2026-08-04, 22:13
Medlem
Portapottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plantis789
🥰
Lura människor att prenumerera och tycka synd om henne är det värsta. Så mycket hon ränner runt, gör, fixar med och alltid så glad och fnittrig hade hon kunnat ha ett jobb. Finns säkert någon anpassning på något jobb genom arbetsförmedlingen när man varit arbetslös så länge, jobba 50% åtminstone. Men Alice vill inte - vet inte om hon hade klarat av att ha en chef där hon inte får göra som hon vill?
Självklart smidigt att vara hemma och få in pengar genom att lägga upp lite recept, visa att hon kokar ägg, går promenad och köpt pizza. Hade hon inte fått bo hemma hos mamma hade hon väl haft mer krav på sig också.

Hahah älskar att du hör hennes röst när du läser!
Har man någonsin fått höra henne arg? Är hennes glada fnittriga röst tillgjord eller hon låter alltid så?

Japp, jag hör den… Är förevigt ärrad efter alla hennes storys och podden, hahaha! Hon som påstått att folk skrivit till henne att hon borde läsa in böcker för hon har så behaglig röst, vågar betta väldigt mycket på att dom orden kom från henne själv via det andra kontot. Var ett tag sedan hon visade upp det där anonyma meddelandet nu, hon har haft uppe det några gånger tidigare men det brukar ju inte hindra Alice.

Jag tror inte att hon vill jobba, det passar inte hennes persona. Hon har så stor sjukdomsvinst att det aldrig kommer att löna sig. Det passar henne ypperligt att fnittra runt på sina powerwalks till Normal, återpublicera gamla bilder och recept, filma sin mor och stackars L, anmäla några läkare på daglig basis, varvat med lite smek på låren med jättelånga röda lösnaglar på MissWox-kontot. Hon får massa kärlek och handhjärtan och påhejas av sekten i kommentarsfältet.

Tänk er Alice ta instruktioner och få krav på sig att sköta ett arbete, att någon annan bestämmer och hon inte kan styra och ställa över sin vardag och illusionen hon säljer till sina följare… Svårt att föreställa mig att hon skulle acceptera den verkligheten.
Citera
2026-08-04, 22:28
Medlem
Citat:
Här är domen från 2026-02-20

https://nippydrop.com/v/KgTRcDhG

Nog första gången jag delar in fil, säg till om det inte funkar eller om det inte är anonymt så jag röjer mig själv😎

PS tar gärna emot tacksamhet, buketter och gåvor som tack😉😂

Alltså TACK! Min tacksamhet är enorm - hurra för dig!

Fy fan så sorglig hela den här grejen är, Alice och Heidi är båda sjuka. Och samtidigt så otrevliga, dryga oxh entitled. En sån cirkus.
Citera
2026-08-05, 06:02
Medlem
Citat:
Här är domen från 2026-02-20

https://nippydrop.com/v/KgTRcDhG

Nog första gången jag delar in fil, säg till om det inte funkar eller om det inte är anonymt så jag röjer mig själv😎

PS tar gärna emot tacksamhet, buketter och gåvor som tack😉😂

Vilken fluffig hjälte!!!! Och bilden på Heidi på MissVox konton försvann illa kvickt 🫢 man undrar ju hur H ser på dotterns dubbla personligheter på internet. Allingsås är ingen stor stad och systern som driver restaurang och sen fläckar A ut resten av familjen såhär. Tycker synd om henne 🥹
Citera
2026-08-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiwi98
Vilken fluffig hjälte!!!! Och bilden på Heidi på MissVox konton försvann illa kvickt 🫢 man undrar ju hur H ser på dotterns dubbla personligheter på internet. Allingsås är ingen stor stad och systern som driver restaurang och sen fläckar A ut resten av familjen såhär. Tycker synd om henne 🥹

Instämmer!!! Är så chockad att det inte kommit fram mer från personer som bor i Alingsås?? Alice måste ju vara en snackis där? Och långt innan denna FB-tråd skapats? 🤔

Kanske är det så att folk inte vågar skriva eftersom de är rädda för att avslöja vilka de är? Ett tips är då att be AI anonymisera det man skriver 🤗
Citera
2026-08-05, 11:09
Medlem
Haha någon som läst kommentarerna under posten om diskmaskintablett i sink? Visst underhållningsvärde. Verkar fått bra spridning.

