Citat:
Ursprungligen postat av
Portapotty
”Alice visar i samtal på obefintlig sjukdomsinsikt. Om LPT vården skulle avskrivas finns en risk att hon fortsätter gå ner i vikt vilket kan vara en stor fara för hennes liv. Prover tagna på Alice visar även risk för refeeding varför reduktion av kaloriintag och vätska är nödvändig”
Attans då Alice, jobbigt när det finns offentligt svart på vitt att sjukvården inte försökte svälta ihjäl dig utan tvärtom rädda ditt liv… Och Heidi som smugglade in proteinbars, sån jubelidiot.
Så hemskt att hata och pissa på sjukvården så som dom båda allt för ofta gör. Dom har räddat Hs liv och även Alice liv, allt det kostat är att man betalar skatt. Tänk att bo någonstans där sjukvården inte är iprincip gratis. Tänk Alice i ett land där man behöver betala massa för sjukvård, prover och försäkring. Hon kan ju inte jobba så genom jobbet hade hon inte haft någon försäkring. Ett besök på sjukhuset för provet och hon hade förmodligen varit skuldsatt (inte så insatt i sjukvården i andra länder så ta mig med en nypa salt).
Sen finns det absolut brister, man kan bli bemött dåligt osv men hur kan man vara så otacksam?
Opererades i höstas och trots att vissa saker hände som var jobbigt pga sån rädsla för sjukhus, nålar, sår och något fel som inträffade osv så är jag så tacksam att jag betalade 0 kr samtidigt som jag låg på patienthotell en natt, fick mat, operationen, mediciner, sova på avdelning en natt och allt. Och gissa vad - trots vissa saker som inte gick bra och gav ångest så anmälde jag ingen eller ens hotade med det😱😂
Är inte H glad att dom räddade hennes dotters liv? Några dagar till hemma så hade dom förmodligen haft en grav att besöka.