom än mindre relevant i det kommande valet. Magdalena Spritlampa och sosseriet har redan utsett Åkesson till huvudmotståndare och Dvärgen är endast en bifigur trots att han är sittande statsminister.
Bästa Statsministern sedan Bildt.
Hur lång är du, men framförallt hur fet är du?
Citera
2026-08-05, 09:14
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Politiker och media skrattade när han rappare sjöng att Jimmie är en gris som ska till slakt
Hmmm, svarade du på fel inlägg i fel ämne nu?
Rubriken är "Ulf Kristersson till attack mot Jomshof efter quisling utspel." om du nu inte noterat det.
Citera
2026-08-05, 09:15
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
SD har peakat. Och när Åkesson kliver av är det definitivt slut på resultat i närheten av de senaste valens.
OT, men nu blir jag nyfiken.
Vad får dig att tro det?
Senast redigerad av GustavAdam 2026-08-05 kl. 09:17.
Citera
2026-08-05, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Nu blir jag nyfiken.
Vad får dig att tro det?
SD har peakat=Opinionsundersökningar och att det måste hända förr eller senare.
SD kollapsar när Jimmie kliver av=Inget annat parti har lika stor personkult kring sin partiledare som SD och jag ser ingen som kan axla den rollen som Jimmies efterträdare.
Citera
2026-08-05, 09:30
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
SD har peakat=Opinionsundersökningar och att det måste hända förr eller senare.
SD kollapsar när Jimmie kliver av=Inget annat parti har lika stor personkult kring sin partiledare som SD och jag ser ingen som kan axla den rollen som Jimmies efterträdare.
OK. Vi ska inte driva det här sidospåret vidare i den här tråden.
My bad, men jag fick för mig att du hade något mer att relatera till än vad du själv tror.
Därav min fråga.
Jag kanske ska läsa dina inlägg fortsättningsvis med inledningen "jag tror att" även om du inte skriver så.
Jag ska inte störa mer.
Citera
2026-08-05, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Nej det planerar de inte.
Han tänkte väl bara inte igenom riktigt vad han sa innan munnen öppnades.
Han är väl rädd för att tappa röster till SD och tänkte inte på att det blir ett nollsummespel, för inget att alternativ finns än att hålla sams med dem.

Han är nog mer orolig för att tappa röster till det andra blocket. De som röstar SD, eller röstar M och kan tänka sig att rösta SD, är ju rätt "säkra". Risken finns bland de som röster på L, M eller KD, och kan tänkas byta block över Jomshofs utspel.
Citera
2026-08-05, 10:10
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Bästa Statsministern sedan Bildt.
Hur lång är du, men framförallt hur fet är du?

Med marginal den sämsta ever!

Har liksom inte ens en utmanare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in