Men vart är kontot på väg? Väldigt spretigt... städtips liksom... det började med bakning och någon enstaka maträtt, provsmakning då och då och vardagslivet med kollektivet. I början var det också många recept vilket var anledningen till att jag fick upp ögonen för inalicekitchen. Sen kom tennisbollarna, vårdkarusellen, podden och det blev färre och färre recept med tiden.
Citera
2026-08-05, 11:14
Medlem
Ja det har verkligen ingen styrsel deras konto.

Häromdagen försökte A ragga prenumeranter genom att locka med att man ska få följa med på en resa till Tyskland som hon och H kanske ska göra… nästa sommar. Det andas onekligen desperation.

Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka
Haha någon som läst kommentarerna under posten om diskmaskintablett i sink? Visst underhållningsvärde. Verkar fått bra spridning.

Men vart är kontot på väg? Väldigt spretigt... städtips liksom... det började med bakning och någon enstaka maträtt, provsmakning då och då och vardagslivet med kollektivet. I början var det också många recept vilket var anledningen till att jag fick upp ögonen för inalicekitchen. Sen kom tennisbollarna, vårdkarusellen, podden och det blev färre och färre recept med tiden.
Citera
2026-08-05, 11:16
Medlem
Nu är hon tydligen frisk, alla prover såg väl normala ut och inga bakterier på några hjärtklaffar, hon packade ju även en väska sa hon när hon skulle till infektion ifall hon skulle bli inlagd.
För ca 3 dagar sen fick hon ju inget syre och snubblade runt enligt egen utsaga, och terrrade min doktor online.
Citera
2026-08-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199
Nu är hon tydligen frisk, alla prover såg väl normala ut och inga bakterier på några hjärtklaffar, hon packade ju även en väska sa hon när hon skulle till infektion ifall hon skulle bli inlagd.
För ca 3 dagar sen fick hon ju inget syre och snubblade runt enligt egen utsaga, och terrrade min doktor online.

OCH fick ett krampanfall! Och för två (?) dagar sen ”det är nåt som är fel, jag har aldrig varit såhär trött, jag var till och med piggare på IVA”. Det går snabbt i svängarna nu 😂
Citera
2026-08-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan199

Konstigt att Alice äntligen börjar känna igen sig själv och får tillbaka energin. Varit sjuk den hon kom hem från resan och inte haft någon inspiration, även H påpekade detta samtidigt som hennes dom kom upp här igår, som laddats ner över 100 gånger. Sammanträffande??

"Varit som en zombie men nu kanske *peppa peppa* att det släpper🥹"
Citera
2026-08-05, 11:55
Medlem
Skampis avatar
Vänta nu - såg ingen annan stories igår när hon var ledsen över alla "dejter" hon missar på grund av sina hälsoproblem? Hon visade en skärmdump på en kille som ville hon skulle följa med honom till typ Ibiza? 😂 Skrattade ihjäl mig...

Är hon så korkad att hon tror såna dejter är normala och inte har något med eskortverksamhet att göra...?
Citera
2026-08-05, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinterkraksjuka

Hahaha ja!
En person skriver "alla dessa huskurer för att slippa görs det enda som fungerar - plocka bort vattenlåset och rensa" 70 like.
Alice svarar "ja ibland om man inte har rätt kunskap så kan man göra större skada än nytta, därför bör kanske någon som har kunskap plocka isär alla rör" 😂😂

Vilken kunskap skulle man behöva för att plocka isär ett vattenlås och rengöra?
Hur har hon lärt sig att baka och laga mat? Jo, testat sig fram, läst recept, sett andra laga mat.
Kolla en video på youtube hur man gör, ta ett kort på vattenlåset innan du plockar bort och rengör så går det inte att göra fel. Med så långa klor kan hon säkert krafsa ut lite av allt äckel som sitter där också.

Hoppas inte Alice häller all olja hon har när hon friterar rätt ner, och allt smör när hon steker - hoppas hon torkar bort med papper och slänger.
Citera
2026-08-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbadarn
Alltså TACK! Min tacksamhet är enorm - hurra för dig!

Fy fan så sorglig hela den här grejen är, Alice och Heidi är båda sjuka. Och samtidigt så otrevliga, dryga oxh entitled. En sån cirkus.

Förr besökte man en cirkus - nu har man det tillgängligt i mobilen hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Wiwi98

Fluffig hjälte!! 😂 blir det något fluffigt idag tro?
Så nyfiken på hur snacket går där, hur stor procent av dom som bor där vet vilka dom är.
Väldigt roligt att det går så bra för systern, både i livet privat och yrkesmässigt. Hon verkar så normal. Tur att hon inte blev en del i kollektivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